kawasaki zxr 750 project 1

zeker mooi project wil zelf ook aan zoeits beginnen benlekker aan het lessen theorie gehaald:P hoe werkt dat polijsten precies en welk metaal kan je hiermee op poetsen mvg M. in afwachting van verdere vorderingen
 
Zo.....aloha straatvechters
wavesmile-1.gif


dit weekend ben ik lekker opgeschoten, gaat er naar uit zien dat ik aankomend seizoen ook af en toe een paar streetfigther meetingen kan gaan bezoeken. Heb er wel weer zin in om een beetje doelloos te gaan rondtuffen en een beetje slap te ouwehoeren met elkaar over wat nou mooi is en wat juist niet _O-

maar oke tis pas januari...



overloopfles van de koelvloeistof definitief vast gezet

Afb0355.jpg

Afb0356.jpg

Afb0357.jpg


De uitlaat vastgezet en de beugel gepolijst, Ik ga nog wel even op zoek naar een iets grovere uitlaatbeugel
Afb0359.jpg

Afb0363.jpg


Ik heb ook nog twee "custom" kentekenplaat houdertjes gedraaid en gepolijst. fotos zijn met mn oude kentekenplaat, ik ga uiteraard nog even een nieuwe plaat bestellen. De bedoeling is dat de aluminium busjes als een soort wasknijper de plaat gaan vasthouden

Afb0367.jpg

Afb0369.jpg

Afb0370.jpg

Afb0371.jpg

Afb0372.jpg

Afb0388.jpg


Ik heb ook de tank gespoten, volgende week nog een keer schuren nog een keer spuiten en dan blanke lak er overheen.....als het allemaal een beetje mee zit kan ik zondag ff een heel kort proefritje gaan maken.....Uiteraard zijn er nog zat dingetjes te doen maar de basis is er *D

hij staat er nu zo bij

Afb0389.jpg

Afb0390.jpg

Afb0387.jpg




hoe werkt dat polijsten precies en welk metaal kan je hiermee op poetsen

kijk ff op pagina 1 of 2 geloof ik, daar staat hoe en wat...hoe zachter het metaal hoe beter je het kan polijsten
letop.gif





laterssssss :W
 
BLING!

Damn, is mooi geworden! Ben niet gek op alle glimmerij, maar de vorm is goed, lijn loopt mooi door naar achtern. Hopelijk rijdt ie ook goed ;)
 
Hoi Matt,
Ziet er goed uit man, hoe heb je dat gegoten aluminium zo mooi strak gekregen? (onderkant frame)
 
Thnx Jacob en guntherrex,

Het grove gedeelte heb ik heel voorzichtig met een lamellenschijf (k180) op slijptol gedaan, en daarna met een vlakschuurmachine om een egaal oppervlak te verkrijgen. En daarna de 5 overige handelingen voor het polijsten :Y

laterss
 
Laatst bewerkt:
hier een streetfighter zxr bezitter uit Beerta.
Je bent goed bezig, kun je na al dat polijsten nog wel verder bouwen aan
je bike. Is volgens mij geen pretje om dit te doen, maar respect hoor. Ben erg
benieuwd naar het eind resultaat
 
zoisieweer.....

Van het weekend ff een paar korte ritjes gemaakt, hij rijdt best moet ik zeggen, alleen de voorremmen had ik wel beter verwacht nadat ik die gevlochten rvs remleidingen had geplaatst, maar ach misschien ben ik ook wel verziekt met de remmen van de ducati....

de tank gespoten en tjonge jonge wat is dat motip toch een !@#$#$$% lak, de verf gaat wel, maar de lak :( als de bus half leeg is krijg je zonder waarschuwing van die dikke klodders...echt KU... !!

en ik had een tijdje geleden stickers besteld, zondag netjes op de tank geplakt en daarna wilde ik alles schoonvegen en wat denk je .....veeg ik zo inkt van de stickers af...
pech dus, maar ja ik vond de stickers zelf achteraf toch niet zo'n succes dus heb ze er gelijk weer afgehaald.

De teller deed het ook niet goed, kwam omdat ik het aantal magneten verkeerd had ingesteld op de teller, er zitter er 5 in het voorwiel en ik had er 50 van gemaakt, ff opnieuw ingesteld en dat werkt nu perfect gelukkig.

En dan de voorkuip...hier zitten de knipperlichten in en 1 lampje was door het trillen in het kuipje gevallen, dus kuipje er weer afgehaald, lampje eruit gepeuterd en nu vast gesoldeerd aan de draden....

zoals je kan lezen zijn er wel een paar kinderziektes en er zullen er ook nog wel een paar bij komen...ik ga me nu verder bezig houden met de details en het naar achter zetten van de CDI en mogelijk ook de accu

paar foto'tjes
Afb0393.jpg

Afb0394.jpg

Afb0398.jpg

Afb0402-1.jpg

Afb0410.jpg

Afb0412-1.jpg

Afb0400.jpg




ja denk ik ook, I'll keep it in mind



laterssss :W
 
Ey gasten....en thanx maar weer :)

Heb je alles gewoon met een spuitbusje gespoten dan?? In that case.. :} Superstrak!

ja met een busje of tig :Y

Hij is zeker SuperStrak geworden!
komt er nog een onderkuipje op?

Ja ik denk het van wel Wouter...wilde eigenlijk de oude ombouwen net als jij hebt gedaan, maar ik ga denk ik toch maar voor een superkort aftermarket kuipje+voorspatbord ga kijken

latersss
 
heej pruttelaap,

Even een vraagje over het koelvloeistofreservoir,
je hebt een slang vanaf de radiator naar de bovenkant van de brandblusser waar het overige koelvloeistof in terecht komt, maar heb je ook nog ergens een slang waar de druk/koelvloeistof uitkan? die zie ik namelijk nergens op de foto's

Groeten Wouter
 
Hallo allen,

even een tussendoor vraag,
ik ben bezig mijn motor om te bouwen en ik wil de tripleklem van mijn (nieuwe) voorvork polijsten (alu-CR500)
welke spullen heb ik daarvoor nodig?

ik ben een beetje de weg kwijt in het www-bos..

kan dat met een (standaard) boormachine?
of heb ik een haakse slijper nodig (met variabel toerental)

welke schijven?
welke materialen??

kawa ziet er erg netjes uit!

vast dank!
gr
Patrick
 
Halloha vechters :}

ff een klein update-je

heb de cdi naar de tail gebracht en de bedrading verlengt, eigenlijk moet de accu ook nog maar dan moet ik weer de hele achterkant weer uit elkaar halen.... heb ik voor nu ff geen zin in, komt mischien nog wel..het is wel weer een leermoment voor het volgend project.

verder heb ik er bar-end spiegels opgezet, niet van die plasticen, maar van aluminium (60,- euries) nu alleen nog wachten op nieuwe handvatten die ik besteld heb in..... jaja....china _O- voor de tweede keer trouwens, de eerste bestelling uit thailand is nooit aangekomen....

Ook een aantal stickers besteld, 1 paar voor op de tank, uit USA, heb ik nog niet binnen, en ik had stickers uit de UK besteld, en zijn al wel binnen, een handgranaat in de vorm van de japanse rising sun...staat leuk op mijn "NOS" fles (vindt ik dan he)

Aangezien ik best veel vragen krijg over het polijsten zal ik straks even een opsomming geven van de handelingen over het hoe en wat mbt polijsten...

eerst ff een paar fototjes

cdi
Afb0414.jpg

Afb0413.jpg

Afb0415.jpg


bar-end mirrors
Afb0418.jpg


baaaaaanzaaaaaiiiiiiiii handgranaat
Afb0417.jpg



Afb0419.jpg






heej pruttelaap,

Even een vraagje over het koelvloeistofreservoir,
je hebt een slang vanaf de radiator naar de bovenkant van de brandblusser waar het overige koelvloeistof in terecht komt, maar heb je ook nog ergens een slang waar de druk/koelvloeistof uitkan? die zie ik namelijk nergens op de foto's

Groeten Wouter

Nee die zit er ook niet, de slang die er nu in zit gaat tot de bodem, je kan ervoor kiezen om een tweede slang in de fles te brengen tot net in de bovenkant zodat daar de vloeistof uit kan als de fles vol zit, ik denk zelf dat dat niet nodig is omdat er onder je radiateurdop een drukveer zit die alleen open gaat als de druk te hoog word, ik heb nu een kilometer of 80 gereden en in de fles zit nagenoeg nog geen koelvloeistof...ff afwachten als het buiten 30c is..... :Z

Maar oke........al met al is dit apperaat bijna klaar, dus ik ga maar eens op het gemakkie op zoek naar een nieuw project, ik weet alleen helemaal nog niet wat of hoe, dik achterwiel en/of verlengde brug....... we zie wel *D
 
Hallo allen,

even een tussendoor vraag,
ik ben bezig mijn motor om te bouwen en ik wil de tripleklem van mijn (nieuwe) voorvork polijsten (alu-CR500)
welke spullen heb ik daarvoor nodig?

ik ben een beetje de weg kwijt in het www-bos..

kan dat met een (standaard) boormachine?
of heb ik een haakse slijper nodig (met variabel toerental)

welke schijven?
welke materialen??

kawa ziet er erg netjes uit!

vast dank!
gr
Patrick

Hoi Patrick.......Aangezien ik meer vragen over het polijsten krijg, zie onderstaande post, alles is door mij met een boormachine gedaan.


Benodigdheden:

een mondkapje
een dichte slijp bril (tenzij je heel de week erbij wil lopen als een relnicht of travestiet met mascara, dan vooral geen bril opzetten)
handschoenen
goede boormachine (ik heb er 1 gesloopt)


DE MATRIALEN:

polijsten1.jpg


DE VOORBEHANDELING:

polijsten2.jpg


uiteraard kun je de motor ook (laten) stralen, dan is stap 1 en 2 niet nodig

HET POLIJSTEN:

polijsten3.jpg


TOVERWOORDEN: GEDULD! , MET BELEID, en een WARME DOUCHE na de Werkzaamheden.....en oja, een niet al te moeilijk wijf is ook natuurlijk ook niet verkeerd...... :+

Aluminium is een vrij zacht metaal dus krast het ook vrij snel,maar daarom kan het ook heelmooi gaan glimmen, messing bijvoorbeeld is ook zo'n soort metaal wat je prachtig kan polijsten


laterssssssss :W :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan