Kawasaki ZXR750

Nee, ben nog niet weer in de buurt van Hardewijk geweest, gaat wel gebeuren binnenkort. Dat laat ik dan nog wel horen.
 
Ik heb al twee goede motoren gekocht bij een autodealer, ga kijken met iemand die er verstand van heeft, met een beetje geluk krijg je hem niet al te duur mee omdat een autodealer minder verstand van motoren heeft. dus gebreken zoeken en weinig betalen.
Ik vindt hem zo wel mooi, maar dat zegt nog niks.

Marlboroman
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf vijf jaar op een ZXR750 gereden en ik moet zeggen: fantastisch !!
Uiteindelijk is ie ingeruild voor een cbr1000rr. Reden: de ZXR vond ik té sportief zitten.
De voetsteps zitten vrij hoog en het stuur zit best wel heel erg laag. Ik vond dat je daardoor een houding hebt die teveel voorover is gericht en daardoor kreeg ik snel last van polsen en schouders.
Wat ik wel weer heel erg positief aan de zithouding vond is dat je helemaal 'in' de motor zit. Bij m'n Blade zit ik er meer 'op'. Nou ja, beetje moeilijk uit te leggen, maar door de zit voelde ik me echt één met de motor.
Ik denk wel dat je met 1.98m aan de lange kant bent voor een ZXR750, maar een goede proefrit moet dat uitwijzen.

Als je een relatief oude motor koopt (16 jaar) moet je gewoon een beetje geluk hebben. Het kan dus heel goed zo zijn dat je met deze motor, ookal komt ie bij een gladde autohandelaar vandaan, nog heel veel fijne en probleemloze kilometers kan maken.
Met een beetje pech komt de ene na de andere reparatie. Maar ben je daar tegen 'verzekerd' als je bij een motorzaak koopt ?? Wellicht dat je daar een beetje coulance krijgt bij reparatie, maar ik denk niet dat je daar erg veel van hoeft te verwachten. Ook een motordealer zal je uiteindelijk vertellen dat het natuurlijk wel een motor van 16 jaar oud is en dat dit soort reparaties er nu eenmaal bijhoren ...

Kortom:
* Maak een goede/uitgebreide proefrit, waarbij de motor niet mag zijn opgewarmd door de handelaar (voel goed het motorblok)
* Neem eventueel iemand mee die verstand heeft van motoren
* Bekijk de motor goed op gebreken en schades
* Bepaal een redelijke prijs en houdt daarbij rekening met een (klein) bedrag voor mogelijk reparaties
* Bij twijfel: verder zoeken, er zijn motoren genoeg te koop en daar zit ook jouw motor bij :Y

en dan:

voor die 2400 mag je mijn 95er zx9r kopen in mooi rood metallic met 40k op de teller, en een volledige akra

Dit lijkt mij geen verkeerd aanbod, mits je een ZX9R natuurlijk een mooie bike vind (ik wel iig).
 
Laatst bewerkt:
@ MarkH: Dank voor de duidelijke uitleg en tips. Daar heb ik wat aan. Ik ga misschien dit of volgend weekend een ritje maken, mits het weer er een beetje naar is. Jammer genoeg kan ik niemand mee nemen met verstand van motoren. Mijn ervaring met motoren is nog vrij mager, maar ik ben wel redelijk technisch ingesteld dus ik weet ongeveer wel waar ik op moet letten. Ik laat het hier weten als ik een ritje heb gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan