Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasuki of Suzaki? 2takt in ZXR400 kader

Surf Edward

MF veteraan
6 jan 2004
3.476
3.414
NL
Ik heb het project gekocht dat ooit gebouwd is door Altrecht. Een Suzuki GT550 2 takt 3linder blok van '77 in het Kawasaki '99 ZXR400 rijwielgedeelte. Pracht project vond ik dat al en nu kwam het te koop en sinds gisteren in mijn garage om verder af te gaan bouwen. Nog niet precies duidelijk hoe maar de Kwikasfaki vind ik een erg mooi voorbeeld!





En de garage wordt lekker vol zo, wat wel opvalt, veel zwarte bikes!


En 5 2takt cilinders! Al gaat de Jawa verkocht worden liet een woordvoerder van de minister van binnenlandse zaken weten


Hoort het hier thuis bij brikken en klassiekers? Het hart is van een echte klassieker, de rest is soort van bij elkaar gebrikt? (al vind k dat Altrecht een kunst stukje heeft uitgevoerd, blok zit super netjes ingebouwd).
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #6
Kort clipje gemaakt bij aankoop. Binnenkort een uitgebreidere versie maken!

 
Unieke fiets!
Ook nog een stuk of wat van die GT3 cilinders gehad,rammelt zo lekker.
 
Laatst bewerkt:
Hij zal ws in de richting van de Kwikasfaki gaan, zeg maar soort van super motard achtig, hoog stuurtje erop, zadeltje veranderen maar als eerste de zitpositie. IK heb ooit een ZXR400 zelf gehad en wist dat het niet een grote bike was met mijn 187 lengte maar zoals de steppies nu zitten is niet te doen, dus dat als eerste. Heb de steppies al ingekort (heb al flinke schaafwond op kuit door aan trappen.) Elektra moet uitgezocht worden, koplamp erop, risers om stuur op kroonplaat te bevestigen. Vraagje, gaten boren en ring eronder of er op (laten) lassen?
 
Blok is door Eric Potze gereviseerd en afgesteld (volgens verkoper) maar er zitten geen luchtfilters op, ik ben daar niet zo happy mee, hebben filters een erge invloed op de afstelling?
 
Thanks, 2takt en Ducati zijn mijn grootste (motor)passies, heb er van beide al vele gehad maar de 996(SPS) is de allerfijnste om te zien/horen/rijden!
 

Het laatste zou ik doen,staat cleaner.
 
Zou leuk zijn als je hem af maakt succes.
Peter

Hoi Peter ja dat ben ik zeker van plan, al neem ik er lekker de tijd voor hoor. Kun je mij mailen op surfroy@hotmail.com als ik vragen heb, hoop ik de antwoorden bij jou te vinden als geestelijk en uitvoerende vader van dit project!
 
Iets meer beeld maar vooral geluid! overdreven rook komt doordat er nog ingereden moet worden dus extra smering. Opvallend dat middelste cilinder minder rookt.......

En zo klinkt een ongereviseerde GT550 die ik in bezit had.
 
Iets meer beeld maar vooral geluid! overdreven rook komt doordat er nog ingereden moet worden dus extra smering. Opvallend dat middelste cilinder minder rookt.......

En zo klinkt een ongereviseerde GT550 die ik in bezit had.

Je moet even voelen aan de pijp van de middelste cilinder of die wel warm wordt zo niet dan krijgt hij geen benzine.
 
Laatst bewerkt: