Toch maar gaan inlezen over een systeem als dat inderdaad. Dankje!kettingsmeersysteem is een enorme winst in de levensduur van een kettingset. En dat hoeft niet perse een dure oplossing te zijn. Google bijvoorbeeld eens op: push button chain oiler.
Hier een uitleg over deze kettingen:
Uitleg kettingen
Op deze pagina vind u uitleg van de diverse soorten kettingen en tandwielen die wij leveren.www.jossmit.nl
Lijkt me duidelijk.
mooi, nog een medestander! en niet de eerste de beste nog wel.Met bijvoorbeeld de Loobman Chain Oiler (ook een push-button-systeem van 3 tientjes) kan je probleemloos de winter rondrijden zonder roest op de ketting.
Wel regelmatig denozzle nakijken op verstopping, en af en toe een doekje met olie langs de buitenkant van de schakels halen.
Aangezien we toch al een tijdje over smeren bezig zijn kan deze vraag wel even dacht ik:
Naar aanleiding van dit topic ben ik me ook een beetje te verdiepen in de kettingsmeersystemen. Wat ik veel zie is dat het slangetje waar de olie uit komt op onderstaande manier gemonteerd wordt:
Maar zo smeer je toch maar één zijde? Nu spuit ik met mijn spuitbus altijd een ronde linker-, en een ronde de rechterkant van de ketting. Zou je om hetzelfde te bereiken dan niet een versie met twee slangetjes moeten hebben, één links en één rechts van het tandwiel? Of is het op bovenstaande manier voldoende?
Ik zou dan ervoor kiezen om dit, in drasirichting, net na het voortandwkel te doen.De olie aan 1 zijde op het tandwiel smeren werkt prima.
De olie wordt vanzelf verdeeld over de hele rollen.
Je kan het slangetje ook zodanig plaatsen dat de olie voor het tandwiel op de ketting druppeld.
K#t telefoon, altijd van die bijzondere typevoutun...Ik zou dan ervoor kiezen om dit, in drasirichting, net na het voortandwkel te doen.
De olie aan 1 zijde op het tandwiel smeren werkt prima.
De olie wordt vanzelf verdeeld over de hele rollen.
Je kan het slangetje ook zodanig plaatsen dat de olie voor het tandwiel op de ketting druppelt.
Veel gedacht , maar niet waar.Alleen zijn het niet de rollen die je moet smeren maar de O-ringen tussen de schakels, dus dan is zo'n dubbele uitgang wel ideaal.
Zelfs die goedkope Loobman waar ik het over had (die van 3 tientjes) heeft een dual-nozzle. En het slimme van dat ding is dat hij 2 uiteinden van tie-wraps gebruikt om over het kettingwiel te laten slepen. Dat mag rustig slijten, en als je hem raakt bij montage van een wiel, dan gaat er niets kapot.Aangezien we toch al een tijdje over smeren bezig zijn kan deze vraag wel even dacht ik:
Naar aanleiding van dit topic ben ik me ook een beetje te verdiepen in de kettingsmeersystemen. Wat ik veel zie is dat het slangetje waar de olie uit komt op onderstaande manier gemonteerd wordt:
.....
Maar zo smeer je toch maar één zijde? Nu spuit ik met mijn spuitbus altijd een ronde linker-, en een ronde de rechterkant van de ketting. Zou je om hetzelfde te bereiken dan niet een versie met twee slangetjes moeten hebben, één links en één rechts van het tandwiel? Of is het op bovenstaande manier voldoende?
Dat is nu een echt doordachte oplossing, zonder daar exotische (en dure) materialen voor hoeven toe te passen! Het betere DIY-werk wat mij betreft, hulde!Zelfs die goedkope Loobman waar ik het over had (die van 3 tientjes) heeft een dual-nozzle. En het slimme van dat ding is dat hij 2 uiteinden van tie-wraps gebruikt om over het kettingwiel te laten slepen. Dat mag rustig slijten, en als je hem raakt bij montage van een wiel, dan gaat er niets kapot.