Mt09-026

Rookie
23 jun 2023
3
1
Beste motor fanaten.

Sinds een tijd viel me op dat er een soort ratel te voelen aan de voet. Nou heb ik de motor op padock stand gezet om te kijken. Nou viel het me dus op zo als te zien in t filmpje dat de ketting lijkt alsof het verspringt. Hij hobbelt nog al tandwielen en ketting zijn nog in prima staat wat zou dit kunnen zijn? Als ik de koppeling in knijp verdwijnt het euvel. Onder het rijden met namen constant snelheid onder de 100kmh is t ook te voelen. Ketting is in dit filmpje net schoon gemaakt en gesmeerd.

Groetjes Ak
 
Ik zie niks geks, maar controleer inderdaad je kettingspanning.
Controleer je ketting ook op strakke punten.

Maar met je wiel van de grond krijg je een soort duw trek beweging in de ketting. Dat lijkt dan alsof je ketting hobbelt/golft.
Druk maar eens licht op je achterrem, dat hobbelen/golven zou dan niet meer aanwezig moeten zijn.
 
Ik zie niks geks, maar controleer inderdaad je kettingspanning.
Controleer je ketting ook op strakke punten.

Maar met je wiel van de grond krijg je een soort duw trek beweging in de ketting. Dat lijkt dan alsof je ketting hobbelt/golft.
Druk maar eens licht op je achterrem, dat hobbelen/golven zou dan niet meer aanwezig moeten zijn.
Ga ik morgen gelijk proberen. Het gekke is ik voel het ook onder het rijden daarom dacht ik dat er wel wat aan de ketting zou kunnen zijn zelf ben ik nog niet heel lang in de motor wereld.
 
Zou kunnen dat de ketting op 1 of meer punten een paar schakels heeft die tov elkaar niet zo lekker meer kunnen scharnieren.
Maar op de manier zoals jij test, stationair in de versnelling, hobbelt de ketting.
In een hogere versnelling, iets meer gas en de rem als weerstand gebruiken zodat de de trekkende beweging nabootst van het rijden op de weg.

En nog een dingetje:
DENK OM JE VINGERS!!!!!!!
 
Controleer de kettingspanning op de juiste manier.
Draai het wiel een halve omwenteling en controleer opnieuw,doe dat een paar keer.
Als er tussen die keren veel verschil in spanning is,is de ketting versleten.
Hoeveel km heeft de motor?
Originele kettingset?
 
Ik had hetzelfde bij mijn MT10 en ondanks dat de tandwielen nog goed waren was de ketting versleten. Niet frequent genoeg gesmeerd door vorige eigenaar en ook een ketting is dan zo weg. De mijne had 13.000km gelopen.
Ik heb een nieuwe set gemonteerd en toen was het probleem verholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan