Was in mijn beginperiode van mijn motorlevenJe meent dit serieus ?
Dan heb je je positie de TS advies te geven wel verspeelt
Bij cross motoren kan ik me dat wel best voorstellen ja, ik geloof dat die ketting serieus wat te verwerken krijgenLigt eraan hoever hij heen is.
Zeker in de off-road wereld is het bepaald niet ongebruikelijk 2 tandwielen voor te gebruiken op 1 ketting/achtertandwiel.
Hoe kom je aan zo veel km's?Zo zag mijn voortandwiel er na 60.000 km uit
[~[url="http/i287.photobucket.com/albums/ll146/sjaak55/voortw%2060.000.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ik draai het voortandwiel meestal na 15000km om zodat hij gelijkmatig slijt.
[afbeelding]
Gewoon het maximale uit je voortandwiel halen.
Jij draaid je onderboek zeker ook om na 1 week
Maar nee ik ben daar geen voorstander van om de tandwielen om te draaien.
Hoe ver die ketting heen was? Zo ver dat 2 weken na vervangen van het voortandwiel de rolletjes verdwenen.link naar de foto's ? want heb die gemist blijkbaar.
Voortandwiel draait ca 2,5x vaker rond dan het achtertandwiel en zal dus sneller slijten. Door het relatief goedkope voortandwiel te vervangen terwijl de set nog in prima staat is voorkom je dat een versleten voortandwiel de slijtage van de ketting versnelt.
Zo zag mijn voortandwiel er na 60.000 km uit
[~[url="http/i287.photobucket.com/albums/ll146/sjaak55/voortw%2060.000.jpg"]afbeelding~][/URL]
En maar janken dat er APK komt voor motorfietsen
Onzin, ik zie ook auto's die een maand geleden glansrijk door de apk kwamen waarbij de remmen nu ijzer op ijzer zitten.
Waarbij de remlichten knipperen op maat van de richting aanwijzers maar héé, hij heeft apk dus is het veilig.
Als je 60.000 km per jaar op de motor rijd kan het dus zijn dat halverwege je ketting op is, je remblokken versleten je koplamp defect.
Maar hee, je heb apk, dus is het veilig....
Hmmm die laatste is de minst erge optie.Serieus ?
Wat wil je ?
- ketting in je achterwiel en plat gaan
- ketting door je versnellingsbak naar binnen
- ketting die je been sloopt
- of gewoon op de vluchtstrook eindigen omdat de ketting weg is.
Het leven is keuze's maken....
het beeld van de APK als een wassen neus is net zo'n grote misvatting als denken dat hij dan een volledige beurt krijgt. ik kan me de tijd van voor de APK nog goed herinneren en de uitwassen die je voor die tijd tegenkwam die zijn toch echt verdwenen met de APK. dingen zoals schokbrekers die steunden tegen de motorkap omdat de normale bevestiging helemaal weg gerot was of auto's waar je door de bodem heen keek als je de vloermatten optilde en waar de remmen bediend werden met een touwtje en een klosje hout wat ergens op miraculeuze wijze verbonden was met iets dat ooit moest doorgaan voor de handrem dat kom je toch echt niet meer tegen in het verkeer. En dat de eisen misschien strenger kunnen prima maar het blijft een moment opname en ook monteurs kunnen de toekomst niet zien en de eisen kan je niet laten afhangen van het verwachte gebruik want dan krijg je ongelijkheid en vaagheid. dan zijn de banden van een vertegenwoordiger eigenlijk al afgekeurd als ze nieuw zijn want die halen het nooit tot de volgende APK.
APK is een wassen neus en geeft a-technische consumenten een vals gevoel van veiligheid.
Er zijn serieus mensen die er van overtuigd zijn dat hun auto volledig wordt gecontroleerd en onderhouden bij een APK keuring....
Serieus ?
Wat wil je ?
- ketting in je achterwiel en plat gaan
- ketting door je versnellingsbak naar binnen
- ketting die je been sloopt
- of gewoon op de vluchtstrook eindigen omdat de ketting weg is.
Het leven is keuze's maken....
Nee, dan snap ik het nog niet. Ik doet tot 60.000km met een kettingset zonder het VKW te verwisselen. En jij wil mij dus in die tijd 30 keer een VKW van bijna 80 Euro laten wisselen?Nope , lees Nouds zijn reactie.
Mijn ervaring is dat de gebruikte motoren in Duitsland, over het algemeen in een betere conditie verkeren dan in Nederland.En dat is niet te wijten aan de hogere onderhouds-discipline van de mensen zelf.
Duitsers zijn sowieso zuiniger op hun auto's en motoren, dat heeft weinig met de TUV te maken, ook daar zie je ze net voor de TUV even andere banden en uitlaten of wat dan ook wisselen...
Bij de TUV mag je b.v. alleen maar eingetragen bandenmaat gebruiken, thuisgekomen gaan er gewoon weer andere velgen op...