Pardon.??Het wiel blijft in het midden, de naaf wordt zijdelings “verplaatst”
Je hebt gelijk, klopt niet helemaal.Pardon.??
Wat jij bedoelt werkt alleen als je de spacers aanpast zodat de naaf verplaatst in de vork. Dan daarna het wiel via de spaken weer centreren in de vork.Je hebt gelijk, klopt niet helemaal.
Dan moet je alsnog een offset tandwiel gebruiken aan de uitgaande as.
Maar je hoeft het tandwiel op de naaf niet meer uit te vullen.
maar als het wiel al klaar en gespaakt is zou ik dat lekker zo laten en het met spacers en Offset tandwiel voor doen.
Je hebt 3 mm over toch?
Edit,
Okee ik begrijp dat dat wiel er nog in komt.
Ga er geen bussen tussenzetten iig, Offsettandwielen, zoals boven gezegd, of je achterwiel anders inspannen, er zit meest een bus om de as om je wiel te monteren, daarmee zit het wiel precies in het midden, maar dat zou je een haartje naar rechts kunnen plaatsen door die bussen te modificeren. Maar dat is een gevaarlijk statement
Ja, alleen achter een brede velg en voor een inch kleinerHeb je ouderwetse gespaakte wielen?
Zit ik ook aan denken, wel een hoop werk lijkt me om de bouten te vervangen door langere. Velg is al helemaal klaar, gepoedercoat etc.Het zal weinig of niets uitmaken maar met het offsetten van de tandwielen, en dan met name het voortandwiel ga je een moment op de uitgaande as creeeren. Als het tandwiel 4 mm van het lager zit en je verplaatst dat 8 mm zal het moment 3 keer zo groot zijn. Het zal allemaal best heel blijven. Achter moet je met langere bouten gaan werken, die worden dan belast op buiging ipv afschuiving. Het wordt vaak zat gedaan en het gaat ook vaak zat goed. De middelijn van het achterwiel verplaatsen heeft ook bedenkingen, je moet het sowieso schuin in gaan spannen om in één lijn met het voorwiel te komen. Ik weet niet maar het zijn allemaal compromissen
Er zit loopvlak op de band, daar waar de ketting tegen gaat komen, misschien kan je daar 4 mm afhalen...
Gisteren net het subframe er aan gelast en nieuwe dwars steunenEn een foto? Van je project???
Hij raakt de band echt net!Raakt de ketting de band nu wel of niet? Of net niet? Heb een CB450SC waar de vorige eigenaar een 140 band in had gezet of laten zetten. De ketting raakte de band net niet, maar bij het rijden (gas er af) dan net wel. No sweat, de ketting kan er wel tegen. En op de band zag je wel dat er iets tegenaangelopen was. Geen stukken er uit o.i.d. De band gewoon opgereden en een jaar of 2 later er een 130 dikte in gezet.
Ik heb links en rechts +/- 5mm ruimte tussen de band en de achterbrug.Hoeveel speling heeft je band aan de rechter kant? Als dat voldoende is zou ik de velg een paar mm naar rechts spaken. Dat is de goedkoopste, snelste en betrouwbaarste oplossing en je merkt er niks van tijdens het rijden,
Dat gaat helaas niet. In mijn ogen heb ik maar 2 opties.Laat die man die dit gespaakt heeft ff zien, die 'werkt' dit wel weg.
Kheb een paar jaar geleden ook (na een conversie van trommel/schijfrem) een velg een paar mm offset laten spaken.
Iemand een idee? Weet dit graag zeker voor ik het probeerIk heb erover nagedacht en ik vind de achterband toch echt fijn en zou die willen behouden.
Dat betekend dat ik voor een offset tandwiel aan de voorkant moet hebben, en een spacer voor achter maar dat betekent dat mijn bouten te kort zijn. Iemand enig idee hoe ik deze eruit krijg?
wellicht van buiten naar binnen tikken??
Dan spaak je de velg 3mm naar rechts en heb je tussen de ketting en band 3mm en rechts 2mm speling. ik zie het probleem niet.Ik heb links en rechts +/- 5mm ruimte tussen de band en de achterbrug.
Links zit de ketting tegen de band aan.
Ik kan er niet mee spelen.
Ehmmm, ja dat heb ik zeker wel!Ehm, heb je er al eens over nagedacht om eerst het achterwiel eens netjes in lijn te zetten alvorens off set dingen te verzinnen?
Voor hetzelfde geld staat ie niet recht en win je net de broodnodige paar mm extra.
Dus niet naar de kettingspanners kijken maar een rij erlangs houden vanuit het achtertandwiel.
Dat zou kunnen maar dan staat m’n achterwiel niet in het midden, ja ik weet het is maar een paar milimeter. Maar dat wil ik niet. Plus dan ben ik er nog niet want ik denk dat de ketting meer beweegt dan die 3mm.Dan spaak je de velg 3mm naar rechts en heb je tussen de ketting en band 3mm en rechts 2mm speling. ik zie het probleem niet.
Ehmmm, ja dat heb ik zeker wel!
Ik kijk niet naar de kettingspanners. Ik heb het wiel er ingezet en in lijn gezet, staat 100% in lijn, en dat klopt ook omdat mijn band evenveel vrij staat aan beide kanten van m’n achterbrug.
Links en recht staat mijn wiel 4mm vrij van de achterbrug en mijn ketting raakt mijn band. Ketting staat niet vrij en duwt ook niet tegen de band, staat er letterlijk tegen aan.
Ik rij ook met grote off set, en bijna 2 keer zo veel vermogen als standaard.