Ketting smeren met WD40?

dingus

MF veteraan
4 dec 2007
3.399
9
Bij deze de vraag;

Is het raadzaam om je ketting te smeren met WD40 of een ander soort kettingsmeersel dat buiten de reguliere smeersels staat.

Ik werk bij een fietsenzaak en daar ligt genoeg smeersel voor ketting ed. Kan ik dat op mijn ketting spuiten met het gewenste resultaat of is dat een grote don't?

ter info...Ik heb een gsxr600 uit 1997

Ik zie uw geniale uitspattingen vanzelf verschijnen *D
 
Wat je vergeet is dat je "droogsmeermiddel" onder hele andere omstandigheden z'n werk kan doen. Keurig afgesloten in een tandwielkast is heel wat anders als op de ketting van een motorfiets.....


Begrijp ik, maar het werkte perfect. Na het rijden even inspuiten, laten drogen en klaar.
Gebruik nu kettingspray van Motul. Goed spul maar net wat anderen zeggen, tis net lijm

Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken naar zo'n automatisch systeem
 
~
Wat je vergeet is dat je "droogsmeermiddel" onder hele andere omstandigheden z'n werk kan doen. Keurig afgesloten in een tandwielkast is heel wat anders als op de ketting van een motorfiets.....

Begrijp ik, maar het werkte perfect. Gebruik nu spray van Motul maar net wat anderen ook zeggen, tis net lijm
Ik denk dat ik toch maar een keer zo'n automatisch systeempje monteer

(Sorry, ging wat fout met de 1e reactie staat dus dubbel)
 
Laatst bewerkt:
Na jaren lang testen heb ik maar 1 persoonlijke voorkeur. Aanbrengen op warme (na het rijden dus) ketting en voila. Slingert er absoluut niet vanaf en is waterig bij aanbrengen en stolt als het oplosmiddel is verdwenen.

Er zijn 2 versies, de super clean chain lube werkt het beste. De gewone chain lube van Belray sllingert er wel af.
full
 
Laatst bewerkt:
WD-40 is volgens mij van alle vloeistoffen /smeermiddelen een beetje. Niet echt geschikt voor je ketting.
Ik zou adviseren om "White Grease" kettingvet te gebruiken; met een klein kwastje aanbrengen, zodat niet alleen de zijkanten v/d ketting maar juist ook de kettingrolletjes goed bedekt zijn met dit vet. Niet teveel, ook niet te weinig erop.
 
WD-40 is volgens mij van alle vloeistoffen /smeermiddelen een beetje. Niet echt geschikt voor je ketting.
Ik zou adviseren om "White Grease" kettingvet te gebruiken; met een klein kwastje aanbrengen, zodat niet alleen de zijkanten v/d ketting maar juist ook de kettingrolletjes goed bedekt zijn met dit vet. Niet teveel, ook niet te weinig erop.
Ik heb!

Je bent ff aan het kwasten als je geen bok hebt. Ik denk dat een spuitbus ook lekker kan werken omdat dit wat gemakkelijker je rolletjes bereikt en er ook tussen komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan