Ketting & Tandwiel verwisselen

MarkFerro

Rookie
26 apr 2006
12
0
Capelle aan den IJssel
Hallo mede motor-freaks... sinds een jaartje :] ik motor, nu heb ik besloten om er even onder te gaan liggen. :P

Hetvolgende, ik ben nu op het punt aangekomen dat ik mijn ketting en tandwiel wil vervangen. Motor betreft een Kawasaki ZX6R uit 2000. Nu heb ik mijn auto altijd netjes onderhouden maar de motor durf ik niet zomaar alles uit elkaar te trekken. Ik heb een fototje geprobeerd bij tevoegen maar dit wilde niet lukken, had hem opgeslagen als.jpg maar hij blijft boven de 100 kb, hoop dat me iemand kan helpen en vertellen wat het verstandigst is.Tips over welke kettingen enz zijn altijd welkom. Zijn er menskes onder jullie die mij willen helpen en msn hebben of mail, zodat ik de foto's die ik heb gemaakt om het te vergemakkelijke kan sturen?! Mail is: MarkFerres1@hotmail.com.Naja hoor het wel, hoop ik :) Alvast bedankt!!
Groeten Mark uit Capelle a/d IJssel

Rechterzijde motor nog ergens rekening mee houden?
 
Hey hallo !!

Sleutelen aan de motor is leuk om te doen nou lees ik dat je ook je auto zelf onderhoud dus handig ben je ! Ik zou je wel aanraden om een werkplaats handboek van je motor aan te schaffen is erg makkelijk.

Voordat je je motor uit elkaar wilt gaan trekken kan je ook foto's nemen van hoe het eerst zat dan weet je altijd weer hoe het in elkaar moet.

Wat betreft een ketting zou ik je aanraden om een "DID 525 ZVM2 x-ring hyper versterkt" te nemen met bijvoorbeeld JT tandwielen. je kan dan kiezen voor een klinktsluiting of een eindloze maar bij die laatste moet je wel je achterbrug demonteren.

Hoop dat je er wat aan heb

Groeten !!
 
Originele kawa kettingen en tandwielen schijnen ook erg goed te zijn en je betaalt er geen hoofdprijs voor...

Als je kwaliteit belangrijk vindt dan zou ik inderdaad ook kiezen voor originele kettingwielen.
De prijzen van Kawasaki weet ik zo niet. Yamaha is volgens mij de enige die originele ketting en kettingwielen in een set verkoopt waarvan de prijs vaak zelfs lager is dan van een imitatiesetje.
 
imitatie bestaat niet,veel van de ketting leveransiers leveren ook gewoon aan de fabrikanten.DID is goed maar ook tsubaki ,en rk. reken er wel op dat als je een kettingset koopt je meestal de eindschakel nog moet klinken.GEEN !!!! schakel gebruiken met het visjes sluiting.
 
Idd, gewoon origineel, gaat meestal nog het langste mee ook als je het goed bijhoudt (dus tijdig smeren, zorgen dat de rollen nooit glimmen).
Als je kwaliteit belangrijk vindt dan zou ik inderdaad ook kiezen voor originele kettingwielen.
De prijzen van Kawasaki weet ik zo niet. Yamaha is volgens mij de enige die originele ketting en kettingwielen in een set verkoopt waarvan de prijs vaak zelfs lager is dan van een imitatiesetje.
:^ Yamaha setjes zijn goed en goedkoop, setje is zelfs stukken goedkoper dan dezelfde losse onderdelen los besteld :?
Voordeel van een setje van één fabrikant is dat de materialen op elkaar afgestemd zijn. Ook goed voor de levensduur.
 
imitatie bestaat niet,veel van de ketting leveransiers leveren ook gewoon aan de fabrikanten.DID is goed maar ook tsubaki ,en rk. reken er wel op dat als je een kettingset koopt je meestal de eindschakel nog moet klinken.GEEN !!!! schakel gebruiken met het visjes sluiting.


"imitatie" kettingwielen bestaan wel degelijk. Die van JT bijvoorbeeld, die in de meeste van die setjes zitten zijn echt niet vergelijkbaar met de originele.
 
Ik plaats zelf altijd tsubaki, x- ring ketting en zitten geloof ik jt tandwielen bij. Maar did is ook goed, regina ook alleen duur en sneller op. Je hebt ook rk geloof ik maar die schijnen minder te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan