Kettingprobleem Two Fifty

K5

Rookie
25 apr 2006
8
0
HOEGAARDEN
Hallo,
Heb nu reeds een half jaartje mijn 1994 TWO FIFTY voor woon-werkverkeer.
Ben er echt tevreden van.Naast mijn Harley vindt ik het perfecte aankoop.
Nu heb ik laatst opgemerkt bij het smeren van de ketting,dat deze op een bepaald draaipunt te strak staat en daarna weer losser.Heb reeds nieuwe kogellagers in het achterwiel en hij doet het nog steeds.Bij het rijden is nu duidelijk een terugkerend geluid tijdens de rotatie.Kan dit aan de versnellingsbak liggen?
Alvast bedankt.
Groeten
 
Weet wel zeker dat de kettingset op is, heb hetzelfde probleem :P Misschien dat het achtertandwiel en de ketting zelf nog wel redelijk zijn, bij mij is vooral het voortandwiel een eind heen. Zou er een nieuwe set op (laten) leggen, alleen voortandwiel vervangen helpt je maar tijdelijk uit de brand.
 
Let er wel op dat de ketting zich niet aanspant(strak staat) als je er op zit of er mee rijdt.
Dus voldoende speling houden.
De ketting zal altijd wel onregelmatig slijten, zo heb ik ook een paar maanden rondgreden.
Je voelt bij een bepaalde snelheid het heen en weer wiegen, ...lekker geluidje levert dat ook op.
Maar ja ik heb een oud brik, dus dat mag.
 
Je bent toe aan een nieuwe ketting.
Zoals eerder bescheven, dit is een van de verschijnselen die je ziet bij een versleten ketting.
Zet hem eens op het punt dat hij met meest los hangt, en probeer hem dan eens van de achtertandwiel los te trekken.
Je zal zien dat je hem zo een paar milimeter optilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan