Kettingvet op velgen

2FastForYou

MF'er
11 aug 2004
138
0
Ter Idzard
Wie weet een goed middel op je kettingvet wat op de velgen is gespatterd van de velg af te halen.

Ik heb gespoten velgen dus het moet niet één of ander raar middel zijn waarbij gelijk de verf afbladert...
 
maak je velgen schoon, met bovengenoemde artikelen. en dan in spuiten met een blanke haarlak, (van je vrouwtje ja) dan hecht de vette troep op die haarlak en kan je die velgen van je gewoon met warm water schoonmaken.

8-)
 
Remmenreiniger werkt ook prima. Ontvet goed (prettige eigenschap voor remschijven) en verwijdert ook de hardnekkige remstof.
Niet alle lak is blij met remmenreiniger
Als je je wielen zelf hebt gespoten met een spuitbus, dan veeg je er met remmenreiniger alles weer af.
 
Niet alle lak is blij met remmenreiniger
Als je je wielen zelf hebt gespoten met een spuitbus, dan veeg je er met remmenreiniger alles weer af.

Mhhm, dat is vreemd. Ik gebruik Valvoline Brake Cleaner en heb nooit de ervaring gehad dat dit de lak aantast. Dit zou ook niet mogen want remcylinders zitten ook in de lak. Op de spuitbus wordt er ook niet voor gewaarschuwd.

Bleef jouw lak wel zitten als je een ander oplosmiddel gebruikte?
 
Mhhm, dat is vreemd. Ik gebruik Valvoline Brake Cleaner en heb nooit de ervaring gehad dat dit de lak aantast. Dit zou ook niet mogen want remcylinders zitten ook in de lak. Op de spuitbus wordt er ook niet voor gewaarschuwd.

Bleef jouw lak wel zitten als je een ander oplosmiddel gebruikte?
Twee componentenlak kan er goed tegen maar gewone spuitlak wordt zacht van de remreiniger en als dan doorgaat met poetsen dan veeg je de lak eraf.
Met diesel heb je dat probleem niet.
 
Ik had wat van dat bel-air (ofzo) spul gekocht om m`n motor mee schoon te maken, werkt op zich prima maar op een klein deel van m`n frame slaat het wit uit. Hoe krijg je DAT nou weer weg?

s4s
 
Ik ben gewend dat Diesel ALLES weghaalt, tenzij het een verkleuring in het materiaal zelf betreft, bijvoorbeeld ingevreten zwavelzuur of de bruine verkleuring die ontstaat door roest-start in een beschadigde verzinkte laag op ijzer.

Nooit hard wrijven met diesel maar desnoods een weekje lang elke dag een beetje vochtig maken en veel rijden.
 
NIET.....moet je maar niet met "gepekelde weg" rijden :+


Uhum... mijn fietsje weet niet wat regen is, laat staan temperaturen onder de 15c O-)

Het komt door dat bel-air spul op een heel klein stukje van het frame, ik krijg het wel weg maar ik vraag me af wat het makkelijkste is. (weet btw niet honderd procent zeker of het bel-air heet, maar het heeft een blauw logo en je hebt er ook olie etc van)

poets het wel gewoon weg,

s4s
 
Ik heb ooit de harten van mijn remschijven rood laten anodiseren. Stond heel mooi. Toen in een prijzenpakket eens een spuitflacon S 100 motorreiniger gekregen. Die konden we mooi gebruiken om de motor te wassen dacht ik.
Spul op de motor gespoten, wat denk je? Trekt die rotzooi hele sporen in mijn geanodiseerde harten!!! Gewoon de laag er finaal af... Sedertdien ben ik heel voorzichtig met motorreinigers geworden. Het meest te spreken ben ik over Dasty van de Wibra - 750 c voor 1,69 euro en werkt als een tierelier.
VWB de verkleuringen : probeer het idd eens met diesel. Ik heb hier een heel klein flesje met een soort wapenolie staan, dat het ook camoufleert. Ooit van een ex militair gekregen. Je ziet zelfs geen bloemkool meer op door pekel aangetast alu. Maar haalt het niet weg, camoufleert alleen maar.
Ik zou idd de tip van Willem1940 volgen en de plek in fases met diesel inwrijven.
good luck.
 
Terug
Bovenaan Onderaan