Kettingvet

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Is dat normaal, dat bij de ietwat lagere tempraturen het vet niet meer uit het spuitbussie wil komen :?

Dit is nou al de 2e bus die hiero dienst weigert :X
 
de castrol chainwax was op dus ik heb net ff zo'n potje forte red chain grease gekocht als back-up.

man wat een draderige troep is dat zeg, warme ketting en dan met een tandenborstel dat spul erop smeren.
heb de motor op de bok gezet en na het smeren ff in de 1e versnelling een paar keer rond laten draaien, hele velg zat meteen onder de slierten.

lieve mona, wat doe ik fout?

:?
 
[me]Phr3ak heeft mail van de Koninklijke Shell :)
[/me]

Kettingvet is onderweg ;) :+

Laat me raden wat er in de reply stond...

Beste Argc=0,

N.a.v van uw brief dd... moeten wij u helaas melden dat u voor dit soort produkten ergens anders moet zijn.

Onze produkten zijn hier niet voor geschikt. Onze produkten zijn enkel voor uitwendig mechanisch gebruik. U heeft een produkt nodig voor inwendig organisch.

Voor meer info inzake onze produkten verwijzen wij u naar de bijgevoegde produktcatalogus.

Tevens doen wij u hierbij een sample toekomen van een van onze nieuwste experimentele produkten.

Shell konijnenvet heeft uitstekende smerende eigenschappen en geldt als doorbraak op dit gebied.

In het vertrouwen u hiermee van dienst te zijn,

Koninklijke Shell
Dhr. Laatzichnietnaaien





PS: Shell konijnenvet is uitstekend geschikt als balhoofdsvet, op een motor!
 
Ik heb ook al een paar keer met een busje WD40 gezeten waarvan het drijfgas verdwenen was terwijl er duidelijk nog genoeg vloeistof in zat. :?

Door het blaaspistool van m'n compressor op het tuitje van de spuitbus te duwen (verstuiverdopje er even afnemen), breng ik de spuitbus weer enigszins op druk. Op die manier krijg ik toch nog het grootste deel van dit toch wel prijzige goedje uit de bus. Wel opletten dat je het tuitje van de spuitbus ingedrukt houdt tijdens het blazen.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een compressor hebt...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al een paar keer met een busje WD40 gezeten waarvan het drijfgas verdwenen was terwijl er duidelijk nog genoeg vloeistof in zat. :?

Door het blaaspistool van m'n compressor op het tuitje van de spuitbus te duwen, breng ik de spuitbus weer op druk. Op die manier krijg ik toch nog het grootste deel van dit toch wel prijzige goedje uit de bus. Wel opletten dat je het tuitje van de spuitbus ingedrukt houdt tijdens het blazen.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een compressor hebt...


Shit je moet er maar op komen, _O- _O- _O- _O- ;)
 
dat forte spul houd zich best goed,
paar dagen in de regen gereden en de rolletjes in de ketting zijn
nog steeds mooi zwart ipv van glimmend.

met vet uit een spuitbusje had ik al moeten smeren nu.


full
 
Ceramic White Chain Wax

Met space technology, alleen voor de hele snelle motoren dus.

Serieus een stuk beter dan de al goede S100. Met de S100 wordt je ketting 1 zwart vies ding , met de Ceramic White Chain Wax worden alleen de draaiende delen van je ketting grijs.Qua prijs meen ik net een euro goedkoper dan de S100

Frans

Gisteren gekocht, terwijl ik eigenlijk S100 wilde. Ik hoop maar dat je tip goed is geweest ;) Test het pas na de winter btw
 
Gisteren gekocht, terwijl ik eigenlijk S100 wilde. Ik hoop maar dat je tip goed is geweest ;) Test het pas na de winter btw

Dan horen we na de winter wel hoe goed dat spul het doet.
Ik twijfel er niet aan.Ik heb gele velgen en een hekel aan onnodig poetsen.
Dat keramische spul blijft zelfs goed zitten als je het op een koud ketting spuit.
Ik heb ook niet gezegd dat S100 slecht is maar met dat andere spul blijft de ketting en mijn velg veel schoner.


Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan