Keuze 2 delig pak?

Maaaaar! van Alpinestars moet ik een jasje maat 50 hebben en een broek maat 48 :?
De delen zijn helaas niet los van elkaar te koop. Vervolgens heb ik een spyke pak aangehad, (wat overgens zat als gegoten) maar dit stond me niet aan omdat ik het pak graag aansluitend wilde op m'n laarzen en handschoenen(alpinestars).

Ik had hetzelfde probleem als jij. Ik was in nov. naar motoport den bosch geweest en had ook van Alpinestars een combi pak gepast. Jas zat als gegoten, broek was te groot. Kleiner combipak gepast: broek zit als gegoten maar kon geen adem mee halen door het jasje _O-

Dus ik had mezelf al voorgenomen dan maar een keer een los jasje aan te schaffen van Alpinestars en dan hun Track-pans.

Ben ik naar Termaat geweest in Nijmegen en heb ik het nieuwe model combipak gepast van Alpinestars: http://shop.strato.de/epages/102070...inestars-RC-1-2PC/SubProducts/34311-3100534-1

Die zat ineens als gegoten. Zowel broek als jas. Dus het hangt ook helemaal van het type af, zelfs binnen het merk bestaan er dus nog verschillen.

Ik ga nu nog ff op de beurs kijken of dit pak goedkoper te krijgen is en anders haal ik uhm gewoon bij Termaat voor 770 euro. Kortom: gewoon wat pakken passen van hetzelfde merk. Kan zomaar zijn dat een ander model van hetzelfde merk wel ineens goed zit bij je.

Succes
 
Ik heb vorige week een delig leder motorpak gekocht, van Büse. Ik zag een mooi jasje hangen maar de bijpassende broek was godsgruwelijk lelijk. De verkoper heeft toen in no-time een broek van hetzelfde merk dat ergens al aan een ander jasje hing, eraf geritst en bij mij eronder gezet. Zag er erg goed uit, dus verder geen problemen.
 
soms moet je wat he :Y ....en als het nou egt niet zou zitten(omdat je hem nog niet aangehad heb)dan kunnen ze altijd een stukje erbij zetten.
heb je wel even proef gezeten op een motor? had ik namelijk wel gedaan dan heb je toch een iets beter idee hoe het pak valt :+

Wel proefgezeten ja, was op een fazer. Als ik op een SS ga zitten, dan komen de mouwen nog wat korter uit en dan zou ik waarschijnlijk wel langere handschoenen nodig hebben :)
 
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een Alpinestar niet gaat werken omdat combinaties daarin niet te verwerken zijn.
Ze hebben we losse jacks en broeken maar dan is de kleur 90% van de modellen alleen zwart te krijgen.

Maar persoonlijk zou ik niet zo gaan hangen aan een bepaald merk... Een pak moet a. comfortabel zitten en b. bescherming bieden...
Dus als je een maatje te groot zou nemen omdat je persé die Alpinestar wil dan kan het zijn dat bij een schuiver de protectie ook gaat schuiven en je dus jezelf lelijk verwond.

Nu lees ik ook diverse mensen met te korte mouwtjes maar dat is niet erg, daar zijn wel handschoenen voor met langere polskappen, dus dat is een non-issue.

Maar mocht iemand nog een pak nodig hebben of wat dan ook stuur dan even een mailtje op dklasne [at]home [punt] nl.
Ik kan je alle kleding, laarzen en helmen leveren met tussen de 15 en 25% korting (alleen 2008 collectie).
 
Wel proefgezeten ja, was op een fazer. Als ik op een SS ga zitten, dan komen de mouwen nog wat korter uit en dan zou ik waarschijnlijk wel langere handschoenen nodig hebben :)
ik zat ook niet op een ss maar op mijn sradje scheelde het niet al te veel qua lengte en
ach ja ik heb deze 2 dagen ongeveer 500 km gereden op mijn motor en dat 'kleine"stukje wat tekort is is ook geen grote ramp hoor,en voor de zomer is het lekker luchtig :9
 
Zo mensen, ben weer wat verder. Heb een pak gevonden van IXS, zijn er hier mensen met ervaring met het merk?

iXS || High Quality Protective Motorcycle Gear & Bike sportswear


Da's de IXS Firestroke...

Sinds afgelopen jaar is IXS wederom in handen gekomen van een Zwitser nadat het jaren geleden verkocht is geweest.
Nadat deze zwitser het weer over heeft genomen is het van oorsprong al zwitserse merk weer "thuis".
Deze eigenaar heeft het merk weer omgegooid en heeft van het B-merk wederom een A-merk gemaakt wat pakken levert binnen de Superbike en MotoGP.
De beste materialen worden wederom gebruikt en de kwaliteit kan zich meten tegenover de grote namen uit de racerij en dat tegen een "fractie" van de prijs.

Mail me eens op dklasen [at] home [punt] nl en ik kan je tegen een goede prijs leveren (+/- 15% korting tov de nieuwprijs)

Edit: hier staat ie ook: klikkerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag wezen kijken en passen voor een motorpak.
Mijn voor keur gaat nu uit naar de Alpinestar RC_1 combi.

http://shop.strato.de/epa...bProducts/34311-3100534-1

Het pak zit als gegoten ,alleen tijdens het staan en lopen heb ik een plooitje (luier :$)
tenhoogte van me kont.

De verkoopster zei dat het normaal was en dat het kwam omdat er een kussentje zit.
Dat daar door er een plooi onstaat.
Ook zei ze dat het niet erger word, omdat het toch niet strak staat het ook niet kan rekken.

Dit word mijn eerste lerenpak en heb hier mijn twijfels over.

Wat zijn jullie ervaringen???
 
Vanmiddag ben ik even wezen kijken voor een 2 delig pak. Had m'n huiswerk goed gedaan wist dus precies wat ik wilde, nl. een zwart Alpinestars pak. Ben naar motoport in Leek geweest, en goed geholpen.
Maaaaar! van Alpinestars moet ik een jasje maat 50 hebben en een broek maat 48 :?
De delen zijn helaas niet los van elkaar te koop. Vervolgens heb ik een spyke pak aangehad, (wat overgens zat als gegoten) maar dit stond me niet aan omdat ik het pak graag aansluitend wilde op m'n laarzen en handschoenen(alpinestars).

Nu mijn vraag, hebben jullie tips voor shops om te kijken, of anderzijds ideeën? Heb het liefst alpinestars maar anders suggesties zijn ook welkom!

Owwja, jullie zullen vast de motorbeurs Utrecht roepen, maar dan ben ik verhinderd door een lekker weekje wintersport 8-)

Bedank!

Een motorpak koop je voor de veiligheid!!

Als de rest er netjes bij past is dat mooi meegenomen.

Succes met zoeken!
 
Ik ben vandaag wezen kijken en passen voor een motorpak.
Mijn voor keur gaat nu uit naar de Alpinestar RC_1 combi.

http://shop.strato.de/epa...bProducts/34311-3100534-1

Het pak zit als gegoten ,alleen tijdens het staan en lopen heb ik een plooitje (luier :$)
tenhoogte van me kont.

De verkoopster zei dat het normaal was en dat het kwam omdat er een kussentje zit.
Dat daar door er een plooi onstaat.
Ook zei ze dat het niet erger word, omdat het toch niet strak staat het ook niet kan rekken.

Dit word mijn eerste lerenpak en heb hier mijn twijfels over.

Wat zijn jullie ervaringen???

Heel veel mensen lopen met zon blubber kont rond. Wel vaak een teken dat die iets te ruim is. Dat vertellen ze in de winkel ook.

en combi's 2 verschillende maten daar beginnen ze vaak niet aan.
 
Heel veel mensen lopen met zon blubber kont rond. Wel vaak een teken dat die iets te ruim is. Dat vertellen ze in de winkel ook.

en combi's 2 verschillende maten daar beginnen ze vaak niet aan.


maar word het nog erger, want nu valt het nog wel mee.
Heb liever niet dat het over een half jaar ofzo het 2x zo erg word.
zal het zonde vinden van me geld.
 
maar word het nog erger, want nu valt het nog wel mee.
Heb liever niet dat het over een half jaar ofzo het 2x zo erg word.
zal het zonde vinden van me geld.

Geen idee,

maar als ik soms mensen rond ziet lopen, lijkt wel alsof ze een hele lading hebben gedaan binnen in hun broek :+
 
gewoon maatje nemen die lekker strak zit, rekt zo :P afgelopen zondag op motorbeurs dik berik pak gekocht :P kon geen adem halen, geen beweging in te krijgen en nu even 300 km mee gereden en ding zit al stuk beter :P owja als ik loop rits ik hem wel los hah ;)

groetjes
 
Ga maar eens met pak op een motor zitten. Dan zul je zien dat het wel nut heeft, die 'luier'.
Let wel het moet natuurlijk wel strak zitten, om schaafwonden te voorkomen mocht je vallen.
 
Laatst bewerkt:
Ja als ik zeg maar sta en doe me knie omhoog dan is de luier weg.
Maar ben bang dat het veel erger zal worden.
Ook omdat iedereen zegt dat je een pak goed strak moet kopen.
Dat is hij bij mij wel alleen niet op de kont
 
heej pieter,

zie ik je toch nog een keer hier...
misschien samen even een keer naar apeldoorn daar hebben ze ook veel kleding voor leuke prijzen, kun je meteen passen daar heb ik mijn dainese combi ook gekocht....

groeten kevin
 
Heeeey Kevin,,

Heb dat pak van de week aangehad en die zat wel helemaal goed.
Alleen je ziet telkens pakken die nog mooier zijn en dan ook gelijk een stuk duurder.
Ik ben wel van plan om voor dat pak te gaan.
Alleen ken zelf geen mensen met ervaringen met dat merk (type).
Heb dan ook een aanbieding gekregen wat echt aantrekkelijk is.

Groet Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan