Keuze stress

Heissenberrug

Rookie
29 mei 2019
7
6
Ik ben van plan om op korte termijn mijn eerste motor in NL te gaan komen. Ik heb afgelopen dagen gereden op een Ducati Monster 1100 EVO uit 2013, een KTM Duke 690, een MV Agusta Dragster 800 en een Kawasaki Ninja 650.

Allereerst iedereen bedankt voor het meedenken, ik merk vooral dat ik mezelf blind staarde op vermogen en pk's en dat ik daar nu wel op terug ben gekomen. Ik heb nu nog de keuze stress tussen de MV Agusta Dragster 800 en de Kawasaki Ninja 650.

Het gaat om de volgende twee motoren:

MV Agusta Dragster:
≥ MV Agusta Brutale 800 Dragster ABS — Motoren | MV Agusta — Marktplaats

Kawasaki Ninja 650:
Occasions | Vos Oss Motoren | Nette gebruikte motoren

Ik zou graag jullie meningen horen waarom je wel of niet voor een van deze twee opties zou gaan.

Voor mijn gevoel is het een keuze tussen luisteren naar mijn hart en luisteren naar mijn hoofd. De MV Agusta is zo'n beetje de dikste motor die ik ooit gezien heb (persoonlijke voorkeur) maar is daarentegen wel 8 jaar oud en heeft 43k op de teller staan. De Kawasaki vind ik ook een mooie motor, maar blinkt verder nergens echt in uit ofzo. Voordeel die de Kawasaki heeft is wel dat hij nagenoeg nieuw is, schakelt als een warm mes in boter en rijdt als een zonnetje. Hij heeft wel een stuk minder vermogen dan de Dragster maar hoeveel ga je daar nou daadwerkelijk echt van merken in NL? Hij is wel lekker licht en wendbaar, ik vond het een enorm fijne motor om lekker over de dijk te sturen, de Dragster heeft 120 pk en blijft maar rammen. Daarnaast is het ook wel een motor die veel bekijks trekt.

Met de Ninja weet ik dat voorlopig nauwelijks kosten zal hebben, hij heeft zelfs nog 12 maanden garantie. Bij de Dragster is het maar afwachten hoe het ermee staat. Daarnaast zal hij ook vaker en duurder onderhoud gaan hebben dan de betrouwbare Kawasaki.

Keuze stress dus, hopelijk kunnen jullie mij tot inzichten brengen.
 
Ik wil zelf ook een brutale 800 maar dan iets nieuwer. Iedereen die dat hoort vertelt me dat ze onbetrouwbaar en duur in onderhoud zijn… heeft iemand hier echter ervaringen mee ipv alleen een mening?
 
Ik wil zelf ook een brutale 800 maar dan iets nieuwer. Iedereen die dat hoort vertelt me dat ze onbetrouwbaar en duur in onderhoud zijn… heeft iemand hier echter ervaringen mee ipv alleen een mening?
Zelf geen ervaring, wel verhalen van een oud medewerker van MV. Die zei ook dat het onderhoud erg duur was. Ook dat er bij sommige modellen regelmatig iets kapot gaat zonder echt een reden. Daarnaast zijn ook de originele onderdelen niet goedkoop verder is MV wel een prachtig merk natuurlijk
 
Hoor alleen maar nachtmerrie verhalen over MV. Prachtig spul, dat dan weer wel. Gezien kwaliteit voor mij hoog op de prio-lijst staat, zou ik zonder twijfel voor de Ninja gaan.
 
Naast wat hierboven al genoemd wordt is het natuurlijk erg persoonlijk. De vergelijking tussen de MV en Kawa lijkt me alleen wat scheef, aangezien het verschillende type motoren zijn. Bijv al eens gekeken naar een Kawasaki Z900 of een andere naked bike als tegenhanger voor de MV?
 
Koop een motor waar je iets mee hebt. Waarom zou je iets nemen waar je niet enthousiast over bent. Vind dat kleurloos, motorrijden is je passie toch? Als je mv dan niet zou willen zoek dan nog even verder en koop niet iets wat saai is.
Tis maar een mening :)
 
Dat is de spijker.... voor mij is geen een in de lijn van Z900, MT-09, GSX S950 geen echte differentiatie mbt emotie (wat natuurlijk persoonlijk is). De XSR900 doet me meer maar is niet te krijgen (iig het laatste model). En dan heb je nog de Z900RS - mooi ding :) En een Street Triple RS heeft toch al wat meer eigen smoel (maar ook duurder) en de R is ook nauwelijks te vinden. De MV Brutale en de Ducatie SF V2 zijn dan toch van een ander niveau... krijg er een warm gevoel van :)
 
@Fast Bas Omdat de Z900 me niet perse heel erg aanspreekt, althans de nieuwe modellen wel maar dan praat ik over een ander budget. Ook een MT-09 spreekt me niet heel erg aan en als ik de keuze maak tussen een Ducati Monster of bijvoorbeeld de Duke dan waren deze twee duidelijk favoriet voor me. Qua looks en qua rijden.

@koost Het is niet zo dat ik de Ninja niks vind he, maar qua looks heeft de MV wel een dikke streep voor. Daar staat tegenover dat de Ninja ook wel z'n mooie dingen heeft zoals het supersmooth rijden en schakelen maar ook de connectie met de app op de nieuwe Kawasaki's vind ik een mooi extra.
 
Ducat SF V2 heb ik gehad en weer verkocht omdat het schokkend rijden bij lage toeren te irritant vond,dat komt
door de milieu eisen,ik heb nog de ECU laten flashen,maar dat bracht niet genoeg verbetering,Biggelaar Ducati schijnt het
er wel uit te kunnen krijgen maar dat koste mij te veel,voor dat ik de Ducati kocht ook op een MV gereden,maar een Brutale,
deze had het nog erger dan de Ducati dus dat werd hem zeker niet.Wat betreft de MV Dragster,ik vind die ook super mooi,
maar bij MV heb ik altijd in m,n gedachte hoelang het nog goed zal gaan met het merk zelf,het heeft al op de rand van
de afgrond gestaan en werd gered door een of andere Russische geldschieter,maar voor hoelang en wat gebeurd er dan
met de onderdelen voorziening want het is maar een heel kleine fabrikant,wat dat betreft zit je bij Ducati safer en bij de Japanse fabrikanten ook.
Wat betreft je hart of je hoofd volgen,kan ik na zo,n 100 motoren wel duidelijk over zijn,volg altijd je hoofd,je hart volgen brengt je in de problemen,uiterlijk is wel belangrijk maar niet het allerbelangrijkste,een mooie motor die voor geen meter rijd of regelmatig stuk gaat,
of waar geen onderdeel meer van te krijgen is brengt heel snel je hart volgen gevoel om zeep,en dan word het had ik maar
m,n hoofd gevolgd🤔 ,maar ja weerstand bieden aan je hart volgen is niet makkelijk;),daarom gaan er zat mensen de boot in,
als de verliefdheid voorbij is en eenmaal thuis de kille realiteit toeslaat en de problemen beginnen dan word het weer had ik maarrrrrr 😞
Verder kijk op model/merk specifieke forums wat veel voorkomende problemen zijn met een motor model waar je interesse in heb,
op die forums is vaak veel kennis en dat kan je beslissing makkelijker maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan