A
ok het is me allemaal wat duidelijker geworden, bedankt voor de info
Ik had nl ook wel eens gehoord dat je de motor moest laten reviseren bij +/-50.000
hallo MF-ers
Ik zie regelmatig motoren te koop staan met een km-stand van bv 35000
is deze km-stand de moeite waard om de motor te kopen??
En bij wat voor km stand heeft het geen nut om te kopen, ervan uitgaan dat
de motor zijn onderhoud/beurten heeft gehad.
zoals gezegd; hangt vooral af van soort motorfiets en de onderhouds staat, een volledig afgetrapte R1 of fireblade moet inderdaad mischien bij 50.000 volledig gereviseerd worden. Een goed-onderhouden (sport)toerbuffel krijgt mischien bij 200.000 de eerste kriebels .
Maar generaliseren en zeggen dat een motorfiets bij de 50.000 gereviseerd moet worden?? dat is gewoon onzin
In een topic heb ik gelezen dat dat geen enkele garantie biedt, de tellers zijn blijkbaar makkelijk een 40.000 terug te zetten.
Gaat erom hoe de motor loopt. Geen rokende uitlaten , rammelgeluiden etc.
Je word genaaid zonder dat je het weet.....
mmmm
Je word genaaid zonder dat je het weet.....
mmmm
waarschijnlijk ook de reden dat defensie ze toen aan hadden geschaft
je kan beter kijken naar dingen als stepjes, handles, pookjes en remschijven.
een motor met 50.000 op de teller heeft daar wel slijtage aan maar niet extreem.
eem otor met een ton op de teller heeft duidelijk kale slijtplekken op de stepjes, handvatten en pookjes.
remschijven kunnen tegenwoordig met 30.000 al versleten zijn, afhankelijk van het type motor en het gebruik.
je kan beter kijken naar dingen als stepjes, handles, pookjes en remschijven.
een motor met 50.000 op de teller heeft daar wel slijtage aan maar niet extreem.
eem otor met een ton op de teller heeft duidelijk kale slijtplekken op de stepjes, handvatten en pookjes.
remschijven kunnen tegenwoordig met 30.000 al versleten zijn, afhankelijk van het type motor en het gebruik.
grappig alleen dat defensie voornamelijk de V50 serie heeft gebruikt....... en die staan bekent onder de guzzisti als zijnde relatief onderhouds gevoelig en minder betrouwbaar als de grote Guzzi's...... mijn V50 Monza knalde er na iets meer als 60.000km een uitlaatklep uit...... dan mag je je bankrekening wel trekken voordat je zoiets weer op de weg hebt......
De V50 , voor de overheid, is flink naar beneden afgetuned, als dat het juiste woord is.
Lagere compressie, dus ook een lager rendement en niet zulke denderende prestaties. Maar kan op benz. met laag octaangetal rijden.
dat is waar; ook de versnellingsbak is anders als de standaard V50 (die een zwakke 4 en 5 heeft......)
maar anyways, dit helpt de topic-starter niet echt; tenzij hij geintereseerd is in oudere Guzzi's (wel stik betrouwbare blokken hoor....... maar je moet er wel van houden zo'n dikke twin met een toch wat gedateerde vormgeving)
Gaat erom hoe de motor loopt. Geen rammelgeluiden etc.
..en ook 35.000 op de teller hebben staanVaak zie je motoren die ruim 120.000 km gelopen hebben en nog steeds goed rijden zonder problemen.