Klapperend remmen op mijn zx7r

Superjoop

MF veteraan
13 jun 2005
3.641
0
Harderwijk (Gelderland)
Hoi ik ben superjoop, ik rijd nu zo'n 7 jaar. Ik ben begonnen op een kawa ZZR 600
en ik heb nu sinds drie weken een zx7r. Wat meteen opviel toen ik een proefrit ging maken, dat bij het remmen de voorkant van de motor behoorlijk begint te "klapperen"(gewoon bij het afremmen in een rechte lijn). Bij terugkomst bij de motorzaak gelijk gevraagd wat dat kon zijn. De verkoper zei dat dit een ZX7r probleem is. klopt dit?????? :( :( :?
 
Ik heb ooit een keer de eer gehad om een stukkie op een zx7r te mogen rijden en die klapperde toch echt niet. Lijkt me ook niet horen dat ie klapperd bij het remmen.
 
Is altijd zo makkelijk he... Een klacht afdoen met: "Dat is een bekende (vul hier motortype in) kwaal..." :N Als ik bij de dokter kom met een kwaal wil ik ook graag dat ie er wat aan doet, ook al is het een "bekende" kwaal...

Wegwezen en nooit meer terugkomen bij die zaak :W

Maar inderdaad, kromme schijf, kan niet missen.

Heb je geen garantie? Zou ik zeker proberen te claimen. Klapperend remmen is echt niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Hahahahah dat hoort erbij HAHAHAHA wat een onzin.
Ik zou met zo'n man wel eens een gesprek willen hebben.
Waarschijnlijk gelooft ie z'n eigen onzin praat.
Als ze maar kunnen verkopen en daarna zeggen "dat heb ik nooit gezegd"
 
Jep, denk ook kromme schijf. Ik heb 6 jaar op een ZX7R gereden en dat ding heeft nooit "geklapperd", een ZX7R staat trouwens bekend om zijn goeie remmen en als je vindt dat ie nu al goed remt, beeld je maar es in hoe het zal zijn met een rechte schijf :]
Wat misschien kan (maar kblijf bij de kromme schijf)is dat er lucht in je remleidingen zit waardoor ie "in stukjes" remt ... :?
 
Een beetje naief van mij misschien maar de verkoper vertelde mij dat er nieuwe remschijven op zaten (ik had al geopperd dat de schijven krom waren). Ik las ergens anders op dit forum over iemand die ongeveer hetzelfde probleem had met zijn gsxr. Bij hem lag het probleem aan de veerinstellingen van zijn voorvork, kan dit bij mij ook het probleem zijn ???? Ik heb niet veel verstand van deze veerinstellingen en al helemaal niet hoe ik ze moet wijzigen.

P.s.Ik ga voor de zekerheid toch even langs een bevriende motorgarage:: B| :(
 
Hmmm, lijkt me ook niet goed. Als de verkoper aangeeft dat dit standaard is bij een ZX7R (wat ik niet geloof) dan zou ik hem niet kopen. Een motor moet gewoon goed remmen en als bij het remmen de sleutel bijna uit het contact trilt is dat niet goed. Er zijn vast meer ZX7R'en die in de aanbieding zijn waar je een proefrit op kan maken. Maar ik begrijp dat je hem al gekocht hebt.
 
Mijn broer heeft een ZX7r voorvork in zijn sv zitten en ook helemaal geeft lst van klapperende remmen :) Dus net als alle andere reacties gewoon een kromme schijf

Kickuh!! Heb je foto's van die verbouwing?

On-topic: Hoort zeker niet! Mijn ex-ZX7 had zo ongeveer de beste voorrem van alle fietsen die ik ooit bereden heb. Laat je niet afschepen! Mijn ex-ZX7 had bijv. een behoorlijke rammel in het blok, was resonantie van de kuip :N , en hoorde zo volgens de dealer...eggnie..
 
Kickuh!! Heb je foto's van die verbouwing?

On-topic: Hoort zeker niet! Mijn ex-ZX7 had zo ongeveer de beste voorrem van alle fietsen die ik ooit bereden heb. Laat je niet afschepen! Mijn ex-ZX7 had bijv. een behoorlijke rammel in het blok, was resonantie van de kuip :N , en hoorde zo volgens de dealer...eggnie..


jupiler sv helaas nog geen totaal plaatjes want hij heeft ook een zx7 achterwiel met 180er band erin zitten 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan