Alles weer goed gegaan in Wemeldinge. Motor loopt goed en is snel. De baan in Wemeldinge was leuk om te rijden, linksom vind ik sowieso leuk en het is niet zo'n typisch haaksehoekenindustrieterreincircuit. Wim is overigens niet zo'n liefhebber van linkerbochten al heb ik niet de indruk dat dat echt een probleem is.
Beetje jammer was het weer dat nogal wisselvallig was. De dag startte met een loodgrijze lucht en regen en dat duurde tot de middag, maar toen klaarde het echt op. Helaas was de enige korte regenbui 's middags precies op het moment dat de zijspannen moesten rijden. We hebben in beide wedstrijden ons eigen tempo kunnen rijden en dit was het resultaat.Bekijk bijlage 1401848
Het was de eerste keer dat we een eerste plaats uit het vuur hebben gesleept.
De bedoeling is dat we deze week een ander blok in het BMW span gaan hangen. Wim heeft een blok opgebouwd met grotere cilinders (boring 98) maar met een krukas van een R65 zodat de cilinderinhoud uitkomt op 927 cc. Op die manier zou het blok flink wat meer toeren kunnen draaien. Geert Knevelman reed ook met zo'n blok. Voor de racedemo's in Nederland is dat allemaal niet nodig maar we willen ook graag wat wedstrijden in België rijden en Hengelo staat ook nog op het lijstje en dan willen we ook echt mee kunnen doen. Maar eerst staat komend weekend Gramsbergen op het programma waar we met de Suzuki gaan rijden.
Tot slot nog even een klein stukje film van Wemeldinge. https://www.facebook.com/video.php?v=10215089340848919
Vertel ons wat over stilstaande ontstekingen. Heel de dag druk mee geweestDie stilstaande ontstekingen was een heersende afwijking in dat weekend van gramsbergen...
Ik had m al een paar keer voorbij zien komen, maar bij jouw dacht ik toch heel even van WTF?!
Totdat ik stofzuiger zag staan....
Had wel intresse, maar mijn huis is niet passend voor zo veel ass......Lieve vrienden van het zijspan forum.
Afgelopen week vond ik tijdens het schoonmaken mijn eerste startbewijs daterend van 1979, van de NMB, tegenhanger toen van de KNMV.
Ik realiseerde me ineens dat ik al meer dan 41 jaar in de weer ben met zijspanracen!
Je mag dus best wel spreken van een passie en ik kan terugkijken op een fantastische tijd (natuurlijk ook wel met een paar mindere dingen)
Tegelijkertijd merk ik, zeker de laatste jaren, dat het me steeds zwaarder valt het racen te combineren met onder andere het huishouden.
Omdat ik een "relatie op afstand" heb (mijn vriendin woont in Engeland) sta ik er toch meestal alleen voor.
Daarom ben ik tot een voor mij best wel zware beslissing gekomen, ik heb besloten alles te verkopen.
Hieronder een lijst met alle items.
Graag bieden naar waarde en alleen bij serieuze belangstelling.
-stofzuiger
-meerdere afwasborstels
-twee afwasteiltjes
-keukentrap (niet heel mooi meer, maar wel stevig)
-stoffer en blik
-emmer en dweil
-diverse schoonmaakmiddelen
-bezems
-strijkplank +strijkijzer
-meerdere vaatdoekjes
-raamzeem +trekker
Liefst alles in één koop, echt iets voor een beginner!
Ik had geen tijd voor een biertje.....Ik heb de indruk dat u het net zo leuk vind in de bak als ik
Je gaat vast ook niet vier keer pissen per rondjeIk had geen tijd voor een biertje.....
Tussen 62 en 67 pk inderdaad, afhankelijk van het bouwjaar. Rond de 100 krukas pk zei Hans ook. De fabrieks TR's werden toendertijd voor 120 pk opgegeven maar wij vinden het wel best zo. Het vermogen komt er heel mooi uit, Wim hoeft uit de langzame haakse hoeken nauwelijks de koppeling er bij te pakken. Hij staat ook nog wat te rijk maar we vinden heelhouden belangrijk.85 achterwiel pk's is heel netjes.
Zit je toch al snel richting de 100 krukas pk's
Standaard iets van 67pk dacht ik?
Moest u er ook eens 1 drinken zou u mischien wat meer relax in die bak zitten en wat minder van de ene naar andere kant springenIk had geen tijd voor een biertje.....