daphne dullie
Rookie
- 28 mei 2019
- 5
- 0
CB1= 775mm (stond al op vorige pagina)CB1 of een hawk GT lijken me prima fietsen, howel ze al wat op leeftijd zijn natuurlijk.
Seat height: 800 mm (31 in)KTM 390 Duke
Zithoogte 780 mmof een Yamaha MT03 (nieuwe model) misschien?
Dat is niet t enige manco voor de ts, w.sZou dit stoer genoeg zijn voor je?
Een Honda MSX125.
Zeer fijne lage en lichte machine.
Enige manco: het is geen snelwegmonster met slecht 11pk aan vermogen.
Maar zolang je alles binnen de stad en op 80 buitenwegen doet gaat het prima.
Vr gr
Bekijk bijlage 1397188
KTM 390 Duke of een Yamaha MT03 (nieuwe model) misschien?
Maar....ik moet wel eerlijk zeggen dat ikzelf erg blij ben met mijn gemiddelde lengte van 1 meter 83 en dat bij een normaal postuur.
Ik ken de gevallen van net effe te klein zijn voor het kunnen kiezen van elke motorfiets of gevalletje lange Jan te zijn met lengtes tussen de 1.93 en 2.00 meter.
Dan vallen er toch echt een boel motorfietsen af die prettig bereden kunnen worden.
Eigenlijk geldt datzelfde verhaal ook voor te lange of te corpulente mensen die dan ook niet meer normaal of prettig in een sportwagen kunnen zitten.
Want ook in dat geval is een bovengemiddeld postuur, lang, fors en zwaar bepalend of het wel of niet gaat passen.
Het lijkt me knap frustrerend als ik 110kg zou zijn en dan bijvoorbeeld niet in een 2-zitter sportwagen kan plaatsnemen en daardoor bewust een ruime en grote gezinsbak zou moeten nemen.
Modbreak:
Niet relevante reacties verwijderd, RG-Gamma, houd dit soort opmerkingen voor je.
Papieren maten zijn niet belangrijk. Ze worden gemeten zonder dat de vering ingedrukt wordt en zadel ingedrukt wordt. Proef zitten in vorm zadel inzakking, veervoorspanning mogelijkheid etc is de oplossing.CB1= 775mm (stond al op vorige pagina)
hawk gt: Seat height, 30.4 in = 772 mm
Seat height: 800 mm (31 in)
Zithoogte 780 mm
Ehhh, ik wil jou niet zien in de Alpen.Mijn binnenbeenlengte is 76 cm, niet veel meer dan bij jou. Ik heb al op van alles gereden, ook op motoren die "op papier" te hoog waren. GSX750F met verlaagd zadel, CBR1000RR, SV650, GS500 van de dochter met passagier, VFR1200... Nu rij ik op een VFR800FI. Oké, ik kom alleen maar met de bal van mijn voet aan de grond maar... dat is genoeg.
Ik weet ook van iemand die persé de motor van haar verongelukte vriend op de weg wilde houden. Ze kon alleen stoppen als er een stoeprand was anders viel ze om. Ja, dàn ben je te klein voor de motor! Passen, proberen en blijven zoeken tot je JOUW motor vindt.
Hoezo ?Ehhh, ik wil jou niet zien in de Alpen.
Veels te gevaarlijk!
Ja, dat snap ik. Maar soms gaat het toch mis.Hoezo ?
Je moet je voeten juist niet neer zetten.
En je er half van het zadel af laten glijden met je ene dijbeen op het zadel dan kan je andere voet gewoon bij de grond.
Voormalig wereldkampioen gaston Rahier was ook maar 1,64 m stond bij de start altijd met zijn voet op een baksteen.
Won 2 maal de Dakar op een BMW GS en die zijn nou ook niet bepaald laag.
Heb zelf een Honda Supermagna gehad.
Niet hoog maar zeer onhandelbaar op lage snelheden.
Op hogere snelheden was het perfect.
Lijkt dus een perfecte motor voor vrouwen, maar die vinden dat achteraf vaak niet.
Ja, dat snap ik. Maar soms gaat het toch mis.
Al die rare hellingen in de Alpen, hetzelfde als met skiën, je zet uit gewenning je linkervoet neer en opeens loopt het net aan die kant stijl af. Soft crash krijg je dan.
Niet erg maar men lacht je wel uit.