Klein maar fijne DR-Z 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks TurboTeunis. Maar eens babbelen bij de dealer dan. Mag ik je dan complimenteren met een achterlijk mooie fiets.

Meteen ook rode rimstriping besteld en die dr-z stickers op de achterbrug had ik inmiddels al via eBay gekocht :)

Er zitten op een standaard zwarte DR-Z best nog wel her en der wat witte bevestigingsdingen. Beschermkapje om achterrem bijvoorbeeld, bevestiging van de voorvorkbeschermers en ook kabelbegeleiders op de achterbrug (zie foto). Vooral die laatste storen me. Iemand die al eens vervangen voor iets zwarts en zo ja, wat dan ?

beugeltjes.jpg
 
Vandaag wat onderdelen opgehaald:

- TT casesavers
- Rino compleet race uitlaat systeempje :)
- Twin air filter
- Zo'n metalen bak om je blok van onder te beschermen.

Woensdag me motor weer ophalen met nieuwe bandjes :)

Ben erg benieuwd hoe die Rino klinkt. Filmpje maken als je 'em hebt ?

Mag ik trouwens vragen met welke reden je kiest voor een Twin air filter ?
 
Twin air is gunstiger dan K&N als je ook wel is offroad gaat en dat vind ik wel leuk om af en toe een bospad mee te pakken.. Maar de belangrijkste reden is omdat ik hem gratis bij de uitlaat kreeg :P

Ik zal er van de week wel filmpje van maken.. Kijken of ik nu lekker kan wheelyen in z'n 2 met die nieuwe extra peekaatjes en meer koppel. Moet ook ff luchtfilterbox vergroten, PAIR systeem verwijderen en denk de hoofdsproeier een maatje vergroten. Nu staat ie nog bij de dealer voor nieuwe banden dus ff geduld :+
 
Ben erg benieuwd naar het geluid voor en na de Rino, zeker als dat ook een compleet systeem is.
Is zo'n Twin air dan makkelijker schoon te houden / maken of zo ?

Ik zal ook filmpjes maken -voor- en -na- de LeoVince X3 die ik heb besteld, ook een compleet systeem met dikke voorbocht. Maar die heb ik in de US besteld, dus duurt nog ff voordattie er is.

Pair en solenoid ga ik deze week proberen te doen, maar "op papier" blijven sommige dingen me wat onduidelijk. Zo moet je schijnbaar ergens een metalenplaatje op maken, maar ja, ik heb geen middelen om een metalen plaatje te maken. Hoe ga jij dat doen ?

En je moet siliconenkit gebruiken die tegen hitte kan. Nou, op de mijne die hier staat, staat tot 120gradenC ... is dat dan genoeg ? Wie het weet mag het zeggen :-)
 
Ik ga woensdag idd wel ff filmpjes maken van het geluid voor en na.
Ik heb zelf bij de uitlaat 2 db killers gehad, maar die ga k natuurlijk niet gebruiken :+
Want waar ik hem van gekocht heb, had hem ff onder een drz gedouwd zodat ik het geluid kon horen en dat vond ik toch wel mooi als je kijkt wat ik er voor heb betaald :P.

Dat metalenplaatje kan je maken maar het hoeft niet. Ik ga gewoon ff de maten opnemen en een maat van me het op maat laten maken. Siliconenkit die tegen hitte kan, die zal je vast wel hebbe :)

Of die twin air goed schoon te maken is, geen idee :+ Zo moeilijk is het niet om filters schoon te maken. Weken in benzine, inspuiten met filterspray (blauw spul) en hij kan er weer in. Tenminste zo deed ik het met al me sprintscooters... Zal hier ook niet verschillen
 
@ThaGaruda: zie je kans om twee van die plaatjes te maken ? If so, dan hou ik mij aanbevolen ... ik betaal er natuurlijk voor ...
 
Ik zal kijke wat k voor je kan doen ;)
Geld maakt me niet zo veel uit, zolang de evt kosten eruit zijn vind ik het best...
 
Pair en solenoid ga ik deze week proberen te doen, maar "op papier" blijven sommige dingen me wat onduidelijk. Zo moet je schijnbaar ergens een metalenplaatje op maken, maar ja, ik heb geen middelen om een metalen plaatje te maken. Hoe ga jij dat doen ?

En je moet siliconenkit gebruiken die tegen hitte kan. Nou, op de mijne die hier staat, staat tot 120gradenC ... is dat dan genoeg ? Wie het weet mag het zeggen :-)


Het pair systeem eindigt op de cylinder, in de vorm van een metalen buis en flensje. Een simpele methode is om een boutje in het metalen buisje te draaien. Een mooiere methode is om een plaatje te maken en daarmee het gat af te sluiten (met de bijbehorende pakking). Ook kun je het metalen buisje afzagen en het flensje dichtlassen. Je hoeft dus geen home made plaatje te maken.

Ik heb vloeibare pakking op basis van siliconen gebruikt die tot 180 graden gaat. Dat werkt goed. Ik zou zelf 120 graden wat aan de lage kant vinden. Beter geen risico lopen want als ze er eenmaal op zitten dan krijg je de casesavers er niet ongeschonden vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Of die twin air goed schoon te maken is, geen idee :+ Zo moeilijk is het niet om filters schoon te maken. Weken in benzine, inspuiten met filterspray (blauw spul) en hij kan er weer in. Tenminste zo deed ik het met al me sprintscooters... Zal hier ook niet verschillen


K&N raadt absoluut af om de filters met benzine schoon te maken. Ik maak ze schoon met filterreiniger. Da´s wel een stuk duurder (en is natuurlijk in het belang van de filterfabrikant zelf).
 
Laatst bewerkt:
Zo, zojuist PAIR systeem verwijderd. Viel op zich best mee ... :+

Om echter het plaatje te plaatsen (mocht ik dat van ThaGaruda kunnen krijgen) moet de tank eraf. En die leek niet echt mee te werken. Wie heeft dat weleens gedaan ? Dit heb ik gedaan:

- Plastic eraf aan beide zijden
- zadel eraf
- dan twee schroeven onderaan los maken

Dan geeftie nog niet echt mee ... tuurlijk zie ik dat dat de brandstofaanvoer naar de carb nog vastzit, maar wat ik graag zou willen weten: is er nog meer waar de tank mee vastzit, of is het een kwestie van de aanvoer loshalen en dan een beetje wrikken ?
 
Zo, zojuist PAIR systeem verwijderd. Viel op zich best mee ... :+

Om echter het plaatje te plaatsen (mocht ik dat van ThaGaruda kunnen krijgen) moet de tank eraf. En die leek niet echt mee te werken. Wie heeft dat weleens gedaan ? Dit heb ik gedaan:

- Plastic eraf aan beide zijden
- zadel eraf
- dan twee schroeven onderaan los maken

Dan geeftie nog niet echt mee ... tuurlijk zie ik dat dat de brandstofaanvoer naar de carb nog vastzit, maar wat ik graag zou willen weten: is er nog meer waar de tank mee vastzit, of is het een kwestie van de aanvoer loshalen en dan een beetje wrikken ?

Wat raar joh; je pakt de tank er normaliter zo af. Hij valt in een rubber (dat op het frame zit). Je moet de tank ietsje omhoog schuiven (de onderkant van de tank heeft een soort houder die over het rubber valt) en dan pak je ´m er zo van af. Gewoon effe uitproberen.
 
Okay, dan van't weekend nog maar eens proberen. Eerst maar eens een goed slangeklemmetje kopen voor de brandstofleiding, want ik denk zomaar dat diegene die er nu standaard opzit een keer op-en-af niet overleefd ...
 
Ik heb vandaag me DRZ-400 opgehaald van z'n beurtje *O* Nieuwe wegbandjes en nieuwe voorremblokjes. Thuis meteen het nieuwe Rino uitlaatsysteem gemonteerd, crashpads, casesavers, Twin Air filter, 3x3 en skidplate. Eerste keer starten en gereden zonder db killer. Ik dacht fokking dat ik beschoten werd door de artillerie, niet normaal die explosies. En meteen boze ouders en buren. }) Rondje kerk werd ook niet gewaardeerd O-)

Daarna maar de kleine DBkiller gemonteerd en dat was nog steeds lekker gebler alleen zonder de explosies. Heb ook nog een grote dbkiller maar das geen fun meer :+
 
Laatst bewerkt:
Oei, daar wil ik een filmpje van zien ...
ben erg benieuwd naar het geluid -zonder- die db-killer ...

Mijn bestelling voor de LeoVince X3 met headerpipe is onderweg en zal binnen een dag of 8 in NL afgeleverd worden. Uiteraard zal ik dan ook even een -voor- en -na- filmpje op joeptjoep of zo zetten en hier posten ... :]

Pair system al verwijderd ?
 
Ja pair moest er wel af omdat anders die bocht er niet onder kon.
En ik hoefde hem niet af te stellen. Hij rijdt nog steeds vloeiend maar om hem wat meer vermogen te geven zal ik hem over een tijdje wel afstellen :)

Filmpje maak ik zo ff
 
Ja pair moest er wel af omdat anders die bocht er niet onder kon.
En ik hoefde hem niet af te stellen. Hij rijdt nog steeds vloeiend maar om hem wat meer vermogen te geven zal ik hem over een tijdje wel afstellen :)

Filmpje maak ik zo ff

En, genieten ? :]
 
Laatst bewerkt:
Als ik die filmpjes met de flv-player afspeel is het beeld wel goed maar het geluid niet.
En als ik het met de vlc-player afspeel is het beeld niet goed maar het geluid wel. :?

Maargoed het geluid daar gaat het om, en dat klinkt erg goed! :}
 
Ik heb m'n vakantiegeld ook weer opgemaakt.

Braking 320mm wave disc.
brakingfront.jpg


+achter een braking wave disc.
brakingrear2.jpg


En een setje nieuwe bandjes: michelin pilot power. :)
pilotpower.jpg


drzsmbraking.jpg

:]
 
Damn, mooi zeg ! Vooral die voor disc ... merk je verbetering bij het remmen of is het puur uiterlijke sier ?

In theorie zou het beter moeten remmen, maar ik heb het nog niet uit kunnen proberen.
Afgelopen weekend heb ik de schijven erop gezet, en voor komend weekend heb ik geen tijd om ze te proberen. B|
De reden dat ik ze erop heb gezet is eigenlijk omdat ik zo snel kan wisselen met m'n crosswielen.
Ik had crosswielen van een RM-Z250 gekocht, maar die bleken slechts 4 boutgaten te hebben voor de remschijf. En daar was geen 310mm remschijf voor te krijgen.
Toen heb ik later wel een soortemet van adapter in elkaar geknutselt, maar dat was lang niet ideaal. Het wisselen duurde me zo te lang. :N
Toen kwam ik erachter dat braking wel 320mm schijven maakte voor de RM-Z250 en voor de DR-Z400SM.
Zodoende heb ik die dus aangeschaft en kan nu supersnel wisselen tussen m'n cross en SM wielen. :Y
crossrace.jpg

drzsmcross.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan