klein maar fijne drz-400 +

Status
Niet open voor verdere reacties.
" Woutje, mooi dat je dit even verteld, dan kan ik mooi rekening gaan houden met mijn budget!
Het missen van een verlegd subframe is vervelend omdat? (geen duo erop?)
Euhm, je kan hem er gewoon niet aan optillen. Dus als ie ergens ligt en je pakt het spatbord dan vouw je die gewoon dubbel... ;)
Tevens kan je bv. geen kriega tasje achterop doen met wat spullen.
 
Euhm, je kan hem er gewoon niet aan optillen. Dus als ie ergens ligt en je pakt het spatbord dan vouw je die gewoon dubbel... ;)
Tevens kan je bv. geen kriega tasje achterop doen met wat spullen.

Ach daar vezin ik wel wat op :)
Heb trouwens ook nog wel zo`n Fox "buideltje" liggen voor telefoon/geld etc..

Zo mn R6 staat in ieder geval op MP dus maar eens kijken hoe snel de DRZ er kan komen!
 
Nu ben ik weer wat verder gaan zoeken, en toch vind ik het lastig het verschil tussen de S en de E te zien.
Ben bang dat ik straks een per ongeluk een S haal ipv een E.
Iemand een duidelijk lijst van de verschillen?

Naast dat heb ik dit gevonden:
Welcome to D&D Graphics

Misschien ook wel leuk voor jullie :)

Nog een vraagje, ik zie ook vaak alleen DRZ 400 staan ipv DRZ E of S etc.. Zelfs DRZ 400 SE gezien :|

Naast dat zag ik ook dat de modellen tot 2002 40 pk hadden en daarna de E 48 pk zou hebben.. is dat waar of zijn alle E`s altijd al 48 pk sterk geweest?
 
Zo ik kreeg net een pakketje met 2 mooie plakkende goldspeed rubbers *O*

Zal wel lekker plakken!!


Kettingset is onderweg.
Geel plastic ga ik zometeen bestellen.
gele rimstriping moet er ook opkomen.
Stickers op de vorkbeschermers en achterbrug ga ik zo bestellen.
Zadelhoes ga ik bestellen.
Achterlichtje is ook onderweg.
Maat van me met beletteringsbedrijf (veelal crossmotoren) gaat een mooi stickersetje ontwerpen
Alu stuurtje kan straks natuurlijk ook niet ontbreken, heb alleen laatst met mn stomme kop een rental stuur weggegeven.

Wordt nog wat met die DRZ!

denk dat hij vooral geel-zwart gaat worden.
Zit nog in dubio of ik mijn ori koplamp houd of er een vlakke nummerplaat van een rmz op steek met spots er in.
 
Laatst bewerkt:
Net crashbobbins gestoken. Nu nog effies handguards scoren. Zullen vermoedelijk Acerbis worden...
 
Zo ik kreeg net een pakketje met 2 mooie plakkende goldspeed rubbers *O*

Zal wel lekker plakken!!


Kettingset is onderweg.
Geel plastic ga ik zometeen bestellen.
gele rimstriping moet er ook opkomen.
Stickers op de vorkbeschermers en achterbrug ga ik zo bestellen.
Zadelhoes ga ik bestellen.
Achterlichtje is ook onderweg.
Maat van me met beletteringsbedrijf (veelal crossmotoren) gaat een mooi stickersetje ontwerpen
Alu stuurtje kan straks natuurlijk ook niet ontbreken, heb alleen laatst met mn stomme kop een rental stuur weggegeven.

Wordt nog wat met die DRZ!

denk dat hij vooral geel-zwart gaat worden.
Zit nog in dubio of ik mijn ori koplamp houd of er een vlakke nummerplaat van een rmz op steek met spots er in.
Lekker bezig...

Orifinele koplamp vind ik zeker niet lelijk dus gewoon houden zo :Y

Scheelt je ook een hoop gepijp met de electronica verleggen/wegwerken als je een vlak nummerploatie wil ;)
 
Lekker bezig...

Orifinele koplamp vind ik zeker niet lelijk dus gewoon houden zo :Y

Scheelt je ook een hoop gepijp met de electronica verleggen/wegwerken als je een vlak nummerploatie wil ;)

Hmz ben nu toch nog aan het twijfelen over de kleur....


ik kan ook gewoon alles zwart laten en er een overheersend gele stickerset op plaatsen...zit nl met een zwarte stalen tank, al komt daar grotendeels een sticker overheen dus daar zul je niet veel meer van terugzien waarschijnlijk.

Bovendien is mn zwarte plastic her en der wat beschadigd en verkleurd, dus wil eigenlijk sowieso nieuw plastic en geel vind ik wel lekker opvallend......

Weet alleen niet hoe het er uiteindelijk uit zal komen te zien
 
ja dat vind ik ook wel ja.

kan ook gewoon mijn zwarte plastic laten zitten en er overwegend gele graphics op zetten.

wordt zelf samengesteld dus kan doen wat ik wil er mee :)
Kwam laatst met een maat van mij (ook DRZ) op i-net acerbis (?) kappenset tegen voor €100,- In zwart, geel of wit. Is geen geld :N

Effies zoeken en je hebt voor weinig fris plastic. Hou je deze als reserve ;)
 
Kwam laatst met een maat van mij (ook DRZ) op i-net acerbis (?) kappenset tegen voor €100,- In zwart, geel of wit. Is geen geld :N

Effies zoeken en je hebt voor weinig fris plastic. Hou je deze als reserve ;)

klopt,

100 euro voor een set plastic voor de DRZ E/S dus met lang spatbord, en zonder koplampkap.
 
Vanmiddag effies een stukkie wezen offroaden. Is wel tricky met al die bladeren en dan ook nog es modder er onder...

Zijn supercorsa's niet voor gemaakt :N



:P
 
Nu ben ik weer wat verder gaan zoeken, en toch vind ik het lastig het verschil tussen de S en de E te zien.
Ben bang dat ik straks een per ongeluk een S haal ipv een E.
Iemand een duidelijk lijst van de verschillen?
Naast dat zag ik ook dat de modellen tot 2002 40 pk hadden en daarna de E 48 pk zou hebben.. is dat waar of zijn alle E`s altijd al 48 pk sterk geweest?
E heeft volgens mij altijd 48pk gehad, jaar maakt niet uit. Grootste verschil is het subframe en de uitlaat bocht is dikker. Een E staat vaak ook als S op kenteken. Iig die door Overveld geleverd zijn.
 
E heeft tov S: Grotere voetsteunen, lichtere koplamp, Keihin FCR carburateur, dikkere bocht, lichter vliegwiel, geen kilometerteller, alleen dagteller, geen grootlicht, geen knipperlichten, geen spiegels, korter subframe, geen remlicht, hogere compressie, snellere CDI, geen beveiligingen op koppeling en standaard, kunststof tank, andere nokkenassen, groter gat in luchtfilterbak... Kortom, stiekum nogal wat verschillen ;-)
 
Hallo,

Ik ga morgen kijken (en proefrijden) op een DRZ.
Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om te kijken voor een DRZ van 2005 of later.

Dit is de DRZ waar ik ga kijken: Zimmo.be - Immo te koop en te huur in België

Nu vraag ik mij af, er staat dat de motor van 2005 is, hoe kan ik zien of het ook het model van 2005 is?

Zijn er nog dingen waar ik voor uit moet kijken of juist op moet letten?

Alvast bedankt,

artifex :)
 
E heeft tov S: Grotere voetsteunen, lichtere koplamp, Keihin FCR carburateur, dikkere bocht, lichter vliegwiel, geen kilometerteller, alleen dagteller, geen grootlicht, geen knipperlichten, geen spiegels, korter subframe, geen remlicht, hogere compressie, snellere CDI, geen beveiligingen op koppeling en standaard, kunststof tank, andere nokkenassen, groter gat in luchtfilterbak... Kortom, stiekum nogal wat verschillen ;-)

Thnx!
 
Hallo,

IkIk heb ergens gelezen dat het verstandig is om te kijken voor een DRZ van 2005 of later.

Nu vraag ik mij af, er staat dat de motor van 2005 is, hoe kan ik zien of het ook het model van 2005 is?
Enige verschil is de nokkenaskettingspanner, en die is vanaf 2004 wel beter maar nog niet super. Dus een handmatige blijft altijd beter. Dus het zou mij niet zoveel uitmaken wel jaar die uit is. Bij een E is wel vanaf 2004 de vering wat uitgebreider instelbaar.
 
hallo allemaal

ik zal me even netjes voorstellen.
ik ben rene en rijd al ruim 25 jaar motor.
In het begin de middenklasse 4 cylinders.
daarna een tijdje de wat dikkere 2 cylinders gereden.

momenteel ben ik in de 1 cylinder'mood'

dwz ik ben in het bezit van een yamaha tenere xt660z uit 2009
en een honda xr400r uit 97 voor het offraod werk.

en nu komt mijn vraag aan jullie drz experts.
ik wil de tenere inruilen op een nog ongekentekende
drz-s (dus niet de sm of de e versie.)
verder wil ik dan de xr op mp zetten , en de drz-s
als vervanger voor beiden gaan gebruiken.

ik rijd dagelijks 45 km woon werk waarvan ongeveer 30 km snelweg.
is dit realistich (gezien op de kappen ook dual sport staat) OF
is de snelweg geen goed idee , of is die niet offroadwaardig genoeg.

eventueel wil ik wel een 2e set velgen aanschaffen maar zeker geen big bore kit.

en de volgende vraagjes.
wat moet ik verwachten qua onderhoud en verbruik?

ALVAST BEDANKT

mvgr rene
 
Vandaag gele handkappen opgehaald bij de Dealer.
Monteren was een fluitje van een cent, mag ook wel voor een origineel Suzuki accessoire :)

De casesavers heb ik ook binnen, maar ik ben bang dat het monteren niks wordt met dit weer.
Volgens de tube siliconenkit moet het 24 uur drogen bij 23 graden Celcius en een gemiddelde luchtvochtigheid.

Nu is het hier nogal erg vochtig (motor staat buiten) en een stuk kouder dan 23 graden :(
 
Hallo,

Ik ga morgen kijken (en proefrijden) op een DRZ.
Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om te kijken voor een DRZ van 2005 of later.

Dit is de DRZ waar ik ga kijken: Zimmo.be - Immo te koop en te huur in België

Nu vraag ik mij af, er staat dat de motor van 2005 is, hoe kan ik zien of het ook het model van 2005 is?

Zijn er nog dingen waar ik voor uit moet kijken of juist op moet letten?

Alvast bedankt,

artifex :)

Die DRZ waar je naar gaat kijken is een DR-Z400SM en die zijn er pas sinds 2005 dus oudere modellen van dit typen zijn er niet.
Die DRZ op de afbeelding heeft ook de graphics van het 2005 model. :)
 
Hallo,

Ik ga morgen kijken (en proefrijden) op een DRZ.
Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om te kijken voor een DRZ van 2005 of later.

Dit is de DRZ waar ik ga kijken: Zimmo.be - Immo te koop en te huur in België

Nu vraag ik mij af, er staat dat de motor van 2005 is, hoe kan ik zien of het ook het model van 2005 is?

Zijn er nog dingen waar ik voor uit moet kijken of juist op moet letten?

Alvast bedankt,

artifex :)
Nooit geweten dat je er ook een kickstarter op kon zetten...
 
hallo allemaal

ik zal me even netjes voorstellen.
ik ben rene en rijd al ruim 25 jaar motor.
In het begin de middenklasse 4 cylinders.
daarna een tijdje de wat dikkere 2 cylinders gereden.

momenteel ben ik in de 1 cylinder'mood'

dwz ik ben in het bezit van een yamaha tenere xt660z uit 2009
en een honda xr400r uit 97 voor het offraod werk.

en nu komt mijn vraag aan jullie drz experts.
ik wil de tenere inruilen op een nog ongekentekende
drz-s (dus niet de sm of de e versie.)
verder wil ik dan de xr op mp zetten , en de drz-s
als vervanger voor beiden gaan gebruiken.

ik rijd dagelijks 45 km woon werk waarvan ongeveer 30 km snelweg.
is dit realistich (gezien op de kappen ook dual sport staat) OF
is de snelweg geen goed idee , of is die niet offroadwaardig genoeg.

eventueel wil ik wel een 2e set velgen aanschaffen maar zeker geen big bore kit.

en de volgende vraagjes.
wat moet ik verwachten qua onderhoud en verbruik?

ALVAST BEDANKT

mvgr rene
Elke 6k olie vervangen, elke 18k incl het filter en om de 24k de klepspeling controleren.

Verbruik ligt bij mij rond de 1:18/1:20. Zuiniger is zeker haalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gele handkappen opgehaald bij de Dealer.
Monteren was een fluitje van een cent, mag ook wel voor een origineel Suzuki accessoire :)

De casesavers heb ik ook binnen, maar ik ben bang dat het monteren niks wordt met dit weer.
Volgens de tube siliconenkit moet het 24 uur drogen bij 23 graden Celcius en een gemiddelde luchtvochtigheid.

Nu is het hier nogal erg vochtig (motor staat buiten) en een stuk kouder dan 23 graden :(
Droge dag afwachten en eerst het blok wat opwarmen wellicht een optie? Tussendoor af en toe weer starten om de temperatuur er in te houden.

Volgens mij loopt dat niet zo nauw met die temperaturen. Ik gok dat ze meer bedoelen dat als de temperatuur/luchtvochtigheid erg afwijkt het hardingsproces langer duurt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan