klein maar fijne drz-400 +

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ ToSIE

bedankt voor de info.

ik heb op youtube ook een fimpje gezien over een 3x3 mod
dwz 3 grote gaten in het luchtfilterhuis (groot open luchtfilter)
en 3 naalden vervangen in de carb.
is dit echt nodig, loopt de s versie dan zo slecht zonder deze mod?

ik heb nog wel een slip on demper van leovince liggen(de x3)
maar moet dan nog een vervangd adapterpijpje zien te scoren.

alweer bvd voor antwoord hierop.

mvgr rene
 
Mijne heeft een yoshidemper en de vorige eigenaar heeft de airbox ook aangepast maar de sproeiers niet. Dat loopt ronduit slecht. Heb het gat momenteel weer dicht getaped totdat ik tijd heb om de boel goed af te laten stellen. Dan looptie een stuk frisser weet ik uit ervaring.

Airboxmod is niet 3 ronde gaten maar 1 groot gat van 3x3 inch. Zijn idd wel filmpies op joeptroep van te vinden.


O ja... Als je een andere uitlaatbocht zoekt zorg dan dat je er eentje met een grotere diameter hebt...
 
Laatst bewerkt:
Klopt en geen 3 naalden hoor.
Naald, hoofdsproeier, eventueel stationair sproeier en de mengselschroef uitslag.
 
Droge dag afwachten en eerst het blok wat opwarmen wellicht een optie? Tussendoor af en toe weer starten om de temperatuur er in te houden.

Volgens mij loopt dat niet zo nauw met die temperaturen. Ik gok dat ze meer bedoelen dat als de temperatuur/luchtvochtigheid erg afwijkt het hardingsproces langer duurt ;)

Ok thanks!

Volgens mij heeft een 2005 model al standaard een kickstarter erop zitten?

Overigens heb ik op andere fora gezien hoe eenvoudig een kickstarter aan ons blok gemonteerd kan worden.
 
Die DRZ waar je naar gaat kijken is een DR-Z400SM en die zijn er pas sinds 2005 dus oudere modellen van dit typen zijn er niet.
Die DRZ op de afbeelding heeft ook de graphics van het 2005 model. :)
Thanks.

Gisteren proefgereden, rijdt heerlijk moet ik zeggen!

Het is dat ik nog midden in een emigratie zit (naar België) en de motor nog niet kan verzekeren, anders had ik 'm gisteren al mee genomen.

Wat ik me wel afvraag is, gaat het vermogen niet vervelen na een tijdje?
Het is niet dat ik de drz langzaam vind, maar het lijk me dat je er snel aan gewend raakt en de drz na een tijdje "tam" aan gaat voelen.
 
Thanks.

Gisteren proefgereden, rijdt heerlijk moet ik zeggen!

Het is dat ik nog midden in een emigratie zit (naar België) en de motor nog niet kan verzekeren, anders had ik 'm gisteren al mee genomen.

Wat ik me wel afvraag is, gaat het vermogen niet vervelen na een tijdje?
Het is niet dat ik de drz langzaam vind, maar het lijk me dat je er snel aan gewend raakt en de drz na een tijdje "tam" aan gaat voelen.

Elk vermogen went.... Had zelf een zx10r die er 173 awpks uit beukte bij Ten Kate op de bank, maar ook dat was na een tijdje "normaal".

Ik denk dat je met 40 a 50 pk jezelf prima kunt vermaken; je gaat namelijk pas echt hard aan de slag om er alles uit te halen ;)
Wat je nog wel kunt doen is telkens weer een kleine performance update uitvoeren zoals een uitlaat, 3x3 etc...
 
Klopt en geen 3 naalden hoor.
Naald, hoofdsproeier, eventueel stationair sproeier en de mengselschroef uitslag.


je hebt helemaal gelijk :P
dat had ik gezien in het filmpje, dit typte gewoon wat sneller ;)
ik zal me voortaan duidelijker uitdrukken.

rene
 
Zo nadat mijn drz vorig jaar de geest gaf en door werk, vakantie, verhuizen geen tijd gehad om er naar de kijken is van het weekend het blok open gegaan.
Conclusie: Compleet aan gort!
Oorzaak: Een kapotte waterpomp.

Foto,s volgen,
 
Thanks.

Gisteren proefgereden, rijdt heerlijk moet ik zeggen!

Het is dat ik nog midden in een emigratie zit (naar België) en de motor nog niet kan verzekeren, anders had ik 'm gisteren al mee genomen.

Wat ik me wel afvraag is, gaat het vermogen niet vervelen na een tijdje?
Het is niet dat ik de drz langzaam vind, maar het lijk me dat je er snel aan gewend raakt en de drz na een tijdje "tam" aan gaat voelen.


Denk dat het er aan ligt hoe je er mee rijdt, je moet gebruik maken van de voordelen die zown fiets te bieden heeft. Dus lekker knallen en beuken met scheuren met dat ding. Ik heb er nog steeds heel veel lol mee als ik weer een stukje ga vlammen met de nodige wheelies, stoppies tussendoor, dan eens een lekker bochtig stukje industrieterrein meepakken, dan eens een trekkerpad overheen jagen etc etc. Daarvoor is de DRZ geweldig.

Ga je er alleen maar "normaal" mee rijden van A naar B, dan ben je het misschien snel beu omdat ze inderdaad niet echt giftig zijn.

Maar aan alles zit een keerzijde; het is geen pk-pakhuis, maar wel heel controleerbaar en daardoor heel makkelijk toch hard te berijden.

Heb zelf al een hele hoop motoren gehad, waaronder ook veel heftig spul, zoals fireblade's en een cr500 2takt etc, en soms wil ik wel dat hij wat bruter zou zijn...Nadeel van een brutere SM is vaak het veel hogere onderhoud.

Veel vrienden van me rijden allemaal dikke 1000's, heb laatst een aantal mensen laten rijden er op, op een open stuk, niemand vond er wat aan eigenlijk. Maar degene die er op gereden hebben op een stuk industrieterrein vol echte SM-bochten waren helemaal verkocht. Is dus een beetje de manier waarop en waarvoor je hem gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Zo nadat mijn drz vorig jaar de geest gaf en door werk, vakantie, verhuizen geen tijd gehad om er naar de kijken is van het weekend het blok open gegaan.
Conclusie: Compleet aan gort!
Oorzaak: Een kapotte waterpomp.

Foto,s volgen,

dat is dan mooi klote voor je.
heeft de drz geen waarschuwingslampje voor een te heet lopend blok?
 
dat is dan mooi klote voor je.
heeft de drz geen waarschuwingslampje voor een te heet lopend blok?

Dat is dus ook het rare van het verhaal, ik heb helemaal geen waarschuwingslampje zien branden.
Het was opeens gebeurd met de pret.

Ik dacht ook dat het wel meeviel met de schade , ik hoopte op alleen de cilinder en zuiger maar dat was even schrikken zaterdag met open maken.
Big end , drijfstang ed allemaal beschadigd.
Gelukkig hulp van een monteur, en waarschijnlijk al een blok gevonden alleen zonder cilinder en zuiger.
Het komt goed ...hoop ik.
 
Dat is dus ook het rare van het verhaal, ik heb helemaal geen waarschuwingslampje zien branden.
Het was opeens gebeurd met de pret.

Ik dacht ook dat het wel meeviel met de schade , ik hoopte op alleen de cilinder en zuiger maar dat was even schrikken zaterdag met open maken.
Big end , drijfstang ed allemaal beschadigd.
Gelukkig hulp van een monteur, en waarschijnlijk al een blok gevonden alleen zonder cilinder en zuiger.
Het komt goed ...hoop ik.
Hmmm, da's wel een slecht verhaal dan... B|

Lijkt mij dat de fan dan continu moet gaan draaien om nog iets aan verkoeling te bieden. Heb eerlijk gezegd de mijne nog nooit horen aanslaan maar heb 'm ook nog niet zo lang...
 
Denk dat het er aan ligt hoe je er mee rijdt, je moet gebruik maken van de voordelen die zown fiets te bieden heeft. Dus lekker knallen en beuken met scheuren met dat ding. Ik heb er nog steeds heel veel lol mee als ik weer een stukje ga vlammen met de nodige wheelies, stoppies tussendoor, dan eens een lekker bochtig stukje industrieterrein meepakken, dan eens een trekkerpad overheen jagen etc etc. Daarvoor is de DRZ geweldig.

Ga je er alleen maar "normaal" mee rijden van A naar B, dan ben je het misschien snel beu omdat ze inderdaad niet echt giftig zijn.

Maar aan alles zit een keerzijde; het is geen pk-pakhuis, maar wel heel controleerbaar en daardoor heel makkelijk toch hard te berijden.

Heb zelf al een hele hoop motoren gehad, waaronder ook veel heftig spul, zoals fireblade's en een cr500 2takt etc, en soms wil ik wel dat hij wat bruter zou zijn...Nadeel van een brutere SM is vaak het veel hogere onderhoud.

Veel vrienden van me rijden allemaal dikke 1000's, heb laatst een aantal mensen laten rijden er op, op een open stuk, niemand vond er wat aan eigenlijk. Maar degene die er op gereden hebben op een stuk industrieterrein vol echte SM-bochten waren helemaal verkocht. Is dus een beetje de manier waarop en waarvoor je hem gebruikt.
Thanks ;)

Ik vind de DRZ geweldig hoor, daar niet van!
 
FF een dubbel check, vraagje

Een blok van een DRZ 400 S past toch ook in een frame Van een DRZ 400 SM
Deze blokken zijn toch bijna identiek aan elkaar?

Staat er 1 op MP voor 700, is die prijs fair of niet
Ik ben nog even aan het twijfelen , of een complete revisie of een ander blok.

Revisie zou neer komen op ongeveer hetzelfde als de prijs van dit blok.
Wat zouden jullie doen?
 
Laatst bewerkt:
moeilijke keuze voor je.

op dat blok op marktplaats zit geen garantie (neem ik aan)
Na een revisie heb je wel garantie.

aan de andere kant, die 700€ is een vraagprijs, d,r zou best
iets bespreekbaar zijn en je hebt nog reserve onderdelen van je eigen blok
dan.

ik zou voor het blok van mp gaan en de onderdelen die je nodig hebt
overbouwen

rene
 
moeilijke keuze voor je.

op dat blok op marktplaats zit geen garantie (neem ik aan)
Na een revisie heb je wel garantie.

aan de andere kant, die 700€ is een vraagprijs, d,r zou best
iets bespreekbaar zijn en je hebt nog reserve onderdelen van je eigen blok
dan.

ik zou voor het blok van mp gaan en de onderdelen die je nodig hebt
overbouwen

rene

Zou ook voor dat blok gaan... ff kijken wat voor persoon, ff praatje maken (beeldvorming) en dan 200 van de prijs af hakken.
Een blok wordt namelijk toch niet makkelijk verkocht dus jij bent voor hem zo onmisbaar ;)
 
Pagina terug had iemand een mooi lijstje gemaakt.

E heeft ook een andere voetpakking en wellicht een snellere timing?
 
moeilijke keuze voor je.

op dat blok op marktplaats zit geen garantie (neem ik aan)
Na een revisie heb je wel garantie.

aan de andere kant, die 700€ is een vraagprijs, d,r zou best
iets bespreekbaar zijn en je hebt nog reserve onderdelen van je eigen blok
dan.

ik zou voor het blok van mp gaan en de onderdelen die je nodig hebt
overbouwen

rene

Als mijn blok ooit in frieten draait bouw ik een CR500 blok er in, qua plek moet t wel lukken, voorste vierkante framekoker wel een stuk hoger op laten splitsen voor de uitlaatbocht.

Dan heb je wel een bruut fietsje 8-)
 
Als mijn blok ooit in frieten draait bouw ik een CR500 blok er in, qua plek moet t wel lukken, voorste vierkante framekoker wel een stuk hoger op laten splitsen voor de uitlaatbocht.

Dan heb je wel een bruut fietsje 8-)

is dan zeker een gifkikker.. denk alleen dat t stunten wat onvoorspelbaarder word met t 2takt aan/uit effect... (heb 1 x op een cr 500 gereden op de maasvlakte, scheet bijna in me broek, dat ding wil je er alleen maar afgooien! :o :9 )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan