Groter boren en dan een metalen ringetje er in maken.
Goedenavond,
Ik ben op zoek naar het klemmetje die de rempedaal verbindt met de rempomp. De mijne is uitgesleten.
De originele referentie van Husqvarna is 8A0076026 maar dat is een complete rempomp.
Ik weet niet precies wat je met uitgesleten bedoeld, maar het gat hoort ovaal te zijn bij dit systeem van de Husqvarna. Ik heb hier een bijna nieuw systeem liggen en daar zit ook een ovaal gat in de klem. Waarschijnlijk om het rempedaal een vrije slag te geven.
Ik zie op jou 2e foto wel dat het gat ook naar de achterkant iets groter is geworden in het midden. Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n fijn systeem met dat ovale gat, beetje veel vrije slag lijkt me.
Maar als je een nieuwe besteld krijg je er gewoon weer een met ovaal gat.....
Ik weet niet precies wat je met uitgesleten bedoeld, maar het gat hoort ovaal te zijn bij dit systeem van de Husqvarna. Ik heb hier een bijna nieuw systeem liggen en daar zit ook een ovaal gat in de klem. Waarschijnlijk om het rempedaal een vrije slag te geven.
Ik zie op jou 2e foto wel dat het gat ook naar de achterkant iets groter is geworden in het midden. Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n fijn systeem met dat ovale gat, beetje veel vrije slag lijkt me.
Maar als je een nieuwe besteld krijg je er gewoon weer een met ovaal gat.....
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. je pedaal kan nog altijd zonder weerstand naar boven. waar zou hij dan op vast moeten lopen?Wat zou de technische reden zijn om dat gat ovaal te maken? Als ik zo'n gaffel installeer van Kramp of honda, is er dan kans dat mijn achterrem vastloopt door de hitte?
Wat zou de technische reden zijn om dat gat ovaal te maken? Als ik zo'n gaffel installeer van Kramp of honda, is er dan kans dat mijn achterrem vastloopt door de hitte?
OK bedankt. En ja, origineel zijn ze ovaal. Op foto's van de oem pomp staan ze ook zo afgebeeld. Mijne is gewoon te ver uitgesleten en ik kan de pomp nog amper bedienen.Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. je pedaal kan nog altijd zonder weerstand naar boven. waar zou hij dan op vast moeten lopen?
Zijn die gaten in die dingen wel ovaal? Ik heb dat nog nooit gezien. ik kan ook geen reden bedenken waarom.
Denk dat je beter deze soort koppelingen kan gebruiken dan maakt het niet uit of het gat rond of ovel is
weet niet of je het kan gebruiken maar
deze heb ik over
schroefdraad is 8mm pin is 6mm dik
Mocht je hem gratis willen hebben dan pm je adres maar dan gat die in een envelop naar je toe
weet niet of je het kan gebruiken maar
deze heb ik over
schroefdraad is 8mm pin is 6mm dik
Mocht je hem gratis willen hebben dan pm je adres maar dan gat die in een envelop naar je toe
Misschien hebben sommige pompen meer vrije slag in hun ontwerp dan deze. Kan me best voorstellen dat fabrikanten voor op straat een ruimere vrije slag hanteren vanwege veiligheid. De veer zorgt er dan voor dat het voelbaar is dat je (ongemerkt) het pedaal bedient. Voor competitie is een directe rem misschien wel wenselijk en hoef je met zo'n ontwerp geen andere pomp te monteren, maar een ander beugeltje?
Het schakelpookje van m'n TL heeft ook behoorlijk wat vrije slag. Ondanks de gewijzigde schakelster. Zit hem echt in het bedieningsmechanisme in het blok, zit relatief veel ruimte op.