Ik weet niet je bedoeld met subtuimelaar.Ik ga denk ik maar beginnen met een nieuw stelschroefje en borgmoer. Zal me de kop niet kosten.
Deze stel procedure is toch goed?
- Cylinder in BDP zetten zadat alle kleppen gesloten zijn
- Speling meten tussen de tuimelaar en de subtuimelaar (BIJ een XR)
- afstellen op 0.1mm
bormoer vastdraaien
die kleppenlichter hoef ik verder geen rekening mee te houden toch?
Bedankt voor de hulp trouwens
Klep verbrand?
Trilt de borgmoer los of zit deze bij nastellen gewoon vast? In het laatste geval zet ik mijn geld op een verbrande klep, zo niet, dan zou ik de borgmoer en het schroefje vervangen.
Een verbrande klep zal het niet zijn, dan zou de speling verdwijnen ipv toenemen.
Mijn gok is een afgesleten nok vd nokkenas en/of een uitgesleten tuimelaar,...
Volgens mij heeft een XR600 een radiale klepopstelling met twee tuimelaars per klep, zal eens een plaatje zoeken.Ik weet niet je bedoeld met subtuimelaar.
Je meet met een voelermaat tussen je klepsteel en je stelschroef in de tuimelaar.
deksel kan er naar achter af met blok in frame. ff carburateur verwijderen en het ken net. Denk aan het ontluchten van de oliepomp na reparatie!!!hmmm niet allemaal al te beste berichtenvan het weekend haal ik de kop wel even uit elkaar en dan zullen we het zien.
Als ik het oplos post ik wel een verhaaltje.
bedankt allemaal voor de hulp!