klote autobestuurders

lock

Die hard MF'er
5 jul 2004
605
0
Den Haag
zo ik ben ook weer eens boos.
rij nou sinds vorige week elke dag naar me werk. den haag ----> de meern bij utrecht.
en tot op vandaag nog geen dag meegemaakt dat ik de dood niet bijna heb gezien.
kijk de mensen die een toet-toet besturen dan verdomme echt niet meer.
9-2-05 naar me werk een paar keer dat ze zonder te kijken naar links komen zetten en dan boos reageren als je een trap geeft naar ze deur of spiegel. moet je maar uit je doppen kijken toch?
of ben ik de enige die dit dagelijks meemaakt. en vlak bij me werk bij de afslag sta voor de auto, wordt groen begin te rijden en die hufter met ze mondeo druk me gewoon de berm in. nu dus een mondeo met kras. :}
ga denk vanaf morgen maar met een honkbalknuppel rond rijden misschien begrijpen ze het dan.
en teru naar huis een wijf bijna dood zoals ze eruit zag ook gewoon uit het niets als je naast der rijd naar links zonder te kijken. en dan boos worden omdat ik er ook reed als ze gekeken had, was ze er eerder achter gekomen.

pfffff het zit me echt diep....
jean paul
 
Dat koekblikkers niet opletten heb je gelijk in, maar iedere dag de dood in de ogen zien lijkt me extreem. Misschien toch eens naar je eigen weggedrag / plaats op de weg kijken :?
 
iedere dag is wel veel ja maar zo lijkt het en mijn weg gedrag is best netjes vind ik zelf.
plaats op de weg iets meer links van het midden.
niet aan de rechterkant van de strook
 
ik ken het.....

.... te goed


maar ik houd me in en denk dan maar die weten ook ni beter dan dat dat ding midden in de auto is om de makeup goed te doen. ik erger me vooral als mensen dubbel geparkeerd staan, de acties die dat uitlokt zijn ook |( ni normaal

hoe krijg je die koekblikkers veranderd :? ik let zelf maar op voor twee al dat soms niet genoeg is...
 
Vandaag Zutphen <--> Lochem gedaan, en dat is een vrij lange 1 baans weg, en iedere auto (ja allemaal) ging helemaal naar rechts om mij er langs te laten, en dat terwijl iedereen (nou ja bijna iedereen ;) ) gewoon 80 reedt.

Ben nog steeds verbaasd eigenlijk, waren zeker 15 auto's die stuk voor stuk ruimte maakte. Heb ze dus ook allemaal bedankt. :)

Mag ook wel ff gezegd worden dan.. ;)

Geen enkele bijna doodervaring gehad trouwens deze week, vorige week ook niet volgens mij, toch een kleine 1500 km gereden ofzo...

Ik denk dat het toverwoord hier "anticiperen" is.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt toch ook heel hard en lang toeteren? schrikken ze ook van hoor.

Ik kom ook een hoop mongolen tegen op de weg, ik heb er nog geen een een deuk in zijn deur getrapt......lijkt mij ook niet zo heel bevordelijk voor ONZE naam als motorrijders.

Dat ze mij niet zien (knalgele motor en open demper) heb ik me al bij neergelegd en hou er continue rekening mee.
 
Vandaag naar Zutphen <--> Lochem gedaan, en dat is een vrij lange 1 baans weg, en iedere auto (ja allemaal) gingen helemaal naar rechts om mij er langs te laten, en dat terwijl iedereen (nou ja bijna iedereen ;) ) gewoon 80 reedt.
Daar is toch die speciale motorstrook aangebracht :P
 
ja die trappen zijn ook het laatste wat ik doe dus als ik zelf geen kant meer op kan en dat gebeurt weleens.
misschien ook een optie open dempers
geen optie een auto kopen :)
 
Lock,

Ik rij elke dag naar mijn werk over snelweg en stad en wat jij beschrijft maak ik af en toe wel is mee maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal wel meevallen.

Af en toe gebeurt er inderdaad iets dat ik niet aan zag komen maar in 80% van de gevallen zie ik toch al aan het gedrag van de bestuurder dat ze andere belangrijkere dingen hebben dan autorijden.

Ik heb nog nooit de neiging gehad om een spiegel o.i.d. te molesteren.

Misschien iets beter proberen te anticiperen en meer ruimte voor jezelf houden?
 
Lock,

Ik rij elke dag naar mijn werk over snelweg en stad en wat jij beschrijft maak ik af en toe wel is mee maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal wel meevallen.

Af en toe gebeurt er inderdaad iets dat ik niet aan zag komen maar in 80% van de gevallen zie ik toch al aan het gedrag van de bestuurder dat ze andere belangrijkere dingen hebben dan autorijden.

Ik heb nog nooit de neiging gehad om een spiegel o.i.d. te molesteren.

Misschien iets beter proberen te anticiperen en meer ruimte voor jezelf houden?
:^

Je wordt wel es over het hoofd gezien, idd. Maar om nou te zeggen dat je dagelijks bijna van je motor af gereden wordt, is wel weer erg sterk, imho.
 
Luchthoorn uit een vrachtwagen op de motor monteren?? (had een misthoorn van een schip in mijn oude nissan patrol; had best effect 8-)
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik me regelmatig groen en geel erger aan een zekere soort verkeersdeelnemer (auto of motor) die de openbare weg als cirquit ziet en de overige verkeersdeelnemers als obstakels die je op meest imponerende wijze moet passeren.
Met een beetje respect voor elkaar moet het toch lukken?

ik ben trouwens allebei; motorrijder EN automobilist..
 
2 Regels!

No 1: Zorg dat je altijd sneller weg bent dan de koekblikken en zo min mogelijk om je heen hebt ;)

No2: Ga er vanuit dat een koekblikker je niet ziet! B|

Just my 2 cents....
 
ja en al die auto die links blijven hangen terwijr rechts vrij is wordt ook te weinig aan gedaan en als ik dan een keer inhaal aan de verkeerde kant staat de polite er weer dat geluk heb ik.
en ja ik heb het nu bijna elke dag mee gemaakt dus over drijf niet. je mag wel mee rijden als je me niet gelooft. vertrek rond kwart voor 7 vanuit den haag..
 
Goed vooruit.
Defensief rijden
Er vanuit gaan dat ze je niet zien.
De spits is geen tijd om sportief te rijden.

Maar het komt inderdaad regelmatig voor dat die koekblikkers maar 1 vast oogstand hebben en dat is recht voor ze.

Ik zou zeggen hou je eigen in als er weer eens wat gebeurd.
 
rij nou sinds vorige week elke dag naar me werk.
Lock, effe wat vraagjes:
-Hoe reed je eerst naar je werk? Auto?
-Wat voor motor rij je?
-Hoe vaak reed je (in de ochtendspits) met de motor op de snelweg voor je ging forensen op de motor?

Dit zijn geen loze vragen:
-automobilisten raken gewend aan voorrang te krijgen en gezien te worden door medeweggebruikers en worden dan ook vaak furieus als ze op de motor geen voorrang krijgen en niet gezien worden.
-ik rij normaal gesproken op een BMW R1100GS, maar ik moest onlangs voor een vriend een stukje op zijn CB 250 en werd gelijk minder opgemerkt of, als ik werd opgemerkt, genegeerd. Auto's schoten voor mij de weg op, verleenden minder vaak voorrang, toeterden als ik voorkroop bij het stoplicht. Terwijl mij dit op de BMW vrijwel nooit overkomt.
-Snelweg rijden, en zeker door de file, is een 'vak' apart. Als je het vaker doet (een maandje of twee), dan begin je patronen te ontdekken en valstrikken te zien, waardoor je beter kunt anticiperen en minder vaak 'bijna dood' wordt gereden.
 
pfffffff wat een gemauw weer. Ja ok af en toe heb je een eikel er tussen zitten die je niet ziet. Dat kan je toch verwachten als motorrijder zijnde

Gewoon het onverwachte verwachten.


Jij bent zwakker in het verkeer, mensen zien je minder snel dus moet je daar rekening mee houden.

Ik heb vorig jaar ook iedere dag A'foort culemborg heen en terug gereden, en heb toch weinig last gehad van blikkers. Heel af en toe ook welleens het bloed onder me nagels gehad. Maar om dan meteen spiegels te gaan trappen |( lekker ben jij B| ! Die automobilist denk ook voortaan heeeeeeeeeej lekkere tering motorrijder nu rij ik je EXPRES van de weg af.
 
Laatst bewerkt:
zo ik ben ook weer eens boos.
rij nou sinds vorige week elke dag naar me werk. den haag ----> de meern bij utrecht.
en tot op vandaag nog geen dag meegemaakt dat ik de dood niet bijna heb gezien.
kijk de mensen die een toet-toet besturen dan verdomme echt niet meer.
9-2-05 naar me werk een paar keer dat ze zonder te kijken naar links komen zetten en dan boos reageren als je een trap geeft naar ze deur of spiegel. moet je maar uit je doppen kijken toch?
of ben ik de enige die dit dagelijks meemaakt. en vlak bij me werk bij de afslag sta voor de auto, wordt groen begin te rijden en die hufter met ze mondeo druk me gewoon de berm in. nu dus een mondeo met kras. :}
ga denk vanaf morgen maar met een honkbalknuppel rond rijden misschien begrijpen ze het dan.
en teru naar huis een wijf bijna dood zoals ze eruit zag ook gewoon uit het niets als je naast der rijd naar links zonder te kijken. en dan boos worden omdat ik er ook reed als ze gekeken had, was ze er eerder achter gekomen.

pfffff het zit me echt diep....
jean paul

Hmm, ik ben het met enige posters hiervoor wel eens dat het ook wel eens aan Lock zelf zou kunnen liggen. Met 12 jaar lang dagelijks woonwerkverkeer op de motor tussen Breda en Den Haag heb ik slechts vier maal een 'bijna dood ervaring' gehad. En ik geef meteen toe dat dat met name aan het begin van die twaalf jaar was en in drie gevallen geheel aan mijzelf was te wijten.

Lock, doe er je voordeel mee!
 
zo ik ben ook weer eens boos.
rij nou sinds vorige week elke dag naar me werk. den haag ----> de meern bij utrecht.
en tot op vandaag nog geen dag meegemaakt dat ik de dood niet bijna heb gezien.
kijk de mensen die een toet-toet besturen dan verdomme echt niet meer.
9-2-05 naar me werk een paar keer dat ze zonder te kijken naar links komen zetten en dan boos reageren als je een trap geeft naar ze deur of spiegel. moet je maar uit je doppen kijken toch?
of ben ik de enige die dit dagelijks meemaakt. en vlak bij me werk bij de afslag sta voor de auto, wordt groen begin te rijden en die hufter met ze mondeo druk me gewoon de berm in. nu dus een mondeo met kras. :}
ga denk vanaf morgen maar met een honkbalknuppel rond rijden misschien begrijpen ze het dan.
en teru naar huis een wijf bijna dood zoals ze eruit zag ook gewoon uit het niets als je naast der rijd naar links zonder te kijken. en dan boos worden omdat ik er ook reed als ze gekeken had, was ze er eerder achter gekomen.

pfffff het zit me echt diep....
jean paul

ik zou het probleem eerst ff bij jezelf zoeken.
ben je wel goed zichtbaar? koop anders ff een fluoriserend vestje bij de halfords voor 4 euro ofzo.

defensief rijden wil ook wel eens helpen. voorheen schoot ik ook OVERAL tussendoor. hard langs auto's enzo :X heb ik mooi afgeleerd na bijna te zijn geschept :z

dan maar 2 minuten later op mn werk :+
 
Heb bijna nooit bijna dood ervaringen, en die paar die ik had lagen voornamelijk aan mezelf. Ik vind automobilisten over het algemeen vrij netjes rijden. Soms zitten ze wat te pitten maar als je daar gewoon op anticipeert....

En trappen naar auto's :r In een opperste opwelling van emoties kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar als weloverwogen reactie? B| Maak jij nooit een foutje?
 
Lock, effe wat vraagjes:
-Hoe reed je eerst naar je werk? Auto?
-Wat voor motor rij je?
-Hoe vaak reed je (in de ochtendspits) met de motor op de snelweg voor je ging forensen op de motor?

Dit zijn geen loze vragen:
-automobilisten raken gewend aan voorrang te krijgen en gezien te worden door medeweggebruikers en worden dan ook vaak furieus als ze op de motor geen voorrang krijgen en niet gezien worden.
-ik rij normaal gesproken op een BMW R1100GS, maar ik moest onlangs voor een vriend een stukje op zijn CB 250 en werd gelijk minder opgemerkt of, als ik werd opgemerkt, genegeerd. Auto's schoten voor mij de weg op, verleenden minder vaak voorrang, toeterden als ik voorkroop bij het stoplicht. Terwijl mij dit op de BMW vrijwel nooit overkomt.
-Snelweg rijden, en zeker door de file, is een 'vak' apart. Als je het vaker doet (een maandje of twee), dan begin je patronen te ontdekken en valstrikken te zien, waardoor je beter kunt anticiperen en minder vaak 'bijna dood' wordt gereden.


voor heen ook met de motor maar een tijdje thuis gezeten.
rijdt op een intruder vs 750
dus daarvoor was wel een rustigere route nu drukke a12 daarvoor niet
 
Heb bijna nooit bijna dood ervaringen, en die paar die ik had lagen voornamelijk aan mezelf. Ik vind automobilisten over het algemeen vrij netjes rijden. Soms zitten ze wat te pitten maar als je daar gewoon op anticipeert....

En trappen naar auto's :r In een opperste opwelling van emoties kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar als weloverwogen reactie? B| Maak jij nooit een foutje?

ik trap ook echtniet naar elke auto hoor. kijk ik overdrijf misschien dat ik elke x een doods ervaring heb maar dat is hoe het voelt.
dus voor iedereen die denk dat ik naar alle auto's trap pas dan maar op :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan