KM terugdraaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flea

MF'er
30 jul 2005
31
0
Hilversum
Ik heb in december '06 een schade motor gekocht (Kawa ZX-6R uit '98), deze heb ik inmiddels helemaal opgeknapt.
Ik heb o.a. ook de KM teller moeten vervangen, de oude was kapot gegaan tijdens het ongeluk, wel is het toen nog gelukt de huidige KM stand op te vragen en te noteren. Inmiddels een andere KM teller gekocht, maar met een compleet andere KM stand. Op de oude KM teller stond 18000km en op de nieuwe staat 64000km.

Jullie begrijpen natuurlijk dat ik dit graag zou willen corrigeren. Weet iemand waar ik dit het best kan laten doen?

Sven
 
Analoge teller ?
Openschroeven en met wat gepiel met een kleine platte schroevendraaier de tellerstand veranderen.
Als je het netjes doet zie je daar niks van.
Hoe je de teller globaal uit elkaar moet schroeven staat vast wel ergens in een topic over andere wijzerplaatjes.

Digitale teller: geen idee, vogel uit wat voor pulsen het ding krijgt, knutsel iets in elkaar en laat m lekker 54000 vooruit tellen :P
 
Laatst bewerkt:
Lekker, en jij koopt straks een tweedehands motor met teruggedraaide / niet kloppende tellerstand :(

Ik zat met de boormachine aan een vooruit gedraaide stand te denken. Het nul punt voorbij :+

Ik ga er van uit dat de ts eerlijk is. Ik heb het ook niet op zulke grappen verder. Alhoewel ik het tot nu toe altijd nog in de gaten heb gehad als een stand niet klopt.
 
Dat weet je dus nooit zeker :X ;)


Nou, laat ik het dan zo zeggen. Als het verder nergens aan te herlijden is, dan is de motor ook wel heeel netjes onderhouden en zou het dus best zo kunnen zijn, maar maakt dan ook niet uit want de staat is er dan na.
En dan zal over het algemeen de km stand niet prijs bepalend zijn, maar de staat van de motor.

FF kort door de bocht dan he
 
Nou, laat ik het dan zo zeggen. Als het verder nergens aan te herlijden is, dan is de motor ook wel heeel netjes onderhouden en zou het dus best zo kunnen zijn, maar maakt dan ook niet uit want de staat is er dan na.
En dan zal over het algemeen de km stand niet prijs bepalend zijn, maar de staat van de motor.

FF kort door de bocht dan he
En toch, als je blok meer gedraait heeft, heeft hij meer slijtage en die zie je niet altijd even snel aan de buitenkant als die goed onderhouden is. Kortom: je wordt gewoon genaaid waar je bij staat en zo te lezen werken ze er ook hier op MF vrolijk aan mee :X
 
En toch, als je blok meer gedraait heeft, heeft hij meer slijtage en die zie je niet altijd even snel aan de buitenkant als die goed onderhouden is. Kortom: je wordt gewoon genaaid waar je bij staat en zo te lezen werken ze er ook hier op MF vrolijk aan mee :X


Eens !!

En dat met die slijtage aan het blok is ook wel te traseren door de kenner. En daar kom je op een punt, de gemiddelde leek trapt er in. :Y
 
Dat valt tegen, 120 km/uur


Dus als het dan een miljoen teller is, dan moet je van 64000 km nog 36000 km verder tot 000000 plus de gewenste 18000 = 54000 km gedeeld door 120 km per uur = 450 uur

Das dan 18 drie kwart dag de bosch plagen. :+


Er zijn nog makkelijkere methodes, maar daar is geen lol aan om te doen :P
 
En in die "mits" zit hem nu juist het probleem.
en zelfs als TS eerlijk is, misschien leest hier iemand anders mee die eventuele tips in dit topic wil misbruiken.
Reden genoeg voor een slotje dus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan