km's incorrect en ex-schademotor: probleem met verzekering

Ik wil iedereen die een reactie heeft geplaast in ieder geval al bedanken voor hun meedenken.
Heb alles meerdere malen doorgelezen en opnieuw contact gehad met de verzekering met als resultaat dat ik vandaag een nieuw onderbouwend bezwaar heb ingediend met info die hier is vermeld.

Op zich een goede actie. Mocht de verzekering opnieuw nul op het rekest geven, dan kun je beroep aantekenen bij de geschillencommissie.
Probleem voor de verzekering is aan te tonen dat de motor technisch in zodanig slechte staat is dat de dagwaarde drastisch lager uitvalt. Kunnen ze dat (wat lastig zal zijn), dan heb jij weer een probleem......
 
zie op baatsen ook positieve reacties .
maar daar los je niks mee op .
en daar gaat het hiet om toch?

Zou eens contact opnemen met hsl (hoop dat dat gebeurt is ).
wie weet kan hij ook helpende hand geven.
Aankoop notas etc

Hoop op een goede uitkomst voor jou.

suc7
roy

Wacht nu eerst op antwoord van mijn verzekering.
mocht dit toch nog negatief uitpakken ga ik er zeker mee verder.

En inderdaad hoe ondoorzichtig of juist doorzichtig kunnen reacties op baatsen.com zijn.
opeens meerdere positieve reacties in twee dagen tijd nadat ik hier mijn verhaal heb gedaan.
Ik heb juist geen reactie geplaatst op deze site omdat ik geen vuil wil spuwen......
bereik je in mijn ogen altijd weinig mee.

Daarom heb ik juist hier in vragende zin om hulp gevraagd, gelukkig want ik ben er toch een stuk wijzer van geworden. :)
 
Ach ja, probleem is natuurlijk dat je voor een verzekering (als het goed gaat...) eigenlijk alleen maar geld kwijt bent zonder er iets voor terug te zien. Natuurlijk, je koopt er "zekerheid" voor, maar dat is ook zoiets ongrijpbaars.
Daarom verlangt een klant misschien juist van een verzekering wel wat meer dan van vrijwel elk ander bedrijf. Dat besef is er helaas lang niet altijd bij onze verzekeringsbedrijven.

:^
 
Van elk voertuig is het schadeverleden bekend,de verzekering zou -theoretisch als ze moeite hadden gedaan- al hebben kunnen zien dat de motor totall loss is geweest.

Ze hadden daar melding van kunnen maken bij de TS met de melding van de kanttekeningen in hun polis.
Echter willen ze graag de premie opstrijken om vervolgens ,zoals zo vaak,onder uitbetaling te komen.
Gezien de gang van zaken is de motor economisch totall loss geweest en niet technisch.Daarbij is duidelijk ddat zulke voertuigen gewoon weer grepareerd worden.
De verzekering speelt dus ook een vies spelletje...
 
Een schrale troost is dat de dief of dieven ook niet zo,n nieuwe motor gejat hebben
als ze denken }) :+
 
Laatst bewerkt:

Volgens mij drijft de discussie een beetje weg van de vraag van TS.

Maar toch even ingaan op je stukje:
Kennelijk heeft HSL (als het verhaal van de verzekering klopt) toch een motor verkocht met een hogere km stand dan de teller aangaf en met een schadeverleden. Als ze daar de koper van op de hoogte hebben gesteld en de motor in technisch goede staat is verkocht, is er niets aan de hand wat HSL betreft.
Maar is dat ook zo? Was de motor goed gerepareerd en wist de koper wat hij kocht?

Als dat wel zo is, dan heeft de koper (die de motor vervolgens aan TS verkocht) vervolgens TS gedupeerd door niet te vertellen wat er met de motor aan de hand was. Daar kan TS mogelijk wat meer over zeggen.

Zoals het nu ligt, los van het verhaal rond de verzekering, vraag ik me af of HSL nu wel zo lelieblank uit dit verhaal komt......
 
Maar HSL is toch geen partij in deze? TS heeft niets met ze te maken.
 
Leo

Beetje jammer
Als er negatief gedaan word is het ok.

Maar onderbouwen is ook wat.
Dus als er mensen positief zijn is het ineens niet goed.
Ik neem geen blad voor mijn mond.
Mijn naam en gegevens op dit forum en op internet kloppen.

ik neem graag contact op met mensen om een geschil op te lossen.
Jou motor reed lekker en was ok en je was er blij mee begrijp ik zo ook voor je voorganger.
Tot hij verdwenen was uit je schuur en de verzekering om de hoek kwam kijken.
Toen bleek er iets niet te kloppen.

Het eerste wat ik zou doen is contact op nemen met oude eigenaar en verkoper om zo tot een goede oplossing te komen in samen spraak met de verzekering .

is niet gebeurt.
wat wel is gebeurt is hierna het motor forum opzoeken.
Ja wel 10 min ingelogd .

Dat mag, samen weet je meer als alleen.
En samen kunnen wij helpen je wegwijs te maken in de regels van het spel genaamd verzekering .

Niks in dit forum is negatief.
Uitzonderingen daar gelaten en daar grijpen de moderators wel in .

ik zie op baatsen.com dat zelfs de dealer heeft gereageerd (hslbikes).
Hij meld daar dat er geen contact is geweest.
Best strak want verder op baatsen zie je geen dealer winkel of handelaar die heeft gereageerd.

Hij wil blijkt dus jou bijstaan om je te helpen het probleem op te lossen.
Best tof en toont maar weer hoe je je kan vergissen in mensen.

Maar als iemand niets weet kan hij of zij ook niks voor je doen.

Als jij en ik nu een geschil zouden hebben is dat ok als ik er maar vanaf weet .
Als ik dan niets heb ondernomen ondanks dat ik op de hoogte was is jou reactie ok .
Wist ik er niks van is het best zuur .
Uit baatsen zoals je zelf melde blijkt dat meneer je dus wel wil helpen.
Maar niet op de hoogte was.
hoop dat alle topic lezers begrijpen wat ik bedoel.
Samen hebben wij veel kennis.
Maar soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt

|Gr roy
Je kunt het niet laten, he!; smeer je soms tussen de middag de broodjes voor het HSL personeel(?)

Zeer verdacht is de opeenvolging van positieve beoordelingen, die vanaf 1 uur later t.o.v de start van dit topic en behoorlijk begint te stinken na jouw eerste reactie in dit topic...

Hoe kom je erbij dat de eigenaar bereid is een helpende hand aan de TS te reiken;de reactie van HSL is van 'weet niets', 'verkoop veel' en 'geen ontevreden klanten'; op baatsen zijn meerdere reacties van motor(onderdelen)zaak eigenaren te lezen, die wel bereid zijn om geschillen op te lossen.
 
Ik zal eens met Baatsen overleggen of er overeenkomsten zijn tussen de IP's van users hier, en diegenen die bij hem de laatste paar dagen hebben gereageerd.

Ben razend benieuwd of daar nou overeenkomsten tussen zitten..........
 
Of het IP nu wel of niet overeenkomt, het is uiterst dubieus dat zo'n bedrijf opeens binnen een paar dagen 10 positieve beweringen krijgt. Maar goed, dat is nu eenmaal de manier van werken bij zo'n site. Iedereen kan een reactie plaatsen, zonder verdere controle op echtheid. Wat dat betreft kun je een bedrijf op die manier helemaal zwart maken als je kwade bedoelingen hebt terwijl dr geen zak van waar hoeft te zijn.
 
Maar HSL is toch geen partij in deze? TS heeft niets met ze te maken.

Heb je gelijk in, TS heeft geen enkele zakelijke binding met HSL.
Daarom gaf ik al aan dat m'n opmerking over HSL een beetje offtopic was.

TS, ik heb een vermoeden, als HSL inderdaad niet zo goed bekend staat, dat je er ook weinig aan hebt als die een verklaring opstellen voor de verzekering dat de motor in perfecte staat was toen ze hem verkochten.
Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
 
Na mijn aankondiging dat ik wat IP's wilde vergelijken kreeg ik al een bekentenis per pm binnen. maar die kende ik al, want de schrijfstijl komt 100% overeen.

Het vergelijken van de IP's levert verrassende conclusies op. Wordt vervolgd, want er zitten klonen tussen.
*O*
 
Jullie enige geschilpunt is de hoogte van de dagwaarde.

De verzekering wil deze laag houden, met als argument dat de motor eerder TL was.

Jij moet dit argument van tafel halen, door te stellen dat de motor inmiddels een beduidend hogere marktwaarde danwel dagwaarde heeft, door een recente aankoopfactuur te tonen.En blijf er bij dat het laatste dus de dagwaarde bepaald, en nietde eerdere gebeurtenissen.

Laat desnoods een opgave maken of indicatie door andere motorzaken maken, obv foto's, beschrijving en afgelezen km stand.

In hoeverre gaat dit nog op?
 
Na mijn aankondiging dat ik wat IP's wilde vergelijken kreeg ik al een bekentenis per pm binnen. maar die kende ik al, want de schrijfstijl komt 100% overeen.

Het vergelijken van de IP's levert verrassende conclusies op. Wordt vervolgd, want er zitten klonen tussen.
*O*

Bijna GTST, is bijkans nog spannender dan het hele topic 8-)

maar die kende ik al, want de schrijfstijl komt 100% overeen.

Nou, heb net op Baatsen gekeken _O-
Dude...........maak je integratiecursus eens snel af :X

:+
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet, mijn neef heeft een Fazer gehad (in sublieme staat) die gewoon op naam gezet kon worden en verzekerd was. Tot bij een politiecontrole bleek dat de motor total loss verklaard bleek te zijn. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan..

Heel simpel.

Als je motor total-loss verklaard wordt kan dat economisch total-loss zijn of technisch total-loss. In het eerste geval is de schade dusdanig groot dat het herstellen van de motor duurder is dan de dagwaarde. In het tweede geval is de motor dusdanig beschadigd dat hij niet meer rijdbaar is.

In beide gevallen wordt het "wrak" aan een opkoper aangeboden. Dat hoeft geen sloper te zijn. Dat kan de garage zijn waar je je fiets gestald hebt, maar dat kan ook een motorboer zijn die total-loss gevallen opknapt en weer doorverkoopt.

Als een total-loss motor weer doorverkocht wordt vind ik dat de verzekering ofwel bij het verzekeren moet komen melden dat het om een total-loss motor gaat en niet achteraf. Daarnaast heeft iemand de motor opgeknapt en weer in werkende staat gebracht. Daardoor is de economische waarde van die motor aanzienlijk gestegen en vind ik de verzekering verplicht om die waarde ook uit te betalen alsof het om een niet-schademotor ging.
 
Na mijn aankondiging dat ik wat IP's wilde vergelijken kreeg ik al een bekentenis per pm binnen. maar die kende ik al, want de schrijfstijl komt 100% overeen.

Het vergelijken van de IP's levert verrassende conclusies op. Wordt vervolgd, want er zitten klonen tussen.
*O*

Krijgen wij die ook nog te horen???
 
Of het IP nu wel of niet overeenkomt, het is uiterst dubieus dat zo'n bedrijf opeens binnen een paar dagen 10 positieve beweringen krijgt. Maar goed, dat is nu eenmaal de manier van werken bij zo'n site. Iedereen kan een reactie plaatsen, zonder verdere controle op echtheid. Wat dat betreft kun je een bedrijf op die manier helemaal zwart maken als je kwade bedoelingen hebt terwijl dr geen zak van waar hoeft te zijn.
Het viel mij ook al op (ik beheer die site), maar het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat een zaak na een topic als dit, aan zijn klanten vraagt om even positief te reageren. Dan komt er weliswaar plotseling een hoos aan positieve reacties, maar dat maakt ze nog niet vals.

De site is beveiligd tegen het meermaals reageren vanaf eenzelfde IP adres, maar helaas vinden sommige mensen het toch nodig om de moeite te nemen om dan vanaf verschillende computers te gaan reageren :z

Dankzij Bolski heb ik in ieder geval 1 reactie kunnen verwijderen, andere reacties zijn twijfelachtig. Beetje jammer, want dit soort dingen doet de betreffende zaak meer kwaad dan goed, plus het ondermijnt de dealer-beoordelingen in het algemeen.

Ik heb de zaak voorlopig even dichtgezet (op de site, niet letterlijk :P).
 
Na mijn aankondiging dat ik wat IP's wilde vergelijken kreeg ik al een bekentenis per pm binnen. maar die kende ik al, want de schrijfstijl komt 100% overeen.

Het vergelijken van de IP's levert verrassende conclusies op. Wordt vervolgd, want er zitten klonen tussen.
*O*

:} goed zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan