km's incorrect en ex-schademotor: probleem met verzekering

Wat ik begrijp ook.
Dus hopen dat leo ons op de hoogte zal houden.
Zodat we die uitkomst samen kunnen goedkeuren of kijken wat daar dan evt wel weer aan te doen is .

Zodat dit een goede afloopt krijgt.
 
Ik ben benieuwd waar jij dit soort "regels" vandaan haalt? Ze lijken me nogal eenzijdig en alleen te werken in het voordeel van de verzekering.

Daarnaast is de vraag hoe een nieuwe eigenaar kan weten dat de verzekering niet van plan is de volledige schade uit te keren op basis van economisch TL, of zelfs maar kan weten dat er ooit een economisch TL is geweest?
Helaas ooit een schade akkefietje gehad met de verzekeraar, doordat een oneerlijke koekblik dealer gelogen had over het schade verleden.

Voor een premie van een paar euries op jaar basis verzekerd zijn tot 2.5 miljoen aan materiële schade aan derden en 5 miljoen aan letsel schade aan derden, of een wrak opkopen, verzekeren, opgeven als gestolen en vervolgens de dagwaarde(in goede staat) op strijken, is in mijn visie 'niet in het voordeel van de verzekeraar'.

De verzekeraars houden het schade verleden bij, zowel van de verzekerde als ook van de motor. Als de toenmalige eigenaar gekozen had voor herstel, dan had de verzekeraar de factuur gekregen van de hersteller. In het geval van de TS is nu wel bekend wat er mis is, het is aan de TS om aan te tonen in wat voor staat zijn motor was voor de diefstal.

Als het verschil van beide dagwaarde niet groot genoeg is om het premie bedrag te beïnvloeden, dan heb je geen cent te veel betaald. Het is wel zuur als je dacht meer te vangen.

Wellicht dat een aankoopkeuring of een motorkeuring een hoop ellende voorkomt.
 
Het enige wat duidelijk is geweest is de schade.
Wederom een stelling die al bekend was.
Het is het zelfde als het topic over een meneer in dit forum die een proef abbo heeft op de Moto73.
Hij mist 25 blz in zijn Motor73 en meld daarbij dat de ze waarschijnlijk misdrukken gebruiken voor de gratis proef abonnementen.
Dat heet gissen dacht ik.

Op het objectieve fora baatsen staat zie ik net zelfs de dealer waar het overgaat met een reactie.
Laten we op de uitslag van leo wachten.
 
Het enige wat duidelijk is geweest is de schade.
Wederom een stelling die al bekend was.
Het is het zelfde als het topic over een meneer in dit forum die een proef abbo heeft op de Moto73.
Hij mist 25 blz in zijn Motor73 en meld daarbij dat de ze waarschijnlijk misdrukken gebruiken voor de gratis proef abonnementen.
Dat heet gissen dacht ik.

Op het objectieve fora baatsen staat zie ik net zelfs de dealer waar het overgaat met een reactie.
Laten we op de uitslag van leo wachten.

Wat bedoel je met een "objectief forum"?

~[edit]

Ik zie trouwens een aantal reacties van je in korte tijd, die niet echt ter zake doendend zijn. Wil je daar aub mee ophouden?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een premie van een paar euries op jaar basis verzekerd zijn tot 2.5 miljoen aan materiële schade aan derden en 5 miljoen aan letsel schade aan derden, of een wrak opkopen, verzekeren, opgeven als gestolen en vervolgens de dagwaarde(in goede staat) op strijken, is in mijn visie 'niet in het voordeel van de verzekeraar'.

Als het verschil van beide dagwaarde niet groot genoeg is om het premie bedrag te beïnvloeden, dan heb je geen cent te veel betaald. Het is wel zuur als je dacht meer te vangen.

.
Daar zit het hem nu in. Ik weet niet of de TS premie heeft betaald conform de waarde als de motor schadeloos zou zijn geweest of niet. Lijkt me wel uit zijn verhaal en dan mag je ook de dagwaarde verwachten.

Wat ik dus heel erg zuur vind en ook al een aantal keer is benoemd, dat de verzekeraar zelf ook niets meldt. Mocht dit dus niet goed lopen qua uitbetaling van de verzekeraar dan zou ik het teveel aan premie betaalde terug eisen.
 
Wat bedoel je met een "objectief forum"?

\[edit]

Ik zie trouwens een aantal reacties van je in korte tijd, die niet echt ter zake doendend zijn. Wil je daar aub mee ophouden?!

Ik geloof dat ik niet echts iets verkeerd zeg.
En dat in on-topic ben.
Ik hoop dat leo snel reageert met wat de verzekering onderneemt in deze.
En wij de uitslag te horen krijgen.
 
Ik geloof dat ik niet echts iets verkeerd zeg.
En dat in on-topic ben.
Ik hoop dat leo snel reageert met wat de verzekering onderneemt in deze.
En wij de uitslag te horen krijgen.
Het lijkt wel een langspeelplaat. Kap daar eens mee? Hoe duidelijk wil je het hebben?
 
Dat melde ik een paar berichten terug ook al.

Dat we alle in herhaling vielen.

Niet meer en niet minder.
Sorry en excuses als dit niet gelezen of begrepen werd.
Maar ik reageer gewoon ontopic.

pbtje mag altijd.
 
Laatst bewerkt:
Als de verzekeraar pas achteraf gaat kijken of het een schade motor is geweest of niet lijkt het mij dat ze in eerste instantie gewoon de volle mep aan premie vangen, als dit zo is dan is het zoiets van wel de lusten niet de lasten willen....

Verder heeft naar mijn idee JanB het allemaal uitstekend verwoord, in ieder geval zo dat je er iets mee kunt...
 
Als de verzekeraar pas achteraf gaat kijken of het een schade motor is geweest of niet lijkt het mij dat ze in eerste instantie gewoon de volle mep aan premie vangen, als dit zo is dan is het zoiets van wel de lusten niet de lasten willen....

Verder heeft naar mijn idee JanB het allemaal uitstekend verwoord, in ieder geval zo dat je er iets mee kunt...

Daar zit het hem nu in. Ik weet niet of de TS premie heeft betaald conform de waarde als de motor schadeloos zou zijn geweest of niet. Lijkt me wel uit zijn verhaal en dan mag je ook de dagwaarde verwachten.

Wat ik dus heel erg zuur vind en ook al een aantal keer is benoemd, dat de verzekeraar zelf ook niets meldt. Mocht dit dus niet goed lopen qua uitbetaling van de verzekeraar dan zou ik het teveel aan premie betaalde terug eisen.

Volgens mij bepaalt de handel en de schade/taxatie expert(s) de dagwaarde en niet de verzekeraar. Zelden tref je een aanvraag formulier/scherm waar de dagwaarde opgegeven moet worden, de dagwaarde zal geen invloed hebben voor de premie bepaling.

De leeftijd, type motor, regio en schadevrij jaren om enkele punten te noemen beinvloeden wel de hoogte van het premie bedrag.

De dagwaarde speelt pas een rol als de verzekerde een schade eis indient bij de verzekeraar. Zoals al eerder is bericht wordt dit volgens het handjeklap wijze gedaan.

De TS heeft de pech dat de km-stand en de recente schade van invloed is bij het bepalen voor de hoogte van de dagwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bepaalt de handel en de schade/taxatie expert(s) de dagwaarde en niet de verzekeraar. Zelden tref je een aanvraag formulier/scherm waar de dagwaarde opgegeven moet worden, de dagwaarde zal geen invloed hebben voor de premie bepaling.

De leeftijd, type motor, regio en schadevrij jaren om enkele punten te noemen beinvloeden wel de hoogte van het premie bedrag.

De dagwaarde speelt pas een rol als de verzekerde een schade eis indient bij de verzekeraar. Zoals al eerder is bericht wordt dit volgens het handjeklap wijze gedaan.

De TS heeft de pech dat de km-stand en de recente schade van invloed is bij het bepalen voor de hoogte van de dagwaarde.
Ok kan ik inkomen, echter kan de verzekeraar dan ook niet aankomen dat de motor niet de waarde heeft conform de dagwaarde, de verzekeraar heeft immers geen bewijs dat de motor niet meer conform marktwaarde zou zijn. En ik denk dat de waarde van een motor (gebaseerd op jaartal en type) wel meespelen in het bepalen van je premie.
 
Ok kan ik inkomen, echter kan de verzekeraar dan ook niet aankomen dat de motor niet de waarde heeft conform de dagwaarde, de verzekeraar heeft immers geen bewijs dat de motor niet meer conform marktwaarde zou zijn. En ik denk dat de waarde van een motor (gebaseerd op jaartal en type) wel meespelen in het bepalen van je premie.

Ben je als verzekerde het niet eens met de dagwaarde, dan geldt 'wie eist, die bewijst'.

Ik denk ook niet dat een schade eis van jaren terug de een reden is om de huidige dagwaarde te verlagen in geval van een nieuwe schade eis. Bij de TS zijn 2 schade eisen binnen het jaar en een behoorlijke afwijking in de km-stand.

De leeftijd, type motor, regio en schadevrij jaren om enkele punten te noemen beinvloeden wel de hoogte van het premie bedrag.
De dagwaarde speelt pas een rol als de verzekerde een schade eis indient bij de verzekeraar. Zoals al eerder is bericht wordt dit volgens het handjeklap wijze gedaan.
 
Zal wel een ander klokje opgekomen zijn denk ik zo door het eerdere ongeval, is niet netjes als de eerste verkoper na de schade dat niet gemeld heeft maar je kan niet stellen dat TS dat dan aan te rekenen valt...

Die gaat er mijns inziens vanuit dat ie alles correct afhandelt en de goede KM stand aangeeft, als ie dat verplicht was dan had de verzekeraar bij het afsluiten moeten kijken of deze correct was en niet achteraf...
 
Hallo forumgebruikers.

allereerst wil ik nogmaals iedereen bedanken voor advies en medeleven.
Vindt het jammer dat sommige gebruikers zich zeer negatief opstellen over mijn situatie, maar helaas..... het zij zo.

Had nooit gedacht dat dit zo'n uitgebreide discussie zou worden.

Maar ter zake:
Heb vandaag nadat ik mijn vorige brief had verstuurd een voorlopige toezegging gekregen over de uitkering, weliswaar telefonisch maar toch....

zoals het er nu uitziet gaan ze toch een hoger bedrag uitkeren als dat ze in eerste voorstel zouden gaan doen.
Hun motivatie voor de eerste bepaling van het schadebedrag zou bepaald zijn omdat er blijkbaar heel veel wordt gefraudeerd met uitkeren van schadebedragen van motors die nooit zijn hersteld.

Nu na mijn nieuwe bezwaar met foto's van de motor, aankoopnota van mijn maatje en verdere argumenten hier gevonden zijn ze blijkbaar toch overstag.

Mis nog wel een bedrag van 430 euro maar daar ga ik maar niet moeilijk over doen.
Zit hem in wat leuke extra's die ze niet gaan uitkeren.

Aankoop van een volgende motor gaat heel wat voet in aarde hebben want dit gebeurt me hopelijk geen tweede keer.

Als het goed is heb ik morgen of maandag de brief van de verzekering, rest mij als ik akkoord ben alleen nog te wachten totdat ik het geld gestort krijg.
Dan kan ik toch nog deze zomer misschien toch nog lekker rijden op mijn eventuele nieuwe aankoop.

Nogmaals BEDANKT!!!!!!!!!
 
Kijk, dat is dan goed nieuws.

Tja, geld raak je altijd wel kwijt, er is altijd wel iets dat je vergeet op te geven of wat nét weer onder de kleine lettertjes valt. Maar eind goed al goed.
Bedankt voor je informatie.
Zat er nog iets van uitleg door de verzekering bij? Ik lees net dat ze aan fraude dachten..... In ieder geval weer een bewijs dat je nooit zomaar akkoord hoeft te gaan met een eerste bod van de verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het nou met die kilometerstand? Waar, of tussen welke 2 eigenaren, is dit terugdraaien nu gebeurd?
 
Denk Bolski niet terug gedraaid maar een nieuw klokje erop met een verkeerde stand welk de verkoper niet gemeld heeft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan