knipperlicht met 1 fase draad aansluiten op electrischcircuit.

groen124

Rookie
29 feb 2016
21
3
den haag
Ik wil de grote achter knipperlichten vervangen door iets subtielers, oude en nieuwe zijn 21W halogeen, dus geen LED. De huidige achterlichten zijn elk met 2 draden aangesloten op het electrisch circuit/bedrading met bananenstekkers. De knipperlichten zitten echter op de plastic armatuur van de kentekenplaat gemonteerd en maken dus zelf geen massa. De massadraad van zo'n origineel knipperlicht is dus rechtstreeks aangesloten op een massadraad in het electrisch circuit.
De nieuwe achterlichten hebben echter elk maar 1 draad, en dat is dus de fase/stroomdraad. Er wordt dus veronderstelt dat je zo'n knipperlicht altijd op een metalen ondergrond van het frame of zo monteert. Nou ben ik geen electrakenner en daarom twijfel ik wat ik moet doen. Het zou kunnen zijn dat de motorcomputer de aardedraden met aansluitingen monitort en een fout constateert als er geen aardedraad van het knipplicht terugvoert naar de massadraad in het electrisch circuit, zoals in de originele setup. Ik kan daarom eenvoudig een massadraad aan de knipperlichtbevestiging maken met een stekkertje eraan en die verbinden met die originele massadraad in het circuit (dus identiek aan de situatie zoals met de oude knipperlichten). Ik kan ook die nieuwe massadraad direct verbinden met een schroef op mijn achterspatbord. Spatbord is ongeisoleerd met frame verbonden. Ik denk dat het niets uit zou mogen maken, maar twijfel wel. Kan iemand mij adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Je kan daar een ring met een tabje onder de moer zetten waar een draadje met eeen "banaanstekker" aan zit. Is het nieuwe lichie M8? dan heb ikdie ringen en voor een biertje maak ik er een draadje met een "banaanstekker" aan vast ook. Ik kijk even of ik die ringen nog heb. Ik heb alleen de grote banaanstekkers...
 
Ik kan daarom eenvoudig een massadraad aan de knipperlichtbevestiging maken met een stekkertje eraan en die verbinden met die originele massadraad in het circuit (dus identiek aan de situatie zoals met de oude knipperlichten
Doe eerst deze maar..
Kun je nog altijd de andere manier proberen die je aangeeft.

Om welke motor handelt t zich trouwens.?
 
Als voorbeeld:

Screenshot_20220525-145919_bolcom.jpg
 
Ik moet ergens verzilverde ringrn M8 hebben met een soldeertabje er aan, die zijn om onder een accuklem te schroeven met een draad eraan om direct op een accu de accu te monitoren
 
Effe een tijdje geleden gepost. Dank voor de reacties. Ik koos voor de optie om gewoon op de veerring achter de bevestingsmoer van het knipperlicht een draad te solderen en aan het uiteinde een bananenstekkertje en die in de systeemcontrastekker te steken, zoals de aardedraad van de tweedradige originele knipperlicht. Het werkt inmiddels prima op de yamaha road star warrior xv1700 (tweepitter, 2004). Bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan