Knipperlichtproblemen, hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.700
1.964
HELP!

Reeds eerder hulp gevraagd hier en toen dacht ik er uit te zijn..niet dus :X

m,n voorknippers doen het nog steeds niet.. :(

als ik de spanningsmeter gebruik knippert de voor en achterkant netjes rustig samen gelijk op(de spanningsmeterlamp dan)

als ik de voorknippers gewoon aansluit knippert het lampje 1 x aan en alles gaat dan....uit B|

als alleen de achterknippers aangesloten zijn knipperen ze vlug...maar blijven ze wel knipperen :/

waar kan hier het probleem liggen :X

ik heb dus stroom
ik heb dus massa
wat heb ik nu dan niet :?
 
Laatst bewerkt:
er zitten geen relais tussen...zaten wel en de verpakking,maar heb ik er niet tussen gefrot..maar goed:
start ik de motor, draai,m goed warm..doen de knippers het gewoon :?
beats me..had dikkere knipperbuisjes van 15 watt gehaald,maar die blijken overbodig...... -O-

Eh.... dat waren geen relais, maar weerstanden. Die dienen er voor om het knipperrelais goed aan te sturen, ze verhogen de stroomafname van de lampjes om zo voldoende belasting voor de knipperautomaat te verzorgen.
De knipperautomaat "rekent" op een bepaalde belasting van de lampjes, in dit geval 21 watt per lampje. Wordt er minder gevraagd door de lampjes, dan gaat de automaat op tilt, zoals jij hebt gemerkt.

Je kunt dus ook de originele lampjes monteren maar dan met de weerstanden aangesloten.
Je kunt ook de knipperautomaat vervangen voor een type dat elke belasting aankan. Oh... een andere knipperautomaat kán bij de nieuwere BMW's wel eens een probleem geven ivm de Canbus.
 
Eh.... dat waren geen relais, maar weerstanden. Die dienen er voor om het knipperrelais goed aan te sturen, ze verhogen de stroomafname van de lampjes om zo voldoende belasting voor de knipperautomaat te verzorgen.
De knipperautomaat "rekent" op een bepaalde belasting van de lampjes, in dit geval 21 watt per lampje. Wordt er minder gevraagd door de lampjes, dan gaat de automaat op tilt, zoals jij hebt gemerkt.

Je kunt dus ook de originele lampjes monteren maar dan met de weerstanden aangesloten.
Je kunt ook de knipperautomaat vervangen voor een type dat elke belasting aankan. Oh... een andere knipperautomaat kán bij de nieuwere BMW's wel eens een probleem geven ivm de Canbus.

thnx for reactie, je hebt gelijk mbt die weerstanden...maar het blijft raar dat de knippers het NU dus wel doen met een draaiende motor :?

mooie he die nieuwe BMW :9~


full



;)
 
Maar als jouw verhaal klopt monteer ik de weerstandjes asap..het zou dan zomaar kunnen zijn dat ze het dan met zowel motor aan als motor uit doen... :?
 
Maar als jouw verhaal klopt monteer ik de weerstandjes asap..het zou dan zomaar kunnen zijn dat ze het dan met zowel motor aan als motor uit doen... :?

Als het goed is moet het exact hetzelfde werken als met de 21 watt lampjes.

Je weet dat de weerstand parallel moet worden aangesloten?
Hou er ook rekening mee dat die weerstanden knap warm kunnen worden. Hou ze dus weg van je plastic.
 
Laatst bewerkt:
weerstandjes helpen dus niks...

motor op contact:knippers doen het niet :(

motor gestart en meteen knippers aan: knippers doen het niet :(

motor even laten draaien,zeg minuutje ofzo: knippers doen het(met en zonder weerstanden) *O*

oh nee -O- er is niks veranderd, dan dat ze het dus gewoon doen als de motor draait en rijdt,niet als alleen het contact aan is -O- moe :Z word ik er van :/
 
ff wat anders dan: hoe is je accu?

Net alsof er te weinig juice is, met enkel contact aan, maar wel voldoende na een paar minuutje laden / boorspanning vanaf dunamo....

Tis maar een gedachte hoor O-)
 
ff wat anders dan: hoe is je accu?

Net alsof er te weinig juice is, met enkel contact aan, maar wel voldoende na een paar minuutje laden / boorspanning vanaf dunamo....

Tis maar een gedachte hoor O-)

accu staat regelmatig aan druppellader

starten doet ie ook prima,prik zat..

ik troost me met de gedachte dat de knippers het iig doen als ik in het verkeer zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan