Knooppunt Batadorp ( Eindhoven/Best)

Hoe lijkt het je ?

  • Ziet er leuk uit, je ziet me er wel eens verschijnen

    Stemmen: 12 85,7%
  • Ziet er leuk uit, maar niet voor mij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Wat vind je hier nou leuk aan ?

    Stemmen: 1 7,1%
  • BLJEACH dit kan NOOIT een vervanger of gelijkwaardige zijn v

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.450
Helmond
Omdat de baars blijkbaar de huisvesting is van verschille politiemensen en daardoor daar niet echt gestuurd meer kan worden ben ik eens verder gaan kijken. Ik heb gisteren morgen nl. van 11:00 tot 12:30 eens ff knooppunt batadorp verkend en daar 5 rondjes op gedraaid en me goedvermaakt eigenlijk :)

ik weet niet of mensen het knooppunt kennen of er al wel eens gestuurd hebben maar ik heb ff een overzichtsfoto met routebeschrijvinkje gemaakt :)

full


Ik ben begonnen bij de mac in best vanuit daar ga je richting eindhoven randweg de snelweg op. je krijgt dan direct een vrij mooie rechste bocht met een adviessnelhied van 90 km/h (bij het pijltje). dan neem je direct weer de eerste afslag nog steeds Eindhoven randweg volgend. Deze bocht is 3/4 ronde rechtsomdraaiend lang en heeft een advies snelhied van 50km/h en is zeer scherp en naar beneden aflopend wat het zicht ten goede komt. Hierna krijg je een langer stukje snelweg tot de eerste afslag (eindhoven airport) dit is een redelijk bochtje. Hier ga je bij de stoplichten links en de volgende stoplichten weer links zodat je weer op de snelweg komt alleen nu in tegengestelde richting ( andere rijbaan dus geen spookrijden ofzo :P ) Nu rijd ( volgens mij ) richting tilburg en krijg je een zeer lange linksomdraaiende bocht met een adviessnelheid van 70 km/h en dit wordt vantevoren ook leuk aangegeven met borden dat je de adviessnelheid overtreedt :P nu pak je weer de eerste afslag ( best) bij de stoplichten rechts en eerste afslag en wederom de snelweg in tegengestelde richting op. Nu kun je of de rode draad volgen met een 90 gradenbocht over een hele lange afstand (niet echt scherp dus maar wel met enkele bumpjes erin zodat je toch moet oppassen) en weer bij best eraf en weer de baan op voor nog een rondje. je kunt de blauwe draad volgen ook weer richting eindhoven airport en daar weer draaien maar dan niet richting tilburg maar richting best voor nog een ronde.

Ik heb me goed vermaakt maar zou dit graag nog eens doen met iemand anders zodat die zijn mening kan geven over mijn mini circuitje. Ps voor de 50 km/h bocht kun je nog net ff wachten op de vluchtstrook ( mag niet :+ ) als het verkeer te druk is want het is op zich wel een groot kruispunt wat drukte betreft.
 
Is het stuk richting son niks voor de mensen die in de buurt van eindhoven wonen. Carpool strook bij de macro weg rivhting eindhoven, dan richting son, stoplichten draaien
 
vergeet bijna een van de belangrijkste dingen. Alle adviesnelheidsbochten kun je met minimaal 1,5× maar soms wel met 2× zo'n hoge snelheid nemen }) :9~
 
Goh, dit is mn "thuiscircuit"... :}

Laat alleen dat stuk ri. de Mac vaak achterwege omdat:
1. Het asfalt in die bochten kapot is...
2. Het net te lang rijden is zonder echt spectaculaire bochten... :Z of je MOET naar de Mac willen maar dan kun je beter vanaf de CPP voor het tunneltje binnendoor gassen langs het kanaal want daar zitten ook nog 2 leuke "kniebochtjes" in...

Ik ben er vaak te vinden en hier is meer afwisseling mogelijk dan op de baars.
Zelfs een 270gr kneedownbocht! :]

Toen het bij BestWest nog druk was (voordat de Baars aangelegd werd) was dit rondje al erg populair......
 
Laatst bewerkt:
Ja die is leuk, daar is Maarten altijd zijn voetsteuntjes aan het inkorten :) Ik krijg ze (nog) niet aan de grond ;)

Grote voordeel is dat er geen vangrails staan, je zeilt lekker een grasveldje in. Plus stukkie op en neer naar Rooi is ook leuk, alleen staan ze daar nu vaak te laseren.
 
En hoe lang duurt het nu voordat hier ook de wouten staan... :(

Ik ken het stuk ook, leuk, maar 't is geen Baars vind ik..
 
Hee is goed ik wil best een keertje mee.
Moet ik wel tijd hebben.

Harley: kan ik dan met je meerijden woon ook in Helmond.
 
Is inderdaad een heel lekkers stukje. Staan wel regelmatig flitsers opgesteld en het is er doorgaans druk.
 
Jaaa ik ken die route maar al te goed. Ik mag hem elke dag weer rijden (naar mijn werk)

Ik verheug me elke dag weer op de terugreis (die 360 graden bocht), maar dan wel als er geen file staat. Heerlijk bochtje! Heb mijn steppies er al vaker aan de grond gehad.
 
Ik woon zelf in Heeze (tussen Eindhoven en Weert naast Heeze en Leende)
Ik ga dus elke dag de Randweg op richting Den Bosch (mijn werk dus).
Zie wel vaker motoren daar maar geen MF-stickers :(
Dus als jullie rond 7:15-7:40 en 17:30 17:45 in die omgeving zijn en jullie zien een zwart/paarse soes (oud model dus) met een beerke achterop....zwaai dan ff :)
 
IK vindt die high speed bocht van best naar bestwest over het viaduct heel erg :9~

3/4 erin en vol eruit tussen de auto's door O-)

Op dit circuit reed ik voor de baars altijd mijn banden in en idd ibn sommigen bochten is het asfalt kapot gereden.

Maar dat zie ik bij de baars ook al .
 
Ik ken die rondjes ook wel... Zijn leuke bochtjes, maar de meeste bochten zijn wel heel snelle bochten. Verder is het er bijna altijd te druk om lekker te kunnen rijden.

Wil best eens een keer met een groepje daar gaan rijden :] Maar het haalt het wat mij betreft niet bij de Baars
 
Ik kom hier ook regelmatig.. alleen die verrekte rot files.. vooral de A2..
Ook het stuk richting afslag Vliegveld moet je uitkijken, is 100, je rijd er snel te hard. En ze staan daar vaak te controleren.
 
Succes ermee :P Het is mij teveel rechtdoor rijden voor een paar redelijke bochten. En veel van die bochten moet je erg hard door om er een beetje plezier aan te hebben. Is wel leuk, maar ook enorm gemakkelijk te controleren door onze vrienden in het blauw.

[me]Joris kent gelukkig heel veel mooie bochten daar in de buurt.[/me]
 
Ik ken die rondjes ook wel... Zijn leuke bochtjes, maar de meeste bochten zijn wel heel snelle bochten. Verder is het er bijna altijd te druk om lekker te kunnen rijden.

Wil best eens een keer met een groepje daar gaan rijden :] Maar het haalt het wat mij betreft niet bij de Baars

:^ , is idd een leuke afwisseling maar er zijn wat mij betreft te veel rechte stukken tussen de bochten. Begrijp me niet verkeerd het is een leuk rondje en voor de afwisseling een goede optie.

off-topic: Gister weer politie op de Baars :(
 
Ach ik heb me er goed vermaakt. Ik vind ook dat er te lange stukken recht bij zit maarja. De baars ben ik nog nooit geweest mischien vanavond !
 
Terug
Bovenaan Onderaan