@Rldr.
Klopt. In zo'n koeltas zit inderdaad een simpele peltier. Een compressor met freon 44 zo beter zijn
. Maar dan moet ik een poelie op het achterwiel maken
.
En inderdaad, wil je 1 hebben die 30 graden onder omgevingstemperatuur koelt dan krijg je te maken met te veel stroom gebruik in combinatie met veel isolatie wat te bombastisch gaat worden en onmogelijk om op te vouwen.
Plusminus 15 graden zou al heel veel schelen want het moet wel een toevoeging zijn aan je motor fun.
Natuurlijk ga ik ook wel eens ergens lekker achterover zitten om te genieten van een plaatselijk gerecht, maar een paar biertjes zijn dan altijd uit de boze want je moet een uurtje later toch weer verder op de motor.Afgezien van het morele standpunt je bent dan wel in het buitenland waar je er niet van af komt met een paar uur meehelpen in de plantsoenendienst.
Mijn manier van een motor vakantie waarbij je in de avond lekker op een camping bent (of wild kamperen) heeft de voorkeur boven 1 waarbij je elke nacht in een hotel moet verblijven.
Alleen elke keer als ik er op uit was zat ik toch vaak te prakizeren hoe ik bederfelijk spul wat veiliger kon bewaren en dat je drinken iets koeler kon zijn.Laten we eerlijk zijn, de bacterieen zijn niet meer wat ze geweest zijn
.
@Tward , je hebt zeker een punt.In de volle zon lijkt het mij eigenlijk ook lastig om de temperatuur omlaag te krijgen. Zeker bij een koeltas met een zwakkere peltier.Misschien scheelt het om de tas met een witte kleding verf over te spuiten.T'is inderdaad zeer vreemd dat de meesten die er op de markt zijn donker van kleur zijn.
Ik heb toch diegene besteld die ik zelf gevonden had want wil het toch,al is het met een reeds sceptische blik zelf ervaren.
Bedankt aan allen voor het meedenken en jullie gedachtengangen 🖒.
Gr,
Een positief ingestelde negatieveling,