Mijn koppakking lekt van mijn z650 '79.
Is het veel werk om deze te vervangen en is dit een erg kostbare grap.
kan het motorblok blijven zitten?
Ik hoor het wel
1 - Tank verwijderen - simpel
2 - uitlaten loshalen
3 - carburateurs loshalen
4 - bobines verwijderen
5 - kleppendeksel losschroeven
6 - stand nokkenassen noteren met ontsteking op 1-4 T (met digicam?)
7 - nokkenaskettinggeleider verwijderen
8 - nokkenassen loshalen en verwijderen (vergeet niet ketting vast te zetten met stuk draad o.i.d. anders ligt ie onder in het blok . . .)
9 - twee bouten in tunnel (nokkenas) losdraaien
10 - kopbouten losdraaien
11 - kop met blokje hout lostikken (denk om je koelribben)
12 - kop er af halen (blok hoeft er echt niet uit)
Je moet waarschijnlijk ook je cylinder voetpakking vervangen, aangezien het verrekte moeilijk is de kop los te krijgen zonder dat de cylinder ook loskomt.
Ik zou wel het werkplaatshandboek even downloaden (Z750 is bijna zelfde blok). Aanhaalmomenten kopbouten (uit mijn hoofd) 28Nm. M6 boutjes 12Nm.
Ik schat ongeveer dagje werk als eerste keer.
Succes