Om het gewoon simpel te houden :
Wil je als een bat out of hell ,op 1 wiel ,de bocht wilt uitvlammen = koppel (met voorkeur 2 cilinder )
Wil je op een recht stuk je band vierkant rijden door pure snelheid = vermogen (4 in lijn)
Het verschil ,koppel ten opzichte van vermogen is simpel gezegd dit :
4 in lijn heeft meer vermogen dan een twin = hogere topsnelheid
een twin heeft (veel) meer koppel als een 4 in lijn = dus sprint als een gek en komt leuk de bochten uit
Waar je ideal koppel moment zit :
Wat al is aangegeven ,kijk naar je koppelcurve van je motor
Het moment dat je koppel je vermogen door snijd als het ware ,daar ligt het sterktse punt
Als je een vermogens uitdraai heb van je motor kan je dit ideal moment wel vinden
just my 2 cents
Wil je als een bat out of hell ,op 1 wiel ,de bocht wilt uitvlammen = koppel (met voorkeur 2 cilinder )
Wil je op een recht stuk je band vierkant rijden door pure snelheid = vermogen (4 in lijn)
Het verschil ,koppel ten opzichte van vermogen is simpel gezegd dit :
4 in lijn heeft meer vermogen dan een twin = hogere topsnelheid
een twin heeft (veel) meer koppel als een 4 in lijn = dus sprint als een gek en komt leuk de bochten uit
Waar je ideal koppel moment zit :
Wat al is aangegeven ,kijk naar je koppelcurve van je motor
Het moment dat je koppel je vermogen door snijd als het ware ,daar ligt het sterktse punt
Als je een vermogens uitdraai heb van je motor kan je dit ideal moment wel vinden
just my 2 cents
Laatst bewerkt: