Ik zie het probleem niet
maar ff zonder gekheid, zolang hij niet als een gek rond gaat draaien is er niks aan de hand. Veel motorfietsen hebben dit, zoniet alle
Ik wist al in 1960 van mijn eerste "schakelbrommer" dat de olie bij draaiende motor altijd aan de platen sjort.
*zucht*
Oke blijkbaar wil je gewoon horen dat ie stuk is dus bij deze:
Oei dat is foute boel, die is echt flink kapot hoor! Direct naar de dealer ermee, zal wel veel centen kosten want denk dat het hele blok gereviseerd moet worden!
is t zelfde bij een auto(bijv automaat) wieltjes van de grond automaat in P en wieltjes draaien langzaam rond en steeds sneller,tip voor de mensen in de autowereld doe je raampje even open als je dit doet t wil wel eens gebeuren dat de auto dichtspringt
bij een hogere snelheid en ja ik spreek uit ervaring
sorry handbak je heb gelijkdit heeft er maar weinig mee te maken.
als je de automaar in P zet kunnen de wielen trouwens niet draaien. (wordt geblokkeerd in de bak)
*zucht*
Oke blijkbaar wil je gewoon horen dat ie stuk is dus bij deze:
Oei dat is foute boel, die is echt flink kapot hoor! Direct naar de dealer ermee, zal wel veel centen kosten want denk dat het hele blok gereviseerd moet worden!
Ik heb een bijzonder 'probleem', het volgende:
Als ik de motor op de bok heb staan (achterwiel los van de grond), ik start de motor, trek de koppeling in en zet 'm zn 1, dan begint gelijk het achterwiel te draaien. Oftewel de koppeling doet niks. Dus met koppeling ingetrokken wordt het wiel aangedreven.
Zet ik 'm met 't achterwiel op de grond, dan werkt alles prima. Als ik 'm in zn 1 zet met koppeling ingetrokken, blijft ie gewoon staan en als ik de koppeling op laat komen dan wil ie er vandoor (zoals het hoort). Ook met rijden gaat het goed, koppeling in --> geen aandrijving meer.
Iemand hier een verklaring voor? Motor (R6 van 2007) heeft de hele winter stilgestaan en olie is vernieuwd (vol-syntheet van Elf 10W-50, op de verpakking staat 'Anti-Clutch Slippage')....
Ben al met de koppelingskabel aan het stellen geweest, daar wordt het niks anders van...
Het kan natuurlijk ook zijn dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn... dan doet ie het ook.
Als je er nog even vrolijk mee doorrijdt en de platen zijn inderdaad versleten krijg je hem straks ook niet meer fatsoenlijk teruggeschakeld en blijf je ook niet meer zomaar stilstaan bij de verkeerslichten met ingeknepen koppeling.
[me=Deadly_Paradox] heeft ook net een week met versleten platen rondgereden[/me]
R6 van 2007
Ik vergeet wel eens dat niet iedereen 20+k per jaar doet (cl)R6 van 2007