Koppeling ingeknepen, motor begint al met rijden

Elmo

MF veteraan
27 jul 2004
2.205
0
Waddinxveen
Dudes!

Ik heb laatsten pazzo hendels erop gezet en vandaag voor het eerst een poging gedaan om een ritje te maken. Maar bij koppeling helemaal ingeknepen begint hij al met rijden.
Weet iemand wat ik moet doen om dit op te lossen?
Is dit kwestie van ontluchten (aangezien ik hem ook onmogelijk na hem in zn 1 gezet te hebben in zn neutraal te krijgen) Of heeft het met iets anders te maken?

Ik heb de plugger pin al iets naar buiten gedraaid maar dit maakt niet veel uit, misschien moet hij nog meer naar buiten, maar denk dat hij dan te ver naar buiten gaat...

iemand die mij zou kunnen helpen?

Het gaat om een Hydraulische koppeling (Aprilia RSV 1000 '07)
 
Zijn dat verstelbare hevels? Heb je hem niet op een stand te dicht bij het stuur staan, dat je minste slag hebt?

Nee, ik had hem staan op de grootste slag juist.. Maar als het goed is moet dit niet veel te maken hebben met hoe ver de plugger in het rubber gaat. Puur afstelling van je hendel.

En nee ik schrik niet, want het is gewoon degelijk spul... Pazzo's zijn waarschijnlijk ook gewoon gemaakt in China maar staat er Pazzo op! :)
 
Nee, ik had hem staan op de grootste slag juist.. Maar als het goed is moet dit niet veel te maken hebben met hoe ver de plugger in het rubber gaat. Puur afstelling van je hendel.

En nee ik schrik niet, want het is gewoon degelijk spul... Pazzo's zijn waarschijnlijk ook gewoon gemaakt in China maar staat er Pazzo op! :)

Non-argument. Ook een Chinees kan zooi maken..

Heb je de originele hendel al gemonteerd? Kan nooit langer dan 3 min duren lijkt me. Heb je trouwens alle busjes ed overgezet als dat nodig was?
 
Laatst bewerkt:
Non-argument. Ook een Chinees kan zooi maken..

Heb je de originele hendel al gemonteerd? Kan nooit langer dan 3 min duren lijkt me. Heb je trouwens alle busjes ed overgezet als dat nodig was?


Laatst nog 1 persoonsmenu, met ossehaas, zwarte bonen saus en bami. 6 euro 50.

Ging wel.
 
Non-argument. Ook een Chinees kan zooi maken..

Heb je de originele hendel al gemonteerd? Kan nooit langer dan 3 min duren lijkt me. Heb je trouwens alle busjes ed overgezet als dat nodig was?

Ja, ik heb de busjes overgezetm met plunger meer was niet nodig... enige wat ik denk ik nu kan doen is de druk er een beetje afhalen eventueel ontluchten en de plugger nog even droog maken want had dit met wd40 ingespoten... (beetje) En de plugger nog iets meer uitschroeven... maar lijkt mij of hij er al aardig uit is. Maar goed kan altijd proberen, als dit allemaal niet helpt even de oude hendel terug zetten en kijken of deze het wel goed doet... lijkt me stug.. (dit ga ik vanavond doen) eerst nog werken.. maar zit wel continue in mijn hoofd hiermee, want is lekker weer en wil rijden!!

Enidd die chinese troep zijn prima hendeltjes... degelijke kwaliteit... beter dan de standaard hendels (maar die deden het wel :P)

Het liefst zoek ik een nieuwe plunger maar die kan ik niet los krijgen alleen incl hendel.. maar goed 100 pleuro voor een plunger is beetje duur!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat ik iig moet ontluchten en dan eens het pennetje van uit moet schroeven..
Vanavond maar eens proberen...

Als je voor het monteren van de andere hendel geen lucht in je leiding had, maar na het monteren van de nieuwe hendel wel, wat heb je dan in Godsnaam gedaan? Een gat in je leiding geprikt?

Dwz. het is een gesloten hydraulisch systeem, daar komt alleen maar lucht in als je per ongeluk niet genoeg vloeistof in het bakje bovenaan hebt zitten, of wanneer je een lek in de leiding (of de seals onderin) hebt. Of natuurlijk wanneer je hele nieuwe leidingen legt, dan moet de lucht er ook uit.

Ik zie in jouw verhaal helemaal geen enkele aanwijzing dat je iets gedaan hebt dat kan verklaren hoe er ineens lucht in je leidingen gekomen kan zijn.

Dus tenzij je informatie achterhoudt, is de hendel zelf dus het probleem.
 
Als je voor het monteren van de andere hendel geen lucht in je leiding had, maar na het monteren van de nieuwe hendel wel, wat heb je dan in Godsnaam gedaan? Een gat in je leiding geprikt?

Dwz. het is een gesloten hydraulisch systeem, daar komt alleen maar lucht in als je per ongeluk niet genoeg vloeistof in het bakje bovenaan hebt zitten, of wanneer je een lek in de leiding (of de seals onderin) hebt. Of natuurlijk wanneer je hele nieuwe leidingen legt, dan moet de lucht er ook uit.

Ik zie in jouw verhaal helemaal geen enkele aanwijzing dat je iets gedaan hebt dat kan verklaren hoe er ineens lucht in je leidingen gekomen kan zijn.

Dus tenzij je informatie achterhoudt, is de hendel zelf dus het probleem.

Ik heb alleen zitten kutten met die plunger (ook niet opgemeten) ... en hiervoor had ik voor mijn gevoel wel wat lucht in de leidingen omdat ik hiervoor wel al wat moeite hand met schakelen alleen liet ik even een nachtje mijn koppeling ingedrukt staan dan deed hij het beter... Maar lijkt mij niet dat er iets lek is, enige wellicht is iets met de plunger spelen en eventueel wat druk eruit. De hendels die mij verkocht zijn doen het op andere RSV's ook goed (2006 en nieuwer...

Enige wat ik heb gedaan.. in het begin lopen kutten met die plunger, hendels eraf en erop.. en dit een keer of 10... zitten klote met die plunger in rubbertje te krijgen, maar goed dat is nu een eitje... dus... weet het niet.. ik zal die plunger vanavond meer uitschroeven en verder wat druk eraf halen zonodig om te kijken of het helpt... en als dat niet helpt oude hendel erop en kijken wat het uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:
Sucses met de hendels (die net zo goed/beter zijn dan de Passo's)

ik heb geen ervaring maar we hebben net met 7 man nep bende gekocht uit china en daarvan zijn er mensen die ook pazzo gehad hebben.
pazzo is wel beter, heeft veel minder speling en daarbij hoef je niet nog alle boutjes en moertjes na te kijken zoals bij die van ons (kijk maar eens in het superduke topic voor foto's van die van ons)
ziet er erg goed uit, de prijs is niet hoog en de kwaliteit... speling maakt ook niet uit, de speling zit in de hoogte, niet naar de hendel...
 
ik heb geen ervaring maar we hebben net met 7 man nep bende gekocht uit china en daarvan zijn er mensen die ook pazzo gehad hebben.
pazzo is wel beter, heeft veel minder speling en daarbij hoef je niet nog alle boutjes en moertjes na te kijken zoals bij die van ons (kijk maar eens in het superduke topic voor foto's van die van ons)
ziet er erg goed uit, de prijs is niet hoog en de kwaliteit... speling maakt ook niet uit, de speling zit in de hoogte, niet naar de hendel...

Klopt had ik ook, maar met een beetje aandraaien is dat zo goed als weg! :)
 
Pas maar op met het draaier aan die plunger, als je die te ver in draait kan het zijn dat het compensatie gaatje niet meer in verbinding komt met het reservoir, dat is dus ( moet)met een losse rem. Als dat gebeurd en de remmen worden warm komt de rem niet meer los.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, maakt niet uit allemaal :) heb oude hendel erop gezet en deze geeft zelfde probleem.. nog leuker is dat ik het rubbertje over de plunger wilde doen en deze leuk scheurde :) dus ik denk dat ik me maar eens naar een dealer moet begeven :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan