Koppeling probleem Honda Magna

Hij lekt bij de slave cilinder, net even gevuld en gestart en het loopt daar naar buiten.
Nu kan ik de pakking/keerring vervangen natuurlijk.
Er mist ook een rubberen afdichtring die er schijnt te zitten om de koppelingsstift te centreren en rommel buiten te houden. Hier was ik al naar opzoek maar deze schijn verder geen functie te hebben. Deze was al verrot.

Kan in deze 2 dingen het probleem zitten?
 
honda-vf750c-magna-1982-c-usa-left-crankcase-cover-water-pump_bighu0176e1c09_7eee.gif

8 en 18 zorgen voor de afdichting.

Maar ik zou lekker alles bestellen en in één keer alles in orde maken, want zo blijf je bezig.

Foto is van een vf750c 82' btw.
 
Laatst bewerkt:
Item 18 heeft geen afdichtfunctie. Deze houdt alleen de drukstift gecentreerd.

Zit nog een oliekeerring om de drukstift.. Item 23 in het plaatje..

honda-vf700c-magna-1984-e-usa-california-cross-shaft_bighu0177e1e17_7824.gif


Eerst maar eens het werkplaats handboek doorlezen.. De tussenaandrijving van het blok verwijderen is geen simpel klusje..
 
Hij lekt bij de slave cilinder, net even gevuld en gestart en het loopt daar naar buiten.
Nu kan ik de pakking/keerring vervangen natuurlijk.
Er mist ook een rubberen afdichtring die er schijnt te zitten om de koppelingsstift te centreren en rommel buiten te houden. Hier was ik al naar opzoek maar deze schijn verder geen functie te hebben. Deze was al verrot.

Kan in deze 2 dingen het probleem zitten?
Ja.
 
Olielekkage slave. Gedemonteerd, nieuwe pakking gesneden en de keerringen vervangen door niet originele exemplaren. Achterste keerring van buitenaf met loctite vastgezet. Voordien met Dremel de boel gevlakt.
Ontlucht van onderop en laatste fase ontluchtingsventie los en vanaf hoofdpomp stuur.
Proefrit van 50 km prima verlopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan