De platen voldoen wel aan de gestelde maten. Ik neem aan dat ze daarom wel goed zijn.als de veren in dat pakket de verkeerde waren, zijn de koppelingsplaten dan ook niet de verkeerde?
Ja dat denk ik ook, maar vroeg me af of er toch een connectie was aangezien de motor pas uitvalt als ik de koppeling los begin te laten.Uitval motor en slippende koppeling zijn twee onafhankelijke problemen .
Ja en de platen 24 uur in olie gelaten.Wel de juiste motorolie in je blok zitten?
je schrijft dat sinds de boel vervangen is de motor uitvalt in de 2e versnelling.
met de choke geef je m net wat meer peut (en wat meer verbrandingskracht).
kan het euvel niet in de versnellingsbak zitten?
als de gemonteerde plaat juist prima grip heeft kan dat het uitvallen van de motor in de twee verklaren (teveel weerstand)
of heb je ook aan t blok gesleuteld?
klopt de afstelling daarvan dan nog wel?
Oke, je zal namelijk niet de eerste zijn (en ook niet de laatste) die gewone motorolie in zijn blok kiepert die niet geschikt is voor een natte platen koppeling.Ja en de platen 24 uur in olie gelaten.
Nee dat heb ik wel gemerkt tijdens het zoeken idd.Oke, je zal namelijk niet de eerste zijn (en ook niet de laatste) die gewone motorolie in zijn blok kiepert die niet geschikt is voor een natte platen koppeling.
Ja ik moet dan inderdaad met choke starten terwijl de motor al warm is(60+ graden vandaag)Als je hem moet starten met choke en vanuitgaande dat hij al warm is dan staat ie in vrij en gebeurt er niets met de koppeling en versnellingbak .
Dus iets met carberateur.
Als je hier het artikel nummer post en de gegevens van de motor, kan er hier uitgesloten worden of het de juiste set is geweest.
als de gemonteerde plaat juist prima grip heeft kan dat het uitvallen van de motor in de twee verklaren (teveel weerstand)
zo te zien ruk jij t e.e.a. uit z'n verbandkoppelingsplaten ..... teveel weerstand ..... serieus ?
Hallo,
Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten. Hij gaat dan pas weer aan met choke aan.
Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Het gaat om een yamaha r6 uit 2001.
Alvast bedankt!
Dat zal ik vanavond of morgen even proberen.Trek de carterontluchting eens los.
Ik rij dan meer dan 25km/h. Verder rij ik in de eerste versnelling weg.ik vraag me af hoe hard je dan rijd als je overschakeld naar de 2e versnelling, of probeer je weg te rijden in de 2e?
Als ik gas gaf tijdens het rijden, kwam ik niet verder vooruit. De snelheid nam langzaam en geleidelijk toe. De motor maakte dan ook een vreemd geluid. Het leek alsof deze vooruit wilde komen maar daar de kracht niet voor had.Als de koppeling ooit geslipt heeft...
Kun je beschrijven wat de verschijnselen waren voordat je de koppeling vervangen hebt?
Ik rij dan meer dan 25km/h. Verder rij ik in de eerste versnelling weg.
Nee het toerental liep niet op, alleen maar af. Dat gaat ook gepaard met hoe vlug ik de koppeling loslaat.Liep het toerental toen wel (flink) op?
Ik vraag dat omdat ik dit : "Wat ook nieuw is is dat als ik begin te rijden en in de tweede versnelling zet, dan verliest de motor zijn kracht en valt uit op het moment dat ik de koppeling los begin te laten."
niet thuis kan brengen.
Verspilde geld dus