koppelingsprobleem diversion (92)

Status
Niet open voor verdere reacties.

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
hallo, vanmiddag mijn koppelingsplaten en veren vernieuwd,

alles ging goed en volgens het WPH, maar bij het laatste gedeelte (het proberen van de koppeling en alles aandraaien kwam ik erachter dat mijn koppelingsmechanisme (as die vast zit aan je koppelingskabel) niks doet, hij zit goed vast, maar je voelt geen tegendruk..

dus als ik mijn kabel intrek, schiet hij niet terug, (de kabel staat goed afgesteld)
ook als ik de motor start en schakel naar 1 met koppelingsmechanisme naar voren (zoals je dat zou doen via de kop. hendel) gaat hij gewoon rollen..

dit was wel op een bok, zonder valt hij gewoon uit (rem in..)

iemand een idee?
 
hallo, vanmiddag mijn koppelingsplaten en veren vernieuwd,

alles ging NIET goed en volgens het WPH, maar bij het laatste gedeelte (het proberen van de koppeling en alles aandraaien kwam ik erachter dat mijn koppelingsmechanisme (as die vast zit aan je koppelingskabel) niks doet, hij zit goed vast, maar je voelt geen tegendruk..

dus als ik mijn kabel intrek, schiet hij niet terug, (de kabel staat goed afgesteld)
ook als ik de motor start en schakel naar 1 met koppelingsmechanisme naar voren (zoals je dat zou doen via de kop. hendel) gaat hij gewoon rollen..

dit was wel op een bok, zonder valt hij gewoon uit (rem in..)

iemand een idee?

dus je hebt de boel uit elkaar gehaald en nu werkt het niet meer?
ik zou zeggen, haal de boel weer los en doe het opnieuw.
 
dus je hebt de boel uit elkaar gehaald en nu werkt het niet meer?
ik zou zeggen, haal de boel weer los en doe het opnieuw.

ja bedankt he;)

heb ik zo een 6x gedaan vandaag, maar zie iets over het hoofd, iets wat niet in het wph staat..
het moet iets simpels zijn met de as die maar niet pakt, alles is op de juiste volgorde geplaatst en volgens de wph Nm..
 
zit de hevel wel goed op het getande asje wat in het midden zit van de koppeling?
heb je de merktekens op de drukplaat wel gelijk gezet met de merktekens op het binnenhuis?
 
Laatst bewerkt:
zit de hevel wel goed op het getande asje wat in het midden zit van de koppeling?
heb je de merktekens op de drukplaat wel gelijk gezet met de merktekens op het binnenhuis?

het eerste : daar zit het probleem..
het tweede: ja dat heb ik gelijk gezet

;) thnx in ieder geval voor het meedenken, morgen zowieso gewoon weer proberen..
 
waarom stond dit niet in het wph?

het is vooralsnog gelukt dankzij jullie (hij stond gisteravond goed, moet alleen nog alles goed afstellen
mijn kop kabel staat op zijn strakst

dat spacertje (die je losdraait waarna je je kabel kan uitdraaien is op zijn max)

bedankt yall!!!!!!
 
HIJ DOET HET!!

dankjewel voor die gene die hebben geantwoord en de rust konden vinden om mij te helpen

(dit was wel de 3e koppeling die ik heb vervangen maar steeds verschillende setups..)
 
ja bedankt he;)

heb ik zo een 6x gedaan vandaag, maar zie iets over het hoofd, iets wat niet in het wph staat..
het moet iets simpels zijn met de as die maar niet pakt, alles is op de juiste volgorde geplaatst en volgens de wph Nm..



Ik ga weer op lange tene staan :9 , ik ga er altijd van uit dat als je gaat sleutelen en je hebt een wphb nodig dat je het beter kan laten doen, mooi voorbeeld hiervan.
Maar idd uitelkaar halen, logisch nadenken en weer inelkaar prutsen en hopen dat er geen schade is ontstaan.
En terwijl ik hier vaak lees dat sleutelen geen enkele studie vereist :$
 
Ik ga weer op lange tene staan :9 , ik ga er altijd van uit dat als je gaat sleutelen en je hebt een wphb nodig dat je het beter kan laten doen, mooi voorbeeld hiervan.
Maar idd uitelkaar halen, logisch nadenken en weer inelkaar prutsen en hopen dat er geen schade is ontstaan.
En terwijl ik hier vaak lees dat sleutelen geen enkele studie vereist :$

nou je doet me niks hoor,
maar als het niet werkt en niet gelijk voorzich spreekt dan ga ik kijken of alles klopt..

ook gebruik ik het wphb voor de Nm om de bouten goed vast te zetten, ik kan tenminste nu zeggen dat alles gewoon zit zoals het hoort het niet vast is vast.. of iets anders.

bij mijn oude suzuki zonder wphb gedaan, maar dit was iets makkelijker, geen mertekens gewoon deksel eraf alles eruit nieuw erin deksel erop..
bij de yamaha, moest ik nadenken en er zit toch een truucje achter

zo: HAP HAP ik heb me weer verdedigd
slotje is aangevraagd!

ohja en ik laat alleen mijn banden doen, balanceren en monteren wil ik niet doen, als daar iets fout gaat voel ik me niet zeker op de motor, voor de rest doe ik alles..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan