Nu de grote vraag.
Wa kost da
Denkende aan onderhoud en dergelijke.
En hoe duur is dan een goed pak voor in de winter, herfst en met de regen in de zomer bijvoorbeeld.
Ik heb nu een leren zomerpak en een "goedkoop" pak voor als het wat kouder is.
En onder al die die hard motor rijders als je terug kijkt op dat eerste jaar met de motor door weer en windt wat zou je anders doen ?
Waarom een extra helm? Is hij lek?
Als je goed spul koopt is een extra set helemaal niet nodig.
Af en toe het pak in de wasmachine en je kunt er weer een poos tegen.
Wat dat kost is afhankelijk van hoeveel je motor zuipt
Hoeveel je km-vergoeding is/word.
Of je onderhoud zelf doet of uitbesteed.
Of je het nieuwste van het nieuwste moet hebben of met een ouder model motor(pak) ook akkoord gaat...
Of je een koukleum bent of niet...
Of dat je onder je "goedkope" pak voldoende hebt aan gewoon wat warmere kleding of dat je bij kou toch echt een ander pak nodig zou hebben.
Rij zelf sinds december dagelijks woon-werk op ongeveer dezelfde afstand.
Wat ik anders zou doen....
Extra (sets) kleding (compleet) en extra helm... om meer af te wisselen.
"slijt" toch sneller als je iedere dag je kleding aan/uit doet... en heeft niet echt de kans om goed te 'luchten'
Extra (sets) kleding (compleet) en extra helm... om meer af te wisselen.
"slijt" toch sneller als je iedere dag je kleding aan/uit doet... en heeft niet echt de kans om goed te 'luchten'
Waarom een extra helm? Is hij lek?
Na een behoorlijke bui heb ik doorweekplekken in mijn broek en jas... en sla ik mezelf voor m'n kop dat ik m'n regenpak niet aangetrokken heb (zit gewoon in de tanktas)... maar m'n helm blijft prima droog van binnen.Omdat als je goed in de regen rijdt ook hé voering in je helm nat word.....
Als ik goeie regen gehad heb zit m'n helm 3 dagen niet lekker van de klamme voering.
Mensen willen opeens op werkelijk alles zijn voorbereid als ze met de motor gaan... maar hoe groot is dat risico nu werkelijk? Mensen blijven over het algemeen wel van je helm af hoor.Plus het feit dat als je alleen met je motor gaat rijden je afhankelijk bent van de motor, wat ga je doen als je je helm kapot laat vallen(heb ik een x gehad) of als hij op je werk gepikt word.....
Extra fleecetrui oid onder je jas. Het zal je echt meevallen hoe snel je het koud krijgt. Koude handen, dáár moet je wel iets mee want met temperaturen onder 0 zijn die al versteend voordat je de straat uit bent.Mijn "goedkope" pak heb ik een paar keer net boven het vriespunt gereden en toen was het niet koud
Na een behoorlijke bui heb ik doorweekplekken in mijn broek en jas... en sla ik mezelf voor m'n kop dat ik m'n regenpak niet aangetrokken heb (zit gewoon in de tanktas)... maar m'n helm blijft prima droog van binnen.
Zit er bij jou geen harde schaal omheen?
Ik hang m'n helm thuis wel op aan een helmkapstop zodat 'ie een beetje kan luchten overigens.Mensen willen opeens op werkelijk alles zijn voorbereid als ze met de motor gaan... maar hoe groot is dat risico nu werkelijk? Mensen blijven over het algemeen wel van je helm af hoor.
Als je echt al het motorgerelateerde spul mee neemt kon dat nog wel eens tegen vallen. Je moet verder kijken dat het verschil in mrb, verbruik en verzekeringIk houd de kosten niet bij. Mijn km-vergoeding is namelijk hetzelfde wanneer ik voor de auto kies en die is toch een stukje duurder in ver-/gebruik.
Dat is toch echt niet goed, wat doe jij met je helm als je aankomt, in een dichte kist leggen? Of blijft deze buiten?Mijn voering is klammig na een goeie bui, waardoor de helm niet lekker gaat zitten, omdat de voering te stroef over mijn hoofd schuift bij het opzetten.
Verschilt sterk met het model wat je hebt.Onderschat de kosten niet, heb een jaar woon/werk met de motor gedaan
om de kosten te drukken.
Ja, had zeker meer lol..
Ja, was zeker sneller waar ik moest wezen..
( véél sneller )
Nee, heb alleen maar meer geld uitgegeven. ( pak / helm en dergelijke niet eens meegerekend )
1- banden, die zijn prijzig , en slijten rap...
Veel sneller als bij een koekblik..
2- brandstof , nu .. ok.. is mijn rechterhand wat agressiever als m'n rechter voet,
maar ik verbruikte toch echt meer peut met de motor... ( 1 / 12 ) als met de auto ( 1 / 16 )
Allebei afschrijving nihil ( oude auto én motor ) , onderhoud in eigen beheer.
Dat is toch echt niet goed, wat doe jij met je helm als je aankomt, in een dichte kist leggen? Of blijft deze buiten?
Ik deed hem altijd in een psu kast, niet super geventileerd maar nooit last van natte helmen gehad. Wel krijg ik het pak nooit helemaal droog voor de terugweg maar dat merk ik alleen bij het aantrekken.