Kreidler Rs '68

Dit was de motor waar ik zelf mee ging
full
Gaaf! Mijn eerste motor was ook een T500,zie fotootje.
full

full

:W
 
Rg pracht filmpjes zijn dat hè daar kan ik uren naar kijken plat op de tank voor 5 extra kilometers
 
Ja inderdaad,je moet het maar durven meer dan 160 op zo,n klein motortje. :]
Met mijn vorige RS een keer 110 gereden en dat vond ik al eng genoeg.
Meestal rij ik zo max 80 en dat vind ik al hard zat.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in het Groene Hart en verwonder me vaak hoeveel jeugd er op ouwe brommers rond rost het is zeker niet alleen maar oudjes met sentiment haha
:^

Mijn zoon had op zijn 16de een zundap, dat was het niet helemaal wat het moest zijn..
Verkocht en een kreidler er voor weer gekocht.. *O* 2 ongelukken verder toch maar weer verkocht, verzekering was ook best aan de prijs...
Een opknapper weer gekocht want het jeukte toch wel, druk bezig en bijna af toch maar weer verkocht wat het slokte teveel tijd en geld op voor zijn studie..


En nu een paar jaar later jeukt het toch weer -O- maar eerst nog 2 jaar HBO afronden en dan weer voorzichtig kijken dacht hij _O-

Ik heb nog wel ergens foto's voor de liefhebber
 
Tja ouwe zooi rijden is leuk maar gaat ook wel eens mis zo ook deze oude tram vanmiddag in het centrum van Den Haag
full
 
Heeft niks met onze topic te maken maar als laatste ontsporing wil ik jullie deze niet inhouden.
full
 
Met deze brommer kan je met de Zundapp en Kreidler mannen meerijden.
Vele zullen dit uniek stukje huisvlijt kennen van Cock vd Windt
Dit is een in mijn ogen super geslaagde combinatie van Veel Kreidler en Zundapp delen kijk goed en je herkend veel onderdelen maar dan heel anders
full
 
Kan het zijn dat ik die 2 jaar geleden heb gezien op het Stieltjesplein in Rotterdam,bij een meeting? Komt me erg bekent voor,Zundapp blok,en frame,maar met Kreidler spul erop... :)
 
Ja klopt Zundapp blok maar kijk eens naar de cilinder die hoort daar echt niet en al zeker geen Kreidler cilinder
 
Ik heb het gezien,hoe dat blok is opgebouwd,volgens mij op het Kreidler-forum,maar dat weet ik niet meer,kan ook op een Zundapp forum zijn geweest,heb zoveel gezien..is al een tijdje geleden.Flink wat aluminium laswerk,maar zeker een goede combi, :) Membraaninlaat,en die Breitwand cylinder... :9~
 
Trouwens,ik woon ook in die hoek,kwam vroeger al bij Fred motoren,op het Stieltjesplein....kom uit Hellevoetsluis van origine,woon nu in Puttershoek. :)
 
Gevalletje van niet omdat het moet, maar omdat het kan. Heb zowel Kreidlers als Zundapps gehad. Ik heb voorkeur voor de eerste. Schakelen vooral beter dan die trekspie oplossing van de Z's. Daarmee is dit combiblok niet direct het beste van twee werelden.
 
Het is misschien niet het beste van twee werelden maar in mijn ogen kan je wel een beetje sleutelen als je dit kan bouwen en rijdt nog goed ook.
 
Het is het ultieme vloeken in de kerk }) ,zeker voor de oudere jongere die de strijd tussen de 2 kampen van brommerrijders hebben meegemaakt,het is super cool *O* :} 8-)
 
Laatst bewerkt:
De strijd in het gooi ging niet tussen de zundapp's en de kreidlers, maar deze samen tegen de honda's (boeren versus kakkers)
 
Terug
Bovenaan Onderaan