KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Even een vraagje: in het instructieboekje staat omwentelingen....bedoelen ze daar de klikken mee?
Ik kan ze namelijk niet 8 volledige omwentelingen geven op de voorvork
welk motor
heb je een screenshot van het boekje
laat maar
gevonden
preload bedoel je denk ik voorvork

inderdaad omwentelingen
wel 1st helemaal open draaien tegen klok in en dan pas afstellen met de klok mee

1190R.PNG
 
Laatst bewerkt:
Net nog even een rondje mee gereden, en alle gekheid op een stokkie er valt best te leven met de remmen.
Ik denk zelfs dat als je het niet weet dat het dan amper opvalt.
Desalniettemin staat de fiets nu toch te koop. Het blijft een uitdager, hoe harder hoe beter, beetje zoals mn ex.
Maar ben inmiddels ook geen 18 meer en toe aan wat meer rust...

 
"Nu maar eens een 3 of 4 cilinder proberen. "


Wordt het toch niet een GS?
 
Hmmmmmmmmmmmm een Triumph heeft qua rijden m.i. geen betere papieren dan een GS, waarvan hij een flauwe doorslag is (en nog een zware, ook !)
Alleen de 3-cilinder is een pareltje, naar het schijnt.
De VERSYS 1000 ga jij te saai vinden, dat geef ik je op een briefje... nu je van een KTM komt.
Inderdaad een mooie en een zeer betrouwbare motor, maar ook vrij log in het bochtenwerk en.... saai.... gaap ! :Z
 
Hmmmmmmmmmmmm een Triumph heeft qua rijden m.i. geen betere papieren dan een GS, waarvan hij een flauwe doorslag is (en nog een zware, ook !)
Alleen de 3-cilinder is een pareltje, naar het schijnt.
De VERSYS 1000 ga jij te saai vinden, dat geef ik je op een briefje... nu je van een KTM komt.
Inderdaad een mooie en een zeer betrouwbare motor, maar ook vrij log in het bochtenwerk en.... saai.... gaap ! :Z

Nou das het enige wat ik nog moet doen; proefrijden :')
Betere papieren als in, iets duurder dan een basis GS maar dan wel compleet uitgerust.

Ik vind het een plaatje;
154EEBA3-118D-4FC4-B666-8E606C940E23.jpeg
 
Maar bij slechte keuzes (om wat voor reden dan ook) hebben mensen wel de neiging om het internet vol te huilen met hun ellende 8-)
 
gewoon proefrijden, dan weet je het. Persoonlij heb I de triumph altijd als een dikke toerer gezien met de looks van een allroad. Zolang je op het asfalt blijft en niet te sportief wil rijden zijn het goede reismachines. Beetje hetzelfde met de versys, alleen die is behoorlijk wat goedkoper. Ik heb voornamlijk japanse 4-cilinders gereden maar ik moet zeggen dt de nieuwe generaties me een beetje té gladjes zijn, driecilinders ook trouwens.

Dan toch liever een oudere Kawasaki.... stuk meer beleving

eseQ297.jpg
 
het blijft ook altijd moeilijk om te kiezen tussen al het aanbod.
afgelopen zomer zat ik nog te twijfelen tussen een mt-09 tracer, Africatwin 1000, en de 1290 SA T.
Ze hebben allemaal hun plus en min punten, en welke ik ook gekocht had...... ik zou met allemaal dik tevreden zijn.

Na een tijdje had ik een dealer gevonden die ze alle 3 had staan, en toen na proefrijden de knoop doorgehakt en maar gewoon de duurste meegenomen :P


67491822_2250225915089912_2457808040296972288_n.jpg
 
En wat is “ooit”? In de tussentijd is ‘ie 11 kg afgevallen en paar pk sterker geworden :]

Maar jongens, relaxt ik heb h’m nog niet :+

Ik heb voor mijn ktm 1090 2 tiger 800's gehad. Heel veel plezier mee gehad, ben geswitched naar ktm omdat ik een v-twin wou.

Een triumph is veel verfijnder dan een ktm, maar dat kost dan weer wat beleving. Je zal zien dat op een triumph alles wat gemakkelijker gaat: zo moet je bvb echt je best doen om een triumph te doen bokken in lage toeren. Qua betrouwbaarheid heb ik over mijn Tiger 800's geen klagen gehad. Ik hoor ook zelden van andere mensen met een problematische 800 ... Maar ... bij de 1200cc modellen is dat precies wel anders. Join anders de Trumph Tiger groepen op facebook, dan hoor je af en toe wel wat klachten over de betrouwbaardheid van die 1200's.

Als ik u een tip mag geven: ga zeker eens met de nieuwe 900 rijden.

Dat doe ik trouwens altijd voor ik een motor koop: ik join facebook groepen en forums om te kunnen inschatten hoe tevreden de eigenaars zijn van hun motor. Er zijn er genoeg die hun merk de hemel in prijzen, maar dan wel op een forum of FB groep gaan klagen van "ja, nu is dit weeral kapot" ;)
 
Ik heb een zeer no nonsense KAWAdealer die het echt zegt zoals het is.
Vanochtend bracht ik mijn Versys 1000 binnen voor onderhoud.
Toen ik info vroeg over een verlenging van de fabrieksgarantie, zei hij dat zo’n Versys, mits normaal onderhoud, gewoon niét kapot gaat.
Een van zijn techniekers komt van bij BMW, en die kan zijn ogen niet geloven over hoeveel betrouwbaarder die Jappen in vergelijking zijn.
Is toch ook wel wat waard, zelfs als de “beleving” dan wat minder heftig is...
 
Ik heb een zeer no nonsense KAWAdealer die het echt zegt zoals het is.
Vanochtend bracht ik mijn Versys 1000 binnen voor onderhoud.
Toen ik info vroeg over een verlenging van de fabrieksgarantie, zei hij dat zo’n Versys, mits normaal onderhoud, gewoon niét kapot gaat.
Een van zijn techniekers komt van bij BMW, en die kan zijn ogen niet geloven over hoeveel betrouwbaarder die Jappen in vergelijking zijn.
Is toch ook wel wat waard, zelfs als de “beleving” dan wat minder heftig is...

De Jap motoren zijn inderdaad enorm betrouwbaar.
M'n Eerste motor was een GSX650F, deze heb ik toen nieuwe gekocht.
Afgelopen zomer ingeruild met 92.000 km op de klok.
Nooit iets aan hoeven doen buiten het normale onderhoud, en de motor zag er uit alsof er 30.000km op stond.
 
De Jap motoren zijn inderdaad enorm betrouwbaar.
M'n Eerste motor was een GSX650F, deze heb ik toen nieuwe gekocht.
Afgelopen zomer ingeruild met 92.000 km op de klok.
Nooit iets aan hoeven doen buiten het normale onderhoud, en de motor zag er uit alsof er 30.000km op stond.

Dat zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de motor:)
 
De VERSYS 1000 ga jij te saai vinden, dat geef ik je op een briefje... nu je van een KTM komt.
Heb een keer een Versys te leen gekregen toen de KTM *kuch* kapot was.
Prima motor maar wel een heel stuk minder dan de KTM 1190 hoor.......
Of je er spijt van gaat krijgen weet ik niet, dat is persoonlijk.
Prijs is natuurlijk ook een heel stuk minder, dus blijft er misschien budget over om de belabberde veercomponenten aan te pakken.
 
De nieuwe VERSYS 1000 heeft (desgewenst) een soort ESA-systeem.
De mijne is van 2018 en heeft de standaardvering en die voldoet als je er geen circuit mee rijdt (geen biotoop voor deze fiets), maar je moet ze veel stugger zetten dan bij aflevering => een wereld van verschil.
De vering van de VERSYS 650 is daarentegen een héél stuk minder en dient bij voorkeur vervangen . Ik weet niet met welke versie jij reed.
Voordeel is wel : àls er iets kapot gaat aan ( bvb. de vering van) een Versys, heb je zowat meteen een vervangstuk voorhanden... bij KTM kan je kapotte motorfiets vaak een paar weken blijven stilstaan (tenzij ze het onderdeel uit een toonzaalexemplaar schroeven, wat men voor mijn 1290 SAS meermaals heeft gedaan). :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan