KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Volledig akkoord voor wat het “ruiger” betreft : vandaar dat ik dus ook nog steeds een KTM voor offroad heb.
De 1290 SAS is ook nóg sneller, maar de 1250 GS laat me toch niet meer op mijn honger met zijn 136 PK... je zit immers nog steeds rechtop op een hoogpoter...
 
Mijn ervaring, mijn GS die ik voor woon werk verkeer gebruik is voor watjes en iedereen kan daar mee rijden.
Stap ik over op de KTM dan is het elke keer weer ff wennen en er "in" komen, stap ik na een dagje sturen weer op de GS dan is het weer direct "gewoon".
Met de witte SA heb ik ook met bagage en duo bergpassen gereden, herken het probleem met het top gewicht niet echt, met de GS gaat het inderdaad iets makkelijker maar om er nu een probleem van te maken :?:?
 
En daarmee is de teneur weer gezet : KTMrijders zijn superieure wezens, die ’s ochtends kokend lood drinken, dan een paar vuurspuwende draken gaan uitbenen, een viertal maagden gaan redden en vervolgens op hun eentje een vulkaan in de gauwte bedwingen., waarna ze, een beetje moe maar voldaan op hun bliksemsnelle, voor gewone stervelingen onberijdbare, Adventures naar hun versterkt fort terugkeren... :+ :Y

OK, dit watje heeft de boodschap begrepen, en sukkelt verder op zijn amechtige Dafje-achtige GS, op naar de 500.O00ste motorkilometer . :P
 
De GS rijdt super! Doet alles wat je wilt. Juist daarom een 1290SAS gekocht! Ruiger, verslavend blok en sportiever..Remmen op de GS is niet te evenaren, bij de SAS moet je gewoon meer werken.
 
Ik werk wel op kantoor :+ , en de KTM is inderdaad uitdagender, maar als moeders er niet gelukkig op zit, is het einde verhaal voor mij.
Moeders gelukkig op de GS ... iedereen gelukkig . :)
En schrijf nu allemaal maar hoe macho jullie zijn, en hoe jullie vrouw/vriendin al blij mag zijn dat ze de olievlekken onder jullie KTM mag opvegen en dat ze anders nog flink wat meppen erbovenop kan krijgen... en...en...en ... :)
Gràpjeuh, hè jongens en meisjes !
 
Grappig! Waarom zijn de Tiger 900 en AT 1100 afgevallen? Heb je op beide ook gereden?

De Tiger niet gereden, ik merkte met het zitten al dat ik de verhoudingen daarvan niet fijn vond. (Uiterlijk vond ik ook niet zo heel mooi om eerlijk te zijn)

De AT vind ik eigenlijk van alle motoren gewoon het mooiste (ook mooier dan m'n huidige ktm) maar voor het geld, en vergeleken met de concurrentie vind ik het blok niet passen bij de rest van de motor. Hij komt gewoon even een pk-tje of 20/30 te kort.

En daarbij natuurlijk het beperkte aanbod in gebruikt, waardoor een 1290 dus een goedkopere optie is.
 
Mijn ervaring, mijn GS die ik voor woon werk verkeer gebruik is voor watjes en iedereen kan daar mee rijden.
Stap ik over op de KTM dan is het elke keer weer ff wennen en er "in" komen, stap ik na een dagje sturen weer op de GS dan is het weer direct "gewoon".
Met de witte SA heb ik ook met bagage en duo bergpassen gereden, herken het probleem met het top gewicht niet echt, met de GS gaat het inderdaad iets makkelijker maar om er nu een probleem van te maken :?:?

Volgens mij komt groot een deel van het meer input vergen van de SAS t.o.v. De GS ook door het smalle stuurtje van de SAS. De Tiger Sport van mijn vrouw heeft een nog iets smaller stuurtje en moet voor het mooie ook nog iets agressiever de bocht ingeduwd worden.

Het brede stuur van de GS zorgt ervoor dat er minder kracht nodig is en je lichaam al wat gaat hangen als je hem de bocht in duwt.

En het meer werken op de 1290SAS is ook te verklaren omdat je ongemerkt een stuk harder gaat. De GS geeft eerder het gevoel sneller te gaan.
In deze video vas de testpiloot ook verbaasd over dat verschil.
 
Moeders gelukkig op de GS ... iedereen gelukkig . :)
Precies, en daarom gaat mijn gare GS met 155 dkm vrolijk mee op de trailer naar ons vakantie adres.
De KTM staat spijtig genoeg met slechts 4000 dkm nieuw te zijn in de garage, zonde voor het dagelijks gebruik en niet zo comfortabel voor de duo.
 
Even een vraag omtrend de KTM 1090 R . Ik heb daar nu voor de 2 e keer al weer last van een lekkende rechter voorvork.
Herkend iemand dit en hoe tevreden zijn jullie met de garantie van dit merk.

Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld hoe de aftersales werkt. 3 dealers al gehad.
Het eerste wat ik altijd te horen krijg nee dat is geen garantie of ja daar doen ze niets mee , en dat met verschillende klachten die ik had.
 
wel eens over gehoord. Ik zou SKF keerringen laten steken, kwalitatief vaak wat beter. Geukkig geen last van met de 1190
 
Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie KTM's van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Even een vraag omtrend de KTM 1090 R . Ik heb daar nu voor de 2 e keer al weer last van een lekkende rechter voorvork.
Herkend iemand dit en hoe tevreden zijn jullie met de garantie van dit merk.

Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld hoe de aftersales werkt. 3 dealers al gehad.
Het eerste wat ik altijd te horen krijg nee dat is geen garantie of ja daar doen ze niets mee , en dat met verschillende klachten die ik had.
Dit is misschien ook een optie 🤔
Er staan ook filmpjes hoe je de tool zelf kan maken
 
Garantie...........


Btw ik rij al 35 jaar motor heb nog nooit geen lekke vork gehad. van alle motoren niet
 
Nu we het toch over de voorvork hebben: mijn 1190 hobbelt ondertussen weer vervelend.
Soms heb ik er weinig last, maar zijn ook momenten dat die stuitert. Geen balhoofspeling, nieuwe banden, goed gebalanceerd, wiel onlangs gericht en alles op moment gemonteerd.

Ben al aantal keer terug geweest bij Hyperpro en iedereen die de voorvork bekijkt erkent het probleem.
De eerste paar cm zit die behoorlijk 'vast', ik zou het niet meer kleven noemen. En vandaar dus het vervelende rij-gedrag.

Ze gaan 'm weer opnieuw opmaken en nemen het gelukkig heel serieus. Moet alleen nog even geduld hebben.

Zij zien wel vaker de 1190/1290 met dezelfde problemen, schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met WP? Sommige krijgen ze helemaal perfect en er zijn ook voorvorken die maar probleem gevallen blijven.

Ik kan er maar weinig over vinden op het internet, wie is er nog meer bekend mee?
 
ik herken jou probleem .

I

omdat ik altijd met twee personen rijd en de vork dan compleet induikt bij flink rijden werk me geadviseerd een progressief veer te plaatsen.
Nou ik kan je vertellen dat is helemaal ruk dat ding zit er nu nog in, en al vanaf het begin is het stug eerst dacht ik aan sticslip maar dit bleek na eigen onderzoek niet te zijn.

Het comfort zoals ze beweren is totaal niet aanwezig de motor hobbelt over de weg als je naar de vork kijk kan je het ook gewoon zien.

Dus ik wees erg voorzichtig als je daar je geld aan spendeert ben 260 euro verder en nu kan ik de oude erin weer laten zetten .
 
Nu we het toch over de voorvork hebben: mijn 1190 hobbelt ondertussen weer vervelend.
Soms heb ik er weinig last, maar zijn ook momenten dat die stuitert. Geen balhoofspeling, nieuwe banden, goed gebalanceerd, wiel onlangs gericht en alles op moment gemonteerd.

Ben al aantal keer terug geweest bij Hyperpro en iedereen die de voorvork bekijkt erkent het probleem.
De eerste paar cm zit die behoorlijk 'vast', ik zou het niet meer kleven noemen. En vandaar dus het vervelende rij-gedrag.

Ze gaan 'm weer opnieuw opmaken en nemen het gelukkig heel serieus. Moet alleen nog even geduld hebben.

Zij zien wel vaker de 1190/1290 met dezelfde problemen, schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met WP? Sommige krijgen ze helemaal perfect en er zijn ook voorvorken die maar probleem gevallen blijven.

Ik kan er maar weinig over vinden op het internet, wie is er nog meer bekend mee?
ik neem aan dat dit een electronische veer is.

Op you tube kan je kijken hoe deze veer gereviseerd word , dit is erg interesant om te zien .
in de vork zit de cartridge en die is ook apart afgevuld met gas. het geheim lijkt in de druk te zitten waar ze hem mee vullen.
Dit word bewust weggeblurt grappig.
mischien steek je er wat van op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan