Mijn lengte van 2.00m.Wat was voor jou de reden om stuurverhogers te monteren.
Klinkt gek maar ik zit altijd met verlaging in mijn hoofd.
Dit omdat na al die jaren sportmotoren te rijden je merkt bij rechtop zitten dat je rug veel meer belast word door juist iets voorover te zitten ontlast je je rug.
Dat is grappig ik vind dat ding weer veel te breed is vermoeiend rijden mede door de smalle handgrepen met dito verwarming dit ik met mijn duim tegen de bedrading aan waar ik dan weer kramp van krijg. de uiteinden zouden mij meer naar binnen gebogen mogen worden voor een natuurlijk han,dhouding. ipv de geforceerde recht houding.Mijn lengte van 2.00m.
Ik vind zelf KTM ook maar smalle stuurtjes hebben. Als ik de 1290 langer had gehouden had ik die zeker vervangen voor iets anders.
Kloppen je frame en motor nummer wel met wat op het kenteken staat.Ik ben sinds afgelopen donderdag eigenaar van een KTM 1190 Adventure r. Nu had ik het kenteken al een keer gecontroleerd op de RDW site en niks geks gevonden (misschien overheen gekeken), maar nu blijkt achteraf dat de motor is geïmporteerd vanuit België. Op het NL kenteken staat nu 75kw, terwijl dit 110kw dient te zijn. Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat de motor wel gewoon 110kw heeft en dat het geen probleem is dat er 75kw op kenteken staat. Wat is jullie mening hierover?
Op de testbank dan heb je het op papier wat je vermogen is .Ik ben sinds afgelopen donderdag eigenaar van een KTM 1190 Adventure r. Nu had ik het kenteken al een keer gecontroleerd op de RDW site en niks geks gevonden (misschien overheen gekeken), maar nu blijkt achteraf dat de motor is geïmporteerd vanuit België. Op het NL kenteken staat nu 75kw, terwijl dit 110kw dient te zijn. Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat de motor wel gewoon 110kw heeft en dat het geen probleem is dat er 75kw op kenteken staat. Wat is jullie mening hierover?
Dat zal ik straks even controleren, maar aan de hand van de afleverfactuur van de leverancier in België lijkt het te kloppen met wat op het kenteken staat.Kloppen je frame en motor nummer wel met wat op het kenteken staat.
Ik zal mijn verzekering even benaderen om het te vragen. In mijn verzekeringspapieren is alleen het merk en type opgenomen en geen vermogen. Aanpassen bij de RDW kan door een verklaring van de fabrikant of door een vermogenstest op de testbank. De kosten voor een ritje op de testbank/herkeuren bedragen ca. 650 euroIk zou het wel bij de rdw of dealer laten aanpassen. Alleen al voor bij het doorverkopen. En je zou je verzekering eens kunnen vragen.
Zie hierboven, duur geintje als je het bij de RDW doet. Maar ik heb geen idee of de RDW vermogensmetingen van andere instanties accepteerd.Op de testbank dan heb je het op papier wat je vermogen is .
De rest doet er niet toe is alleen maar speculatie koop je niets voor
Dat zal ik straks even controleren, maar aan de hand van de afleverfactuur van de leverancier in België lijkt het te kloppen met wat op het kenteken staat.
Ik zal mijn verzekering even benaderen om het te vragen. In mijn verzekeringspapieren is alleen het merk en type opgenomen en geen vermogen. Aanpassen bij de RDW kan door een verklaring van de fabrikant of door een vermogenstest op de testbank. De kosten voor een ritje op de testbank/herkeuren bedragen ca. 650 euroVerklaring van KTM en aanpassen kenteken is gratis.
Zie hierboven, duur geintje als je het bij de RDW doet. Maar ik heb geen idee of de RDW vermogensmetingen van andere instanties acceptee
Bedankt! Ik ga nog even op zoek naar een bedrijfje in de buurt van Rotterdam, maar die kosten vallen me in ieder geval mee.Je kan bv gewoon naar Ruud Freriks daar kan je terecht voor je vermogens uitdraai. die kan je dan ook gelijk meer vertellen of die uitdraai.
Heb gelijk voor je gekeken 45 euro en je weet het.
De motor rijdt wel als een 150pk, dus ik verwacht dat hij onbegrensd is. Dat lekker rijden gaat zeker goedkomen, alleen ik wil het ook qua papierwerk zoveel mogelijk in orde hebben. Als het teveel kost om de aanpassing op het kenteken door te voeren, dan laat ik het er bij zitten.Kan best kloppen hoor die 75 KW. In België heb je zoiets als inschrijvingstax aan de hand van vermogen (correct me if i'm wrong).
Veel lui die dan met de genoemde 75 KW rijden. Of het enkel in de papieren hebben staan maar dat de fiets zelf vol vermogen heeft.
In het laatste geval zal ik me er niet druk om maken en lekker rijden
Hoe wordt zo'n begrenzing normaal gesproken gerealiseerd? Is dat een software matige aanpassing?In België worden alle zware motoren op papier met 100 pk geleverd. Scheelt m letterlijk duizenden euro's inschrijvingstaks. Geen enkele heeft ooit effectief op 100 pk gestaan. Dus je hebt gewoon een ex-Belgische motor met vol vermogen.
Ik heb standaard risers omgedraaid en met een 3cm stuurverhoger. Toch zit ik er aan te denken om andere stuurverhogers te kopen die het stuur nog net iets verder naar voren zetten. Maar ik heb dan ook het 2cm hogere powerparts ergo zadel in de hoogste stand.
Een breder stuur vind ik ook iets prettiger maar dan wordt het weer lastiger om de motor in en uit de schuur te krijgen.
En dat voor mijn 2 meter lengte en relatief lange armen en benen (spijkerbroek lengte maat 38)
He shorty niet gelijk janken , dan trek je maar de hakken van je vrouw maar aan.Ik ga maar in een hoekje zitten huilen met mijn 1.75....
Als ik er echt mee zou zitten....He shorty niet gelijk janken , dan trek je maar de hakken van je vrouw aan.