KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

ook gedaan, maakt vrij weinig uit. Zat nog aan een rechter stuur te denken maar dat is wat minder fijn voor de polsen.

hoger en breder betekent denk ik wel wat aanpassingen in de kabels en leidingen aan het stuur....
 
Wat was voor jou de reden om stuurverhogers te monteren.
Klinkt gek maar ik zit altijd met verlaging in mijn hoofd.
Dit omdat na al die jaren sportmotoren te rijden je merkt bij rechtop zitten dat je rug veel meer belast word door juist iets voorover te zitten ontlast je je rug.
Mijn lengte van 2.00m.
Ik vind zelf KTM ook maar smalle stuurtjes hebben. Als ik de 1290 langer had gehouden had ik die zeker vervangen voor iets anders.
 
Mijn lengte van 2.00m.
Ik vind zelf KTM ook maar smalle stuurtjes hebben. Als ik de 1290 langer had gehouden had ik die zeker vervangen voor iets anders.
Dat is grappig ik vind dat ding weer veel te breed is vermoeiend rijden mede door de smalle handgrepen met dito verwarming dit ik met mijn duim tegen de bedrading aan waar ik dan weer kramp van krijg. de uiteinden zouden mij meer naar binnen gebogen mogen worden voor een natuurlijk han,dhouding. ipv de geforceerde recht houding.
Kan nog niets vinden om je stuur te laten bij buigen
 
Laatst bewerkt:
moet je ook niet doen, dan koop je voor een paar tientjes een ander stuur.

Als je de KTM al breed vind moet je eens een GS proberen :+
 
Ik ben sinds afgelopen donderdag eigenaar van een KTM 1190 Adventure r. Nu had ik het kenteken al een keer gecontroleerd op de RDW site en niks geks gevonden (misschien overheen gekeken), maar nu blijkt achteraf dat de motor is geïmporteerd vanuit België. Op het NL kenteken staat nu 75kw, terwijl dit 110kw dient te zijn. Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat de motor wel gewoon 110kw heeft en dat het geen probleem is dat er 75kw op kenteken staat. Wat is jullie mening hierover?
 
Ik ben sinds afgelopen donderdag eigenaar van een KTM 1190 Adventure r. Nu had ik het kenteken al een keer gecontroleerd op de RDW site en niks geks gevonden (misschien overheen gekeken), maar nu blijkt achteraf dat de motor is geïmporteerd vanuit België. Op het NL kenteken staat nu 75kw, terwijl dit 110kw dient te zijn. Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat de motor wel gewoon 110kw heeft en dat het geen probleem is dat er 75kw op kenteken staat. Wat is jullie mening hierover?
Kloppen je frame en motor nummer wel met wat op het kenteken staat.
 
Ik zou het wel bij de rdw of dealer laten aanpassen. Alleen al voor bij het doorverkopen. En je zou je verzekering eens kunnen vragen.
 
Ik ben sinds afgelopen donderdag eigenaar van een KTM 1190 Adventure r. Nu had ik het kenteken al een keer gecontroleerd op de RDW site en niks geks gevonden (misschien overheen gekeken), maar nu blijkt achteraf dat de motor is geïmporteerd vanuit België. Op het NL kenteken staat nu 75kw, terwijl dit 110kw dient te zijn. Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat de motor wel gewoon 110kw heeft en dat het geen probleem is dat er 75kw op kenteken staat. Wat is jullie mening hierover?
Op de testbank dan heb je het op papier wat je vermogen is .
De rest doet er niet toe is alleen maar speculatie koop je niets voor
 
Kloppen je frame en motor nummer wel met wat op het kenteken staat.
Dat zal ik straks even controleren, maar aan de hand van de afleverfactuur van de leverancier in België lijkt het te kloppen met wat op het kenteken staat.
Ik zou het wel bij de rdw of dealer laten aanpassen. Alleen al voor bij het doorverkopen. En je zou je verzekering eens kunnen vragen.
Ik zal mijn verzekering even benaderen om het te vragen. In mijn verzekeringspapieren is alleen het merk en type opgenomen en geen vermogen. Aanpassen bij de RDW kan door een verklaring van de fabrikant of door een vermogenstest op de testbank. De kosten voor een ritje op de testbank/herkeuren bedragen ca. 650 euro:r Verklaring van KTM en aanpassen kenteken is gratis.

Op de testbank dan heb je het op papier wat je vermogen is .
De rest doet er niet toe is alleen maar speculatie koop je niets voor
Zie hierboven, duur geintje als je het bij de RDW doet. Maar ik heb geen idee of de RDW vermogensmetingen van andere instanties accepteerd.
 
Dat zal ik straks even controleren, maar aan de hand van de afleverfactuur van de leverancier in België lijkt het te kloppen met wat op het kenteken staat.

Ik zal mijn verzekering even benaderen om het te vragen. In mijn verzekeringspapieren is alleen het merk en type opgenomen en geen vermogen. Aanpassen bij de RDW kan door een verklaring van de fabrikant of door een vermogenstest op de testbank. De kosten voor een ritje op de testbank/herkeuren bedragen ca. 650 euro:r Verklaring van KTM en aanpassen kenteken is gratis.


Zie hierboven, duur geintje als je het bij de RDW doet. Maar ik heb geen idee of de RDW vermogensmetingen van andere instanties acceptee

Je kan bv gewoon naar Ruud Freriks daar kan je terecht voor je vermogens uitdraai. die kan je dan ook gelijk meer vertellen of die uitdraai.
Heb gelijk voor je gekeken 45 euro en je weet het.
 
Laatst bewerkt:
Kan best kloppen hoor die 75 KW. In België heb je zoiets als inschrijvingstax aan de hand van vermogen (correct me if i'm wrong).
Veel lui die dan met de genoemde 75 KW rijden. Of het enkel in de papieren hebben staan maar dat de fiets zelf vol vermogen heeft.
In het laatste geval zal ik me er niet druk om maken en lekker rijden :]
 
In België worden alle zware motoren op papier met 100 pk geleverd. Scheelt m letterlijk duizenden euro's inschrijvingstaks. Geen enkele heeft ooit effectief op 100 pk gestaan. Dus je hebt gewoon een ex-Belgische motor met vol vermogen.
 
Je kan bv gewoon naar Ruud Freriks daar kan je terecht voor je vermogens uitdraai. die kan je dan ook gelijk meer vertellen of die uitdraai.
Heb gelijk voor je gekeken 45 euro en je weet het.
Bedankt! Ik ga nog even op zoek naar een bedrijfje in de buurt van Rotterdam, maar die kosten vallen me in ieder geval mee.
Kan best kloppen hoor die 75 KW. In België heb je zoiets als inschrijvingstax aan de hand van vermogen (correct me if i'm wrong).
Veel lui die dan met de genoemde 75 KW rijden. Of het enkel in de papieren hebben staan maar dat de fiets zelf vol vermogen heeft.
In het laatste geval zal ik me er niet druk om maken en lekker rijden :]
De motor rijdt wel als een 150pk, dus ik verwacht dat hij onbegrensd is. Dat lekker rijden gaat zeker goedkomen, alleen ik wil het ook qua papierwerk zoveel mogelijk in orde hebben. Als het teveel kost om de aanpassing op het kenteken door te voeren, dan laat ik het er bij zitten.
In België worden alle zware motoren op papier met 100 pk geleverd. Scheelt m letterlijk duizenden euro's inschrijvingstaks. Geen enkele heeft ooit effectief op 100 pk gestaan. Dus je hebt gewoon een ex-Belgische motor met vol vermogen.
Hoe wordt zo'n begrenzing normaal gesproken gerealiseerd? Is dat een software matige aanpassing?
 
Mijn 1290 SAS kwam nieuw aan bij de B dealer met 100 PK begrenzing. En die was er afgehaald , alvorens ik de motor ophaalde .
Geen enkele Belgische tweedehands koper van een 160 PK motor wil de volle mep Belasting op de In Verkeerstelling (BIV) betalen, dus blijven de documenten ongewijzigd.
Ik verwittig wel telkens onmiddellijk mijn verzekeringsmakelaar om in orde te zijn ingeval van een ongeval.
 
Ik heb standaard risers omgedraaid en met een 3cm stuurverhoger. Toch zit ik er aan te denken om andere stuurverhogers te kopen die het stuur nog net iets verder naar voren zetten. Maar ik heb dan ook het 2cm hogere powerparts ergo zadel in de hoogste stand.
Een breder stuur vind ik ook iets prettiger maar dan wordt het weer lastiger om de motor in en uit de schuur te krijgen.

En dat voor mijn 2 meter lengte en relatief lange armen en benen (spijkerbroek lengte maat 38)

Mocht je dat doen dan heb ik interesse in je huidige risers. Wil dan eens proberen met mijn 2m05 :)
 
Ik ga een MF basketbal team opzetten, wat een lange slungels hier! Ik ben ukkie met 1.94 🤦‍♂️
 
op MP een tomtom rider met de powerparts mount gekocht. Was een nette prijs maar bij aankomst bleken bij de cradle twee insterts voor de boutjes uitgebroken te zijn. Boel was ook niet echt schoon, dus lekker even de boel uit elkaar gehaald en met 2-komponenten lijm de inserts er weer op gelijmd.

zCl6LSD.jpg


Moet alleen nog een voedingskabeltje scoren voor de mount… iemand hier ervaring mee? Stekker in de socket in de kuip? Of is er een geschakelde voeding aanwezig ergens bij de koplamp?
 
Achter te koplamp zitten twee accessoire aansluitingen met elk een +12V en aarde connector.
ACC2 is geschakeld max 1A (voldoende als je alleen de GPS aansluit)
ACC1 altijd spanning max 10A
 
Terug
Bovenaan Onderaan