“Kale 30k beurt” voor de SAS, dus geen ketting, tandwielen, remblokken, banden o.i.d. wel kleppen gesteld want dat hoort bij de 30k beurt. Totaal €746,35.... katjing... ach ja, aftikken en het gas er maar weer op.... richting de bandenboer...en die ketting zal, ondanks de Osco, ook wel niet héél lang meer duren....
Voorremmen zijn nog picco Bello met de eerste blokjes, die kunnen nog wel 20k km mee, denk ik. Achter onder de 50% en dat is al het 2e setje, eerste al na 12k vernieuwd. 6 tientjes kostten ze toen geloof ik, doe dat soort dingetjes zelf. Maar ik vervang beetje onregelmatig, als ik het voor een lange trip niet vertrouw gaan er andere op. En ik rij best veel in de bergen en gebruik dan vaak mijn achterrem. Ketting niet kakelvers meer maar nog niet versleten, die kan nog wel ruim 5k mee. Ben wel een heel gedisciplineerd smeerder en na 10k heb ik een Osco-oiler geïnstalleerd, eerder gehad en bevalt goed.
Ben een “stevige” rijder.....anders koop je ook niet zo’n stevig hok toch????
Ik ga aanstaande zaterdag een 1290 SAS bekijken van 2018 met 10k km op de teller bekijken. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Zijn er bekende kwalen?
Ook even checken of de benzinepomp onder garantie vervangen werd...
Was een issue bij mijn 2017 model, maar misschien al niet meer in 2018.
@Arab Rider Is de motor 6 maanden of ouder?
Anders wordt deze als nieuw aangemerkt bij het invoeren en wordt het een kostbaar geintje.
Nee 10 maanden en 10k km. Daar ben ik me bewust van. Wel jammer, heel veel goede deals voor ongebruikte 2018 modellen in duitsland. We worden in Nederland leegeplukt met alle belastingen, accijnzen en weet ik wat.
Ik ben benieuwd waarom je bent overgestapt? Ik twijfel tussen een SAS en SD GT als opvolger voor mijn 1190, vandaar...Perfecte motor in Veendam te koop.
Ex motor van mij.
Reden, overstap naar een SD GT.
Ik ben benieuwd waarom je bent overgestapt? Ik twijfel tussen een SAS en SD GT als opvolger voor mijn 1190, vandaar...
Ik zat vorig jaar met hetzelfde dilemma, voor de 1190 gekozen, meer goodies, pks, mooiere afwerking (vind ik dan)Goedenmiddag,
Ik ben na bijna 2 jaar niet gereden te hebben weer op zoek naar een KTM. Ik heb fijne herinneringen aan mijn 990SM-T dus ben ik nu opzoek in de Adventure reeks.
Qua looks staat de Adv. R mij zeker aan, al zal ik weinig van de gebaande paden gaan. Is dit dan wel aan te raden of dan toch maar voor de non R gaan? Motor zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk en vakantie.
Verder twijfel ik nog tussen de 1050/1090 en 1190. De 1290 valt sowieso qua budget af.
Ik heb met de 1190 al wel een proefrit of 2 gehad en die beviel zeker. Al heb je voor het zelfde geld een bijna nieuwe 1090.
Alvast bedankt
Dilemma @Oost_1987 ....
Ik ben voor een nieuwe 1090R gegaan en geen moment spijt.
Je geeft aan dat je hm gaat gebruiken voor ww verkeer en vakanties. De km’s zullen erop vliegen. Is dan een stukje zekerheid in de vorm van garantie niet heel lekker?
Mijn dealer bood de 1090R een flink stuk onder de adviesprijs aan, pb maar als je meer wilt weten.