hier lekker aan het spelen in de haute Languedoc met de 1190, weinig gewenning nodig, ding stuurt super, ook met passagier, Gisteren ook een stukje gravelwegen gereden, zelfs met dikke keien weinig problemen, veel meer vertrouwen dan met de GS!
Waarom dan?Toch is er een grote kans dat die van mij vanaf het einde van het jaar te koop staat
Bij het poetsen vandaag een minder leuke ontdekking gedaan. Een hoekje van de "Adventure" sticker kwam tijdens het drogen los.
Motor is maar een week oud en dit was de eerste wasbeurt. Ik heb geen speciale wasproducten oid gebruikt, enkel een sopje met dreft.
Zijn er nog KTM eigenaars die dit meegemaakt hebben? Toch jammer voor een Adventure bike.
Vrijdag moet ik terug naar de dealer voor de 1k beurt, daar ga ik toch wat uitleg vragen.
Ik heb geen behoefte maar aan 150pk, en wil naar wat lichters.Waarom dan?
Remvloeistof trekt vocht aan.Ik heb nog nooit in die omstandigheden van die ritten gemaakt dus dat nog niet meegemaakt. Merk wel dat mijn voorrem beetje sponzig is, eerste keer grijpt ie wat later aan, gelijk daarna wel gelijk. Ik rij niet zoveel kilometers en hij staat altijd binnen, verder is het reservoir goed gevuld. Kan het dat er toch lucht bij is gekomen in 2 jaar tijd?
Bij mij is het ook bij koude motor waarmee nog geen meter is geremd. Het is geen temperatuureffect, daarom denk ik niet aan vocht. Overigens als je het hebt over water dan denk ik dat er dampbelletjes ontstaan en geen gas/luchtbelletjes. En ik heb dit verschijnsel nog nooit met eerdere motoren gehad.Remvloeistof trekt vocht aan.
Dit kan bij intensief gebruik gaan koken.
Hierdoor ontstaan gas/luchtbelletjes.
Lucht kan je samenpersen, daardoor verlies je remdruk.
Na afkoeling komt de remdruk wel weer terug, maar verversen is dan wel verstandig.
Vaak is nieuwe remvloeistof licht van kleur en wordt donker van kleur door veroudering.( Er zijn uitzonderingen)
wat ik heb begrepen is dat vooral het achterste remsysteem behoorlijk warm wordt door de uitlaatbocht. Combineer dat met warm weer en flink remmen en dan kan je ze wel eens overbelasten. Wat dan ook niet zal helpen is het gecombineerde remsysteem, waardoor dan ook aan de voorkant de effecten worden gevoeld.
Dat gezegd hebbende heb ik ook wat stukjes lekker kunnen vegen in de alpen met passagier en heb geen fading meegemaakt.