KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

de 18"/21"banden vind ik zelf juist weer fijner op de weg dan de 17"/19", dus het is ook maar net wat je gewend bent, en wat je voorkeur is.
 
Bij rechtuit rijden is het juist een nadeel, maar door de smallere banden heb ik echt meer lol, dan op m'n vorige motor met zo'n breede 170 band.
Maar de 1090, 1090 R en de 1190 R hebben toch allemaal een 150 achterband?

Zelf vind ik het sturen op de weg met die grote wielen een nadeel. Ik had een F800GS en die vond ik best wiebelig, de 1090 is veel stabieler en stuurt veel scherper. De standaard vering is ook veel beter.
 
Oh ja da's waar. Alleen de 1290 heeft die Bredene banden bij de S of T modellen.

De 800gs vind ik ook wat Waarder sturen met t 21" wiel, maar nog steeds lichter dan m'n oude 1290 T.
 
Grappig om te zien dat je ook hier de verkeerde motoren ziet vooral de BMW zijn veel te zwaar 280 kg off road dat heeft toch helemaal niets te zoeken in het zand.
De personen zouden eens met een 1 cylinder moeten rijden denk dat de helft hem gelijk inruilt .
 
Geen enkele motor is verkeerd of te zwaar, die onzin zit tussen je oren.
Dit event is juist bedoeld voor zware all-roads. onder de 180kilo leeg gewicht ben je daar niet welkom.
 
Geen enkele motor is verkeerd of te zwaar, die onzin zit tussen je oren.
Dit event is juist bedoeld voor zware all-roads. onder de 180kilo leeg gewicht ben je daar niet welkom.
Ik denk niet dat het onzin is en tussen je oren zit,een lichtere motor is toch veel makkelijker te hendelen.
Het is toch niet voor niets dat ze in de dakar het vermogen en gewicht hebben terug gebracht.
En een bmw heeft nog nooit iets bereikt in de dakar,bijna altijd ktm alleen het laatste jaar niet
 
Grappig om te zien dat je ook hier de verkeerde motoren ziet vooral de BMW zijn veel te zwaar 280 kg off road dat heeft toch helemaal niets te zoeken in het zand.
De personen zouden eens met een 1 cylinder moeten rijden denk dat de helft hem gelijk inruilt .
En ook gelijk veel sneller is
 
Iedereen op een zware all-road weet dat i de dakar niet gaat winnen, daar gaat het toch ook niet om, daar koop je zo'n motor niet voor.

Tuurlijk is een lichtere motor makkelijker en beter, maar dat betekend niet dat het niet kan met een zware, dat je daar geen fun mee kan hebben. Dat is onzin.
 
Geen enkele motor is verkeerd of te zwaar, die onzin zit tussen je oren.
Dit event is juist bedoeld voor zware all-roads. onder de 180kilo leeg gewicht ben je daar niet welkom.
Dat je ook plezier kan hebben met een zware motor dat snap ik maar
Ik kan mij nier herinneren dat ik gezegd heb dat je met een loei zware machine geen fun kan hebben.

Juist de lichtere motoren bieden veel meer fun juist hier is minder juist veel meer.... die ervaringen zouden velen eens moeten proberen.
ik ipv van vechten met de parcours ben je aan het vechten met het overgewicht van deze veel te zware allroad machine

Het is leuk om te zien dat er mogelijkheden geboden worden om eens zand te happen
 
Laatst bewerkt:
Dus iedereen die een zware all-road heeft moet hem maar inruilen voor een crossbrommer? Want dat is meer fun?

Leuk man, ding overal mee naartoe slepen op een aanhanger want de snelweg mag je niet op, of niet en dan halverwege de Noordkaap moet je het ding uit elkaar halen om het blok te reviseren. Laat staan dat je ff een keer lekker over de stelvio vliegt.

Ieder zijn ding.
 
Dus iedereen die een zware all-road heeft moet hem maar inruilen voor een crossbrommer? Want dat is meer fun?

Leuk man, ding overal mee naartoe slepen op een aanhanger want de snelweg mag je niet op, of niet en dan halverwege de Noordkaap moet je het ding uit elkaar halen om het blok te reviseren. Laat staan dat je ff een keer lekker over de stelvio vliegt.

Ieder zijn ding.
ik merk aan je opmerkingen dat je er niet in thuis bent , zonde
 
Dus iedereen die een zware all-road heeft moet hem maar inruilen voor een crossbrommer? Want dat is meer fun?

Leuk man, ding overal mee naartoe slepen op een aanhanger want de snelweg mag je niet op, of niet en dan halverwege de Noordkaap moet je het ding uit elkaar halen om het blok te reviseren. Laat staan dat je ff een keer lekker over de stelvio vliegt.

Ieder zijn ding.
Weet niet hoor maar mijn 701 weegt 150 kilo, heeft 74 pk en onderhoudsinterval van 10k km.
Maar in Nederland heeft een 701 weinig nut.
Alles is prima te doen met een 1190 R.

Het enige wat er gebeurt met de enduros is dat iedereen met 80 overal voorbij vlamt.
Met als gevolg dat alle wegen die nog mogen ook worden afgesloten
 
In Frankrijk vond ik de vrij steile steenpistes, die ik met mijn 690 Enduro van 144 kgs gemakkelijk nam, toch ineens lastig met mijn 790 Adventure van net geen 200 kgs...

Zelfde pistes en zelfde mannetje, maar ineens flink moeilijk... de invloed van dat extra-gewicht had ik aardig onderschat.
Ik denk er dus nog niet aan om dat met een 1290 te gaan proberen.
 
Ik begrijp het wel dat mensen zich aangevallen voelen want feitelijk horen zij dat ik hun machine afkraak om dat te gaan doen wat de marketing juist zorgvuldig al die jaren opgebouwd heeft op het verkennen van de wereld ,de paden betreden met de luxe toerboot .
Waarbij je usb electronische vering contactloos starten en automatische tankdop nodig hebt want anders kom je er niet.

Je prikt ineens door de zeepbel heen en dat doet pijn want je hebt er toch mooi jaren voor gespaard .of moet er nog jaren voor aflossen.
 
Dus iedereen die een zware all-road heeft moet hem maar inruilen voor een crossbrommer? Want dat is meer fun?

Leuk man, ding overal mee naartoe slepen op een aanhanger want de snelweg mag je niet op, of niet en dan halverwege de Noordkaap moet je het ding uit elkaar halen om het blok te reviseren. Laat staan dat je ff een keer lekker over de stelvio vliegt.

Ieder zijn ding.
Als je regelmatig daar komt dat heb je ook wel eens de italiaan gezien op zijn tmax of piaggo scooter die alles en iedereen eruit rijd van racer tot adv .
Prachtig om te zien
 
ik heb mijn 1190 niet gekocht om mee door het zand te raggen, ik rij 99% van de tijd op de weg, soms met passagier. in combinatie met af en toe een sportieve rijstijl en mijn lange onderdanen is de 1190 daarmee de beste motor die ik tot nu toe in bezig heb gehad.

de zeepbel is nog heel :+
 
Zo gebruik ik mijn 1290SAS ook. 99% weg maar niet bang voor een grind of zandweg. Modder en mul zand ben ik echter geen fan van met dergelijke banden.
 
Dag allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 1190 adventure. Nu komt de 30k beurt er aan en ben ik benieuwd of jullie mij een indicatie kunnen geven van wat er moet gebeuren en wat dat ongeveer gaat kosten.
Alvast bedankt
 
Dag allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 1190 adventure. Nu komt de 30k beurt er aan en ben ik benieuwd of jullie mij een indicatie kunnen geven van wat er moet gebeuren en wat dat ongeveer gaat kosten.
Alvast bedankt
Dat zal je dealer precies kunnen vertellen , met de zelfde vraag.
 
Dag allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 1190 adventure. Nu komt de 30k beurt er aan en ben ik benieuwd of jullie mij een indicatie kunnen geven van wat er moet gebeuren en wat dat ongeveer gaat kosten.
Alvast bedankt
Verschillende dealers, verschillende prijzen. Bij brouwer, zwartebroek, ongeveer 400-500 euro ex banden. Rondshoppen loont de moeite, maar ik zou niet tientjes besparen door ergens te gaan zonder goed gevoel/officiële dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan