KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Even een andere vraag, ik heb gezocht in de geschiedenis of dit ook onderwerp al eerder aan bod is geweest, kon dat niet vinden. Het volgende:
Ik zou graag koffers aan mijn 1090 willen. Ik vind de givi dolomiti mooi, maar het valt mij op dat de rechterkant dan naast de uitlaat zit, dat zal ook niet anders kunnen denk ik. Mij lijkt dit wel extreem breed. Iemand ervaringen mee?

Als het echt heel breed word ga ik voor de originele ktm koffers.

Alvast bedankt!

Gr Gijs.


Heb zelf al 2x eerder koffers en valbeugels gehad van dit merk. Dat spul heeft ook op zijn kloten gehad, en bleef gewoon heel.
 
zat zelf voor vakanties naar de shad set te kijken, dan wel de 35 of 36. Extreem veel goedkoper dan de meeste andere systemen, die ruige offroad look kan me gestolen worden voor die paar weekjes per jaar, met de vrouw achterop ga ik over het algemeen geen rotspaden rijden met volle bepakking :+ Mooie van de shads vind ik ook dat het bevestigingssysteem bijna nog cleaner is dat standaard KTM

Voor dagelijkse praktijk heb ik een topkoffer, super lelijk maar toch niet te zien vanaf het zadel :+
 
Ga ik doen, bedankt voor de tip
Ik heb de bumot koffers zowel alu als zacht weliswaar op mijn 790 adv R

maar de kwaliteit is zeer goed
Ze hebben verschillende sets wat breedte betreft.

De originele "breadbox" koffers van ktm heb ik op mijn 1290saT en 1290saS gehad
voordeel
ondank de grote inhoud, redelijk smal
en geen lelijke rekken waardoor ze goed intrigeren met de fiets.
Een sleutel systeem

Nadeel
Niet de beste kwaliteit koffers die je kan vinden!!
 

Bijlagen

  • 20200322_122127.jpg
    20200322_122127.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 26
  • 0_IMG-20200217-WA0009.jpg
    0_IMG-20200217-WA0009.jpg
    341,8 KB · Weergaven: 19
  • 1_IMG-20200217-WA0005.jpg
    1_IMG-20200217-WA0005.jpg
    329,9 KB · Weergaven: 22
Ik heb de bumot koffers zowel alu als zacht weliswaar op mijn 790 adv R

maar de kwaliteit is zeer goed
Ze hebben verschillende sets wat breedte betreft.

De originele "breadbox" koffers van ktm heb ik op mijn 1290saT en 1290saS gehad
voordeel
ondank de grote inhoud, redelijk smal
en geen lelijke rekken waardoor ze goed intrigeren met de fiets.
Een sleutel systeem

Nadeel
Niet de beste kwaliteit koffers die je kan vinden!!
Dat is inderdaad een hele mooie set, en de prijs is ook aantrekkelijk. Bedankt, mooi.
 
Is er ook een bagageset (soft) die rechtstreeks op de originele bevestiging van een 1290 SAS past?
Wil er nml geen extra beugels opzetten.
Te veel gedoe.
 
Is er ook een bagageset (soft) die rechtstreeks op de originele bevestiging van een 1290 SAS past?
Wil er nml geen extra beugels opzetten.
Te veel gedoe.
Idem, en dan graag net zoiets als de koffertjes van de SMT. Ik zie die vierkante bakken niet zo graag.
Maar dat is niet te vinden.
 
Mede forum genoten,

mocht er een van jullie nog interesse hebben, ik heb jammer genoeg mijn "dikke" 1190R in de verkoop staan:
Klik hier de link naar MP

Mbt de kofferset discussie, ik heb de evo quick lock Trax variant van SW-Motech gekozen, deze zijn stabiel, robuust, boven geladen, water dicht en eveneens te gebruiken als tafel en zitje :p daar ze super snel los gekoppeld zijn. Leuk setje voor onder de 1000,-
 
1 optie zonder rek. Dat was het. Of ik moet compleet mis zitten.
Giant koop, enduristan. Zijn er sowieso nog 2 die ze verkopen.
Er zijn genoeg rackless of reckless systemen te vinden, er is namelijk genoeg vraag vanuit de cross wereld.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het niet bestaat.
Het is misschien alleen niet de stijl die je zou willen
 
Giant koop, enduristan. Zijn er sowieso nog 2 die ze verkopen.
Er zijn genoeg rackless of reckless systemen te vinden, er is namelijk genoeg vraag vanuit de cross wereld.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het niet bestaat.
Het is misschien alleen niet de stijl die je zou willen
Waar topic starter om vraagt
"Zachte tassen rechtstreeks aan het bestaand ophang systeem"
Bestaat ook niet.

Daar heeft @Niels_KTM
Ook gelijk in.

Wat er wel bestaan zijn een aantal verschillende mogelijkheden om verschillende merken zachte tassen te monteren.

Tips van merken zijn al gegeveven
 
klopt @gsuk ik ben daarom vorige week zelf maar gaan lassen voor een bagagerek voor Soft bags aan de motorfiets, het wordt wel een demountable systeem, en de hoofd reden waarom ik hem zelf maak is omdat de aftermarket producten allemaal breedere worden dan mijn stuur. De rekken gaan afstand houden van je uitlaat en dit heeft niet mijn voorkeur.

Morgen naar de spuiter brengen om te laten poedercoaten en dan kan ik hem plaatsen, zal wel een foto maken als die gereed is.
 

Bijlagen

  • KTM Bagage rek.jpg
    KTM Bagage rek.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan