KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Wiebelen van het stuur. Velen kennen het wel, ik ook dus 3 jaar vanaf nieuw problemen mee gehad balanceren dealer na laten kijken andere dealer nagekeken wiel gecheckt noem maar op .
Van af 85 km af laten zakken begint het stuur steeds sneller heen en weer te bewegen.

Oplossing gevonden . Ik had twee keer de Pirelli trail 2 er op zitten .
Wat blijkt na de laatste keer ging ik eens recht op staan en zag mijn band slingeren dat had ik bij de eerste ook iets.
Nu heb ik een continental en het stuur is stil helemaal niks.
De band van pirelli gemaakt in Brazilie is dus het probleem.
 
Ik had ook een slinger in het voorwiel.
Daar bleek een hoogte slag in het achterwiel de oorzaak.
Hoogte slag er uit laten halen.
Nu is de boel stabiel, ook met Pirelli's .
 
Hier mensen al gespeeld met de comfort en sport instellingen van de veren op een r ? En maakt het veel uit ?
 
Bij mij hetzelfde, maar was slecht gebalanceerd voorwiel. Bij 1000 km opnieuw gedaan en nu strak. Klapperde bijna uit mijn handen!
 
Moet dus nieuwe banden, liggen scorpion banden onder, waarvan de achterband vierkant is en de voorband bijna geen profiel meer heeft. Omdat ik vooral hard door de bochten ga, zoek ik een dual compound zodat ik het vertrouwen in de bochten hou en niet elk 3000 km niet banden moet steken. Iemand een aanbeveling?
 
Ik ben op mijn Tiger 800 van de Scorpion II's naar Anakee Adventure gegaan. Die Anakee's passen mij veel beter en gaven geen seconde twijfel.

Zo'n 8000 km mee gereden voordat de Tiger weg ging, maar hadden nog wel zo'n 4-6dkm mee gekund (daarmee overigens iets kortere levensduur dan de Scorpion II's.) Bij het betere bochtenwerk in de alpen zag je de slijtage van de zijkanten wel 'dagelijks' toenemen, maar door de dual compound heb ik behoorlijk wat snelweg-km's (woon-werk) kunnen maken zonder dat hij echt vlak werd.

Hoe ze op een krachtiger KTM big adventure presteren qua levensduur weet ik nog niet (ik heb ze er wel onder liggen, maar fiets is 2e hands en heb er nog maar 2dkm op zitten). Qua prestaties ben ik in iedergeval tevreden :).
 
Bij mij hetzelfde, maar was slecht gebalanceerd voorwiel. Bij 1000 km opnieuw gedaan en nu strak. Klapperde bijna uit mijn handen!

Deze motor is bijzonder gevoelig voor slecht uitbalanceren. Sinds kort heb ik balanceer vloeistof in de motor zitten, en daar is hij merkbaar beter van gaan rijden.
 
Deze motor is bijzonder gevoelig voor slecht uitbalanceren. Sinds kort heb ik balanceer vloeistof in de motor zitten, en daar is hij merkbaar beter van gaan rijden.
balanceer vloeistof? Nog nooit van gehoord, ff googlen!
 
Vloeistof in je band, gaat als t goed is tegenover het zware deel zitten als tegengewicht en heb je balans.

Even iets anders, ik zoek een bok die als mover fungeert of een motormover voor onder de bok. Maar heb daar mn twijfels bij. Iemand ervaring met een dergelijke mover?

1196136957.jpg
 
Vloeistof in je band, gaat als t goed is tegenover het zware deel zitten als tegengewicht en heb je balans.

Even iets anders, ik zoek een bok die als mover fungeert of een motormover voor onder de bok. Maar heb daar mn twijfels bij. Iemand ervaring met een dergelijke mover?

Bekijk bijlage 1673273
Yes, had er eentje van HBM. Werkte voor mij om 2 redenen niet:

1. Ik wilde hem in de tuin gebruiken, en daar zijn de wielen veels te klein voor. Blijven achter elk naadje hangen.
2. Ik heb mijn middenbok zelfs gescheurd terwijl ik hem er op probeerde te krijgen. Omdat deze mover (logischerwijs) hoger ligt dan de grond zelf, is je middenbok eigenlijk te lang en staat hij onder een te kleine hoek als je hem op de bok probeert te trekken. Daardoor zijn de krachten veels te groot. Normaal staat je middenbok al vrij recht voordat hij de grond raakt.

Ik heb hem dus direct weer weggedaan en een nieuwe middenbok besteld :(
 
Laatst bewerkt:
Yes, had er eentje van HBM. Werkte voor mij om 2 redenen niet:

1. Ik wilde hem in de tuin gebruiken, en daar zijn de wielen veels te klein voor. Blijven achter elk naadje hangen.
2. Ik hem mijn middenbok zelfs gescheurd terwijl ik hem er op probeerde te krijgen. Omdat deze mover (logischerwijs) hoger ligt dan de grond zelf, ie je middenbok eigenlijk te lang en staat hij onder een de kleine hoek als je hem op de bok probeert te trekken. Daardoor zijn de krachten veels te groot. Normaal staat je middenbok al vrij recht voordat hij de grond raakt.

Ik heb hem dus direct weer weggedaan en een nieuwe middenbok besteld :(
Heb k mij wel bedacht de eerste keer dat ik de middenbok gebruikte. Die op de fz1 voelde steviger aan.
 
Moet dus nieuwe banden, liggen scorpion banden onder, waarvan de achterband vierkant is en de voorband bijna geen profiel meer heeft. Omdat ik vooral hard door de bochten ga, zoek ik een dual compound zodat ik het vertrouwen in de bochten hou en niet elk 3000 km niet banden moet steken. Iemand een aanbeveling?
Michelin Road 5 en niet meer terug kijken!
 
Heb k mij wel bedacht de eerste keer dat ik de middenbok gebruikte. Die op de fz1 voelde steviger aan.
Gebeurde bij mij op de TDM850. Maar die was in normale omstandigheden heel soepel op de bok te krijgen. Met die mover er onder moest je er echt flink aan sleuren.
 
Daarnet ook gemerkt dat even banden oppompen bij een tankstation geen optie is. Die pistolen passen niet tussen de remschijven en spaken. Hoe lossen jullie dat op? Ventiel verlengstuk onder de buddy steken?
 
Fietspomp en een los digitaal metertje.
Die meters bij de pomp zijn volstrekt onbetrouwbaar.:(
 
Vloeistof in je band, gaat als t goed is tegenover het zware deel zitten als tegengewicht en heb je balans.

Even iets anders, ik zoek een bok die als mover fungeert of een motormover voor onder de bok. Maar heb daar mn twijfels bij. Iemand ervaring met een dergelijke mover?

Bekijk bijlage 1673273
Heb ik voor in de huiskamer kan ik de motor zo verplaatsen. De enige nadeel is dat hij net past met de breedte, je dient deze dan ook ook iets schuin eronder te zetten anders komt de middenbokstang net tegen het draaiwiel en kan daardoor niet draaien.
Heb ook geen alternatief gevonden .
Maar het gaat prima ff de kijk erop
 
Terug
Bovenaan Onderaan