KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb een 2018 SAR.

Heeft iemand een Sena SMH5 weten te koppelen aan de motor?

Heb een nieuwe gekocht en na contact gehad te hebben met Sena USA heb ik m moeten updaten. Ook dit heeft NIET geholpen.

Dus ik vraag me af of t überhaupt wel kan.

Met de SENA SMH10R is pairen in 3 seconden gedaan.
 
Kennen jullie dat..? Zit je door oude foto’s te bladeren, zie je opeens je Adv 1290 R voorbijkomen. En dat je dan spijt hebt dat je die verkocht hebt, omwille van budget voor een woning, wat even anders liep… |(

Wat een plaatje :9~

965A59F8-6495-4342-ADB1-24E9FCC0ECC9.jpeg
 
En nu? Motorloos, vrouwloos en huisloos?

Haha! Ja, ja en nee..

Het 2e heeft er overigens niks mee te maken.

Ik woon nu in de Betuwe, heerlijk rustig. Langs de Waal, veel mooie routes hier om te rijden. Maar mijn roots liggen rond Rotterdam / Voorne-Putten. Zou graag weer terug willen maarja.. die huizenmarkt hè.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Alle navigatie steunen die te koop zijn vond ik wel een nadeel hebben, dus heb ik deze zelf gemaakt.
Een plaatje alu, 2 vulbusjes, 2 M5 boutje, en een ram mounts m8 ball.

Bekijk bijlage 1670050

Bekijk bijlage 1670051

Eindelijk tijd gevonden om zelf ook een steuntje in elkaar te knutselen;

WhatsApp Image 2022-01-15 at 16.35.57.jpeg
Het display van de motor heeft een zwarte rand, daar zit de telefoon mooi voor, erg tevreden zo.
WhatsApp Image 2022-01-15 at 12.58.18.jpeg
 
Ik ga verhuizen van dit topic naar het 790 adventure topic. Vandaag de hand geschud op een 790 adv r met mijn 1090 als inruil. Motoz bandjes, rally voetsteunen en power parts handkappen gaan wel gewoon mee naar de 790, daar deze pas 5 ritjes oud zijn.

Bekijk bijlage 1716257
En je was wel zo lekker bezig met die 1090!

Vanwaar de wissel? Soepeler offroad lijkt me?
 
Haha! Ja, ja en nee..

Het 2e heeft er overigens niks mee te maken.

Ik woon nu in de Betuwe, heerlijk rustig. Langs de Waal, veel mooie routes hier om te rijden. Maar mijn roots liggen rond Rotterdam / Voorne-Putten. Zou graag weer terug willen maarja.. die huizenmarkt hè.
Ach, er komt zeker opnieuw een moment dat het geld tegen de plinten opklotst en dan zit je weer in het zadel ….
 
En je was wel zo lekker bezig met die 1090!

Vanwaar de wissel? Soepeler offroad lijkt me?
Het ging niet slecht op de 1090 nee.

De 790 adv r was eigenlijk de motor die ik graag wou toen ik rond aan het kijken was voor een nieuwe vorige jaar. Maar was ergens bang dat dit to much off road zou zijn, te grote stap, en ik moest nog wennen aan de looks. De 1090 zou goed genoeg zijn voor een grind pad, comfortabel op de weg en lange afstanden en de vriendin wou graag comfortabel mee.

Nu is al vrij snel gebleken dat de vriendin maar max 30 min mee kan, het off road rijden toch wat extremer is geworden dan alleen een grind pad en dan is dit maar het begin nog.

De 1090 doet het allemaal, maar het is werken, ging langzaam richting de 50.000km, als ik er iets voor terug wou krijgen was nu het moment. Kwa gewicht schelen de 2 niet veel, maar die tanks zo laag bij de 790, geeft het een gevoel alsof het 80kg scheelt in gewicht wat je moet insturen of onder controle houden, ook veel beter en stabieler controleerbaar, dat merk en voel je al bij een u-bochtje. Daarbij wat nieuwer, moderner, iets meer veerweg, weer betere vering, ik hoop stiekem dat dat nog wat beter gaat als op de 1090 :)
 
Het ging niet slecht op de 1090 nee.

De 790 adv r was eigenlijk de motor die ik graag wou toen ik rond aan het kijken was voor een nieuwe vorige jaar. Maar was ergens bang dat dit to much off road zou zijn, te grote stap, en ik moest nog wennen aan de looks. De 1090 zou goed genoeg zijn voor een grind pad, comfortabel op de weg en lange afstanden en de vriendin wou graag comfortabel mee.

Nu is al vrij snel gebleken dat de vriendin maar max 30 min mee kan, het off road rijden toch wat extremer is geworden dan alleen een grind pad en dan is dit maar het begin nog.

De 1090 doet het allemaal, maar het is werken, ging langzaam richting de 50.000km, als ik er iets voor terug wou krijgen was nu het moment. Kwa gewicht schelen de 2 niet veel, maar die tanks zo laag bij de 790, geeft het een gevoel alsof het 80kg scheelt in gewicht wat je moet insturen of onder controle houden, ook veel beter en stabieler controleerbaar, dat merk en voel je al bij een u-bochtje. Daarbij wat nieuwer, moderner, iets meer veerweg, weer betere vering, ik hoop stiekem dat dat nog wat beter gaat als op de 1090 :)


En mis je nu het vermogen van de 1090 niet? Of valt dat wel mee?
 
En mis je nu het vermogen van de 1090 niet? Of valt dat wel mee?
Ik moet hem nog ontvangen, eind deze week als het goed is.

Maar tijdens de test rit heeft mij dit niet gestoord, verschil is minimaal, de 790 heeft nog steeds dat brute waar ktm bekent om staat. Dat is ook iets wat mij niet zoveel uitmaakt, vermogen. Dit gaat gewoon leuker rijden worden, speelser, daar haal ik meer fun uit.
 
Ik moet hem nog ontvangen, eind deze week als het goed is.

Maar tijdens de test rit heeft mij dit niet gestoord, verschil is minimaal, de 790 heeft nog steeds dat brute waar ktm bekent om staat. Dat is ook iets wat mij niet zoveel uitmaakt, vermogen. Dit gaat gewoon leuker rijden worden, speelser, daar haal ik meer fun uit.
Ik kom ook van de 1090 (de ‘gewone’), en heb er de 790 Adventure voor in de plaats genomen (de S). Heb er werkelijk geen moment spijt van gehad. Vermogen en koppel zat, zeker met een tandje minder voor en een Rottweiler Performance powerplate op het filterhuis en een Wings slip-on (hoewel ik de 890R die ik afgelopen jaar een paar keer heb getest toch nog wel een stukje iets soepeler en krachtiger vond).
Had de 790 al eens een dag gehuurd en er ook wat zandpaadjes mee gedaan. Voelde door dat lage zwaartepunt vrijwel net zo licht aan als mijn 350 EXC-F sixdays die ik rond 2015-2016 had. Het is denk ik wel de fijnst sturende all-round motorfiets die ik ooit heb gehad (en ik heb er veeeeel gehad in mijn ruim 45-jarige motorloopbaan ;) ).
 
Ik kom ook van de 1090 (de ‘gewone’), en heb er de 790 Adventure voor in de plaats genomen (de S). Heb er werkelijk geen moment spijt van gehad. Vermogen en koppel zat, zeker met een tandje minder voor en een Rottweiler Performance powerplate op het filterhuis en een Wings slip-on (hoewel ik de 890R die ik afgelopen jaar een paar keer heb getest toch nog wel een stukje iets soepeler en krachtiger vond).
Had de 790 al eens een dag gehuurd en er ook wat zandpaadjes mee gedaan. Voelde door dat lage zwaartepunt vrijwel net zo licht aan als mijn 350 EXC-F sixdays die ik rond 2015-2016 had. Het is denk ik wel de fijnst sturende all-round motorfiets die ik ooit heb gehad (en ik heb er veeeeel gehad in mijn ruim 45-jarige motorloopbaan ;) ).
Goed om te horen!
Ik lees net van de oude eigenaar in het 790 topic dat deze een iets groter achter tandwiel heeft voor het soepeler lopen en dat die de rottweiler performance plate al heeft :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan